riesens

Direktlänk till inlägg 4 juni 2015

Ross 6 månader!

Av riesens - 4 juni 2015 10:45

Har det verkligen gått 6 månader redan??!

Tiden bara springer iväg!

Galet..

Men det är bara att försöka hänga på!

Ross växer och håller på att bli stor, förhoppningsvis inte bokstavligen stor som i jätte stor utan lite mer lagomt stor..

Han är i storlek med Aino idag så några cm till växer han väl!

 


Lyckades att få några kort då han stog stilla..   

Han ser inte så tokig ut!

 


Så vad händer i den lilla drakens liv..?

Jo en del miljöträning, lydnadsträning, spårträning, sökträning och något pass skydd har det blivit.

Här är vi i Kista gallerian och promenerar lite.


 


När cirkusen slagit upp sitt tält och släppt ut djuren bakom vårat hus så passade jag på att ta med Ross ner för att titta på lite exotiska djur.

 


Tydligen är det helt normalt att ha kameler och elefanter bakom huset..

De var inget konstigt alls med det tyckte Ross.

 


Tänkte att han kommer väl åtmindstone reagera på elefanterna, men icke!

 


En duktig liten drake är han ibland!

 


Spårträningen går framåt och han spårar väldigt lugnt och fokuserat.

Jag är nöjd!


I lydnaden har vi inte kommit längre än där vi var när han var 10 veckor.. 

Följer fortfarande godishanden i allt vi gör!

Men han är ju fortfarande en liten vovve så vad gör det, Rom byggdes inte på en dag heller precis..   

 


I söket visar han stor vilja till att jobba och ett figurant intresse.

 


Biter gör han och riktigt bra!

Där är han en liten barnstjärna!     

   


Sedan har vi precis provat det där med att simma och bada..

Behöver jobba lite på tekniken   

 


På återseende!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av riesens - 10 december 2018 23:20

Det finns ett ställe som jag tycker är magiskt vackert i alla årstider! Päronlunden. En magiskt fruktodling med träd som är närmare 200 år gamla. Så häftigt! Runt om alla träd så harvas jorden några gånger per år så inget växer. Där brukar ...

Av riesens - 6 december 2018 09:27

Funderar på att ge detta en chans till, det här med att blogga. Har ju förr i tiden varit en rätt så aktiv bloggare men ansiktsboken (fb) tog över och jag blev lat. 😁 Kanske ska ta mig i kragen och uppdatera här nu när Lejonungarna kommit...

Av riesens - 4 januari 2016 12:06

Jaha, då var det 2016.. Vart tar tiden vägen? 16 år sedan millenniumskiftet??!!!! Galet..    Så vad har jag för tankar om 2016? Vingklippa Draken, poppar upp direkt i huvudet på mig.    Det är mycket som händer i den gossen just nu och ja...

Av riesens - 28 juli 2015 15:07

Bilderna säger allt! Ord är överflödigt!!                              På återseende!   ...

Av riesens - 27 juli 2015 16:19

Tiden springer iväg och semsetern är redan över.. Vart tog den vägen?? Helt galet.. Men när jag tittar igenom kort så har vi ju faktiskt gjort lite av varje. Vi åkte en dag till Furuvik!! Det fina med furuvik är att hundar får vara med in i...

Skapa flashcards