riesens

Alla inlägg under april 2011

Av riesens - 29 april 2011 18:45

Underbart väder har vi och då finns det inge bättre jobb än mitt!   

Tog med mig kameran på en av promenaderna och denna gång fick Kax och Aino hänga på!

Aino bestämmer.. iaf vart Kax ska gå.

  Inte för att det verka bekomma den grabben något nämnvärt..   

  En snygg Kax!

Försökte vara med när han ställde upp sig, vilket han oftast gör riktigt bra själv, iaf när kameran inte är framme.

Detta var väl det bästa jag fick på kort..

  Lek och bus på ängarna!

Liten och tuff!

Aino hänger sig fast i Kax skägg??!  

  Två nöjda vovvar!

 

Trevlig valborgshelg på er alla!    

Av riesens - 28 april 2011 18:55

Här ekar det tomt.. som vanligt har det ju blivit numera..   

Vet inte riktigt vad jag gör men det tillbringas inte mycket tid längre framför varken tv:n eller datorn.

Fast det är inget jag saknar, om jag känner efter..   

Barnen är friska!   

Hundarna mår bra och allt fortsätter som vanligt.

Jag har dock fortfarande inte kommit igång med någon direkt lydnadsträning, ett pass i veckan är ingenting...

Däremot är det desto mer kondition och spår.

Har fortfarande mängder av kort som ska läggas ut här på bloggen men jag finner ingen tid att föra över dem från kameran till datorn, eller så har jag aldrig alla delar som behövs för det på samma ställe när jag väl sitter framför burken.

Ja har många ursäkter ja..   

Nu ska jag ut och motions cykla mig själv!


På återseende!

Av riesens - 20 april 2011 18:22

..att det var vår nu..??

Men barnen tyckte tydligen en annan sak..

Pulkor!!

  Tänk vad roligt!

"Dra mig.."

Skulle inte tro det...     

  Men visst är det vår!

Rabarbern på väg upp..

  Vackra hav av blommor!!

  


Har massa film och bilder som det ska bloggas om men det kommer när andan faller på..   


På återseende!

Av riesens - 8 april 2011 09:51

..från vänster!!

Jag var beredd men det var lugnt denna morgon.

Igår sprang det ut två rådjur framför min bil.

Jag som aldrig kört på något inte ens en fågel...

Hann bara tänka att "jag tar det andra".

Hade jag inte bromsat hade jag tagit det första och eftersom man givetvis bromsar plockade jag det andra, pang!

Bilen bakom vejade snabbt ut i vägen och körde om med en jävla sula, antagligen hann inte den bromsa in utan var tvungen att kasta ut bilen på utsidan.

Så hade det varit ett tredje skulle nog den bilen tagit den..

Ja ja..

Skakig och gråtfärdig..

Bilen fungerar men ser inte så fin ut.

Pengar, pengar..


Nästa gång ska jag blogga om något roligare.

Jag har massa bilder och filmer som jag kan lägga ut men det har inte blivit av.


På återseende!

Ovido - Quiz & Flashcards