riesens

Alla inlägg under maj 2013

Av riesens - 31 maj 2013 11:45

Hon är lite rolig denna tös!


 

Sällskap är alltid roligt!


 

Bra miljöträning!

Ha ha, skruttfia..


På återseende!

Av riesens - 30 maj 2013 10:30

En morgon i veckan träffade vi Johanna för lite träning.

Väldigt tidigt på morgonen, ska tilläggas..   

   


Himla trevligt!

Alldeles lagomt långt morgonpass.

Trots den tidiga tiden så blev hundarna fort flåsiga och trötta.



Sköna, sköna somar!

   


En bild från början av veckan.

Lite bevakningsträning med Aino.


Alltid lika roligt att träna!!

Tack till alla sjysta träningsgrupper som vi är med i!

Ni gör hundlivet så mycket trevligare!!   


På återseende!

Av riesens - 29 maj 2013 09:00

Nu tog hon sin fasta rulle, lugnt och fint.

Vi gjorde lite sökövningar på lunchen igår och polletten trillade ner!

Duktiga flicka!

 


Det är varmt, tänkte om det undgått någon..

Lite för varmt om ni frågar mig..

Det blev simträning efter jobbet igår, tror inte vovvarna skulle orka något annat.


Igår svettades jag som en gris!

Idag klädde jag mig tunnare och vad blir det för väder..??

Det skulle ju vara sol?

Nu blir det tydligen regn..

Kul, bara för att jag första gången i år tar på mig kortare byxor..


På återseende!

Av riesens - 28 maj 2013 09:30

Sök har det såklart varit i helgen!

Vi var ett stort gäng!

Hela 7 ekipage, riktigt roligt!

Inte tog det så lång tid heller, 3.5 timmar, det är helt ok för så många hundar.

Jag tror alla var nöjda också, ingen som inte gjorde så mycket som det ville.

Det var ganska varmt, vilket gjorde att hundarna blev flåsiga och trötta.

Här är Kerstin på väg ut till sin belöning!

Att köra konkurans på påviset fungerar riktigt bra på Tessi!!


Lite stigmys med Merlin.


   


Madde och Viggo.

 


Daniel och Laser.

 


Heidi belönar en sugen schäfer!


Jag och Aino.

Idag var dagen vi skulle testa den fasta rullen, för andra gången.

Första gången hade jag min norska rulle, den är inte så bra när man ska lära dem att skopa.

Denna gamla rulle köpt av Annika, den är mycke bättre!

Sedan att Aino är ett hopplöst fall, beror varken på rullen eller figgarna..   

Hemläxa för matte..


   


Lisa och Dagny.

 


Direkt efteråt körde vi ett uppletande.

På samma stig, lite innan sökbanan.

Nyttigt som tusan!

Måste ta mig tid att göra detta fler gånger!

Nu var vi ett antal som körde och det är också väldigt bra, för uppletande är också något som oftast görs själv, men själv är man aldrig på en tävling!


Tack så mycket för dagens övningar!


På återseende!

Av riesens - 27 maj 2013 11:00

Förra veckan träffade jag Jeanette för lite spår.

Qbus ser ut över spårmarkerna, som visade sig tillhöra en riktigt grinig bonde/gubbe.

Tur att vi lagt spår på andra sidan vägen där man får lägga..   

 


Aino vid en apport.

 


Trevlig att spåra ihop igen.

Spår gör man alldeles för ofta på egen hand, vilket inte alltid är så bra..

Nu fick Aino ett främmande spår, som gick riktigt bra!

Vi fortsätter att spåra på.

Jag har börjat lägga långa spår åt fröken, hon måste tänka på att spara resurser och veta att det kan bli riktigt klurigt mot slutet!     

Qbus han får antingen eget spår eller ett "begagnat", vilket kan vara svårt i sig.

Duktiga vovvar är det iaf!


I helgen har det blivit bara lite träning.

Sök och uppletande på lördagen, samt lite miljöträning på kvällen.

Mer om det kommer.

I söndags var det ridning, handla och städning som stod på schemat.

Kanske inte alltid så kul, men ett måste..


I veckan är det en massa träning redan bokat!

Hur kul som helst!!

  

Mer om det kommer..


På återseende!



Av riesens - 26 maj 2013 20:12

Vet inte om jag har lust att betala några större summor, inte ens mindre, för denna städning!

Men söt är han!!

Tack för hjälpen!


 

Duktiga Simon.


På återseende! 




Av riesens - 23 maj 2013 14:15

..blev det både bad och spår innan jobbet!

Aino på bryggan.

 


 


Ilon slapp simma denna gång..



Han stod på bryggan och njöt av att se de andra jobba!



   


Nöjda vovvar..


Sedan var det spår.

Aino fick spåra i sin morgonrock!   

Varierande underlag.

Både jord...


 


..grus...




   


..och gräs.



 


En apport!!



 


Det är trevligt att börja dagen på detta sätt, eller liknande.

Nöjda vovvar, för stunden iaf, nöjd matte.


Idag har det bara blivit lite lydnad och kondition.

Ska nog plantera blommor ikväll, ändrar jag mig blir det nog en tur till vattnet och simträning.


På återseende!



Av riesens - 21 maj 2013 13:40

Kvavt, svettigt, klibbigt, svettigt, solbränna, svettigt, gassande sol, svettig..

Tror ni fattar grejen..

  

Ovido - Quiz & Flashcards