riesens

Alla inlägg under november 2014

Av riesens - 28 november 2014 14:04

En filmsnutt från i onsdags.


En liten filmsnutt från igår.


 

 Det kommer mera.. 

Kameran går varm där hemma, men det är aldrig dagsljus så jag måste alltid ha blixten på, vilket är tråkigt.

Men det får duga!


Hej på er!
 

Av riesens - 26 november 2014 13:00

..massa bilder på valparna!

Det är väl det som kommer att fylla denna blogg en tid framöver.

Så, nu har jag varnat er och det är inte mitt fel om ni tycker det är irriterande.. 

 


 



   


 


 



 


   


Aino tycker tydligen att det är en bra idé att dia valparna sittandes innan de ens är en vecka gammal..   

 


 


En liten filmsnutt!   


 

På återseende!


Av riesens - 21 november 2014 17:34

Lägger bara upp ett antal bilder här så får ni titta utan min störande skrift.. 

 


 


 


 


     


     


   


 


     


     


 


   


   


 


Home sweet home!

 


 


 


Allt är lugnt och mamma och bebisar mår bra!

 Mer bilder kommer att läggas upp allt eftersom.


Hej på er!!

Av riesens - 18 november 2014 08:30

Magen den växer!

Det var väl aldrig någon tvekan om Aino var dräktig, snabbt lade hon på sig och tecknen avlöste varann.

Rosa tuttar, spya på dagen vecka 3, den veckan man kan se en antydan till mage var hon redan gravid tjock och vaggade fram.

 


Hon har haft det lite tufft.

Tung och stor tidigt.

 


I förra veckan vägde hon nästan 46 kg med 10 dagar kvar samt så mätte hon 91 cm runt magen när det var 18 dagar kvar och i förra veckan var det 99 cm med tom mage.

Hon har alltid varit pigg och glad fast orken tog snabbt slut, men sista veckan verkar hon orka lite mer igen.

 


Och så har det byggts valphage!

 


 


Med lite hjälp så gick det galant!

Jag skulle däremot inte vilja ha någon byggmästare eller arkitekt på besök   

 


Klart!!


Sedan flyttade Aino in!

Eller hon vandrar lite emellan "sin" plats och hallen där de andra hundarna ligger.

   


Temat på namnen är klara och skylten hänger på plats!

Nu väntar vi med spänning på små svarta..


På återseende!


Av riesens - 17 november 2014 07:00

..spåret innan valparna kommer genomfördes drygt 2,5 veckor innan planerad nedkomst.

Nu ställs inga höga krav på damen utan vi gör det för skojs skull!


Spåret gick över grus, lövskog, sand, längs med gångväg, lågt gräs och högt gräs.
  


    


En kort filmsnutt.


 


 



 



 



 



 


En stor godishög som slut!

 


Hon var duktig!

Fina flickan.


På återseende!

Av riesens - 4 november 2014 18:15

Förra veckan fick jag möjlighet att träffa Ainos mamma och morbror igen.

De hade varit nere i Österrike och tävlat på ISPU VM och innan båten tar dom över Östersjön träffades vi lite snabbt på en parkering nära hamnen.

Ett kärt återbesök!

Glada goa människor med fina hundar!

De hälsade på Aino och fick se henne med mina två barn, och såklart klappa på den tjocka magen!   

Sedan fick jag möjlighet att se Fay igen!

Så fin!!

Liten pigg tjeja, lite mindre än Aino och jag som tycker Aino är liten   

 


Blev lite dåliga kort i mörkret med min kamera, men det är som det är..

 


Sedan fick jag även se Foster's!

En liten kompakt kraftfull hane!

Man kände att det var en hane som steg ur bilen, mer power, svårt att förklara men jag gillar hans integritet och energi!

 


Det hade inte gått så bra poängmässigt på VM:et, men de var båda nöjda med sina hundar och tycker att upplevelsen var fantastisk!

Jag lovade att vi skulle ses nästa år... får väl se hur det blir med den saken..   

Blir galet nervös av bara tanken på att tälva på ett stort mästerskap!

 


Jätte trevligt att se dom igen!

Kanske ska ta båten över i sommar.. 


På återseende!

Av riesens - 3 november 2014 15:54

Dessa kort är för någon helg sedan.

Första gången hon rider denna storlek på häst, fina 


Högt upp kommer man!

   


Ett fint kort!   

 


Har lite data strul så det blir inte så mycket bloggande..

Men ska lägga ut bilder på en växande mage snart!

Inte min för det är inte intressant, utan Ainos!     


På återseende!


Ovido - Quiz & Flashcards