riesens

Alla inlägg under februari 2011

Av riesens - 26 februari 2011 18:30

Det har varit jobb och lite VAB.

Johan var hemma på torsdagen och jag var hemma på fredagen med en lite hostig Simon.

Alltid ska det vara något..

Har tagit en del bilder under veckan på barnen, lägger upp några här.

Linnea fick en massa filmer och väskor av Jossan villket uppskattades mycket!

Väskor..

Jag tror hon har 6 olika nu som hon släpar runt på.

Lagade ugnspannkaka till middag en kväll men det uppskattades nog bara av mig och Simon..

Tur att man är så flink så man även lagat 5liter cili corn carne samma kväll så de andra också fick mat.

   

Simon myser med en Ilon när inte Linnea är i närheten.   


Vi tränade även lite sök i veckan, bådet ute och ett inne.

Qbus väntar på sin tur!

        

  Full rulle in med just rullen.


Avslutar med en bild på Simon som äter tårta på jobbet!

Var väl ingen direkt rolig blogg men är man inte så rolig själv så blir det inte bättre än så här..   


På återseende!

Av riesens - 26 februari 2011 10:13

Räkningar, storstäda, tvätt, disk, laga mat..

Visst kunde man ha haft en roligare lördag??

...

Av riesens - 22 februari 2011 20:35

Kommit in från en kvällsrunda under en stjärnklar himel!

Ganska mäktigt faktiskt..

Men ack så kallt.

Hundarna var alldeles frostiga i skägget.

Imorgon är det sök, spår och kanske kort lydnad med någon av de alla vovvar.

Föresten har jag kanske glömt berätta något för er men det får bli en annan gång..


Godnatt, sov gott!

Av riesens - 21 februari 2011 14:11

..jag!

Som inte bloggar!!

Får ta och bättra mig.   

Händer väl inget särskillt här, tränar hund och försöker få "gänget" trött.

Livet tuggar på liksom..

Jag väntar på vår och barmark!


Hej på er!

Av riesens - 17 februari 2011 06:12

Förkyld.

Behöver nog inte skriva mer..

Ni fattar när huvudet är så där uppsvällt och tungt som ett bowlingklot, näsan har inte riktigt kommit igång ännu men är på god väg, fryser, ont i muskler och leder..

Nog med gnäll.

En ny dag nya möjligheter!

Tror jag ska ta mig en tupplur på lunchen..   


Godmorgon!

Av riesens - 16 februari 2011 18:33

Nej det är inte tomten som kommer, jag tycker det bara ekar väldigt tomt här..

Tyst som i graven.

Tråkiga jag..

Men vad ska man skriva om när livet står still.

Ja ni vet när det inte händer så mycket mer än det vanliga..

Upp attans förtidigt varje morgon, barn till dagis, jobba, rasta hundar, träna hundar, kanske äta lite lunch, hämta barn, laga middag, somna framför Tv:n..

Det där vardagliga, tråkiga, vanliga livet..   

Jag kan skriva att barnen är friska iaf och det säger inte lite det!   

 Men då är det en hund som inte mår bra istället, Kax.

Igår fick han äntligen ut den där lilla hemstickade vanten som han åt upp för några veckor sedan och jag hoppas verkligen att hans mage blir stabil snart igen för nu börjar jag tycka synd om honom.

De tunnar ur så fort också när man upprepade gånger är tvungen att svälta, ge ris och så småningom komma igång med foder lagomt för att börja om igen.   

Nu ska jag ta en dusch och titta på lite tv, sedan är det sängen vill jag lova!


God kväll på er!

Av riesens - 12 februari 2011 10:00

Igen..

Men en fantastisk vinterdag var det igår, jag njöt en liten stund iaf..

Hundarna däremot de njuter alltid i fulla drag!!

Kax på språng!


     

Det kampas om en och samma vedträ men pojkarna är snälla pojkar så det blir inget morr och risk för otrevligheter..


När de väl "vunnit" den visar de stor respekt och båda viker undan blicken.

Hur söta får man vara..??     


Ina fokuserad..


 

Kax kastar sig efter en snöklump.. 


  

..och fångar den också!


  

Men ingen tar smidiga Ina!!

hhon är som en katt!

Vrider sig i luften så hon alltid landar på tassarna.


  Avslutar med en snygg(?) bild.

Kax och Ina.



Här hemma är det bara sjuka barn för hela slanten!

Det börjar bli bra tröttsamt..

Simon får i natt hög feber och börjar hosta sådär som Linnea gjorde i veckan.

Jag håller på att bli tokig..

Det är jätte roligt att sitta inomhus och ta hand om sjuka barn helg efter helg.. Not..

Johan och jag brukar dela upp helgdagarna så vi iaf kan hitta på något annat när det inte går att göra något tillsammans hela bunten.

Idag är det då min tur att sitta inne..

Egentligen skulle Anette komma hit och träna med mig men jag avbokade det eftersom Simon blivit så dålig.

Nu handlar allt om att försöka få barnen friska till på måndag.   

Livet leker!!

När Simon sover ska jag gå ut och leka lite med vovvarna..

Alltid något..


Njut ni som kan av eran lördag med ett underbart väder!!

Jag sitter inne jag.

Inte bitter alls..   


Godmorgon på er!


  

??

Av riesens - 10 februari 2011 06:24

Varför fungerar inte videoklippen...?

Testar lite till..


 

Ovido - Quiz & Flashcards