riesens

Alla inlägg under juni 2013

Av riesens - 30 juni 2013 11:00

Vi tog oss en tur till Pilsbo.

Alltid lika vackert!

 


LIte fika, kaka, jos och äpplen.


   


Vovvarna väntar på sitt..

 


Såklart spår!

Linnea tar kort.

Aino fick två spår och Qbus ett.

Det blev en del störning i spåren då det passerade flera människor under tiden spåret låg.

 


Fotograf Linnea.


Efter spårandet tog vi oss ner på stranden.

Funderar nog på om han ska våga bada..?   


   


Funderade gjorde de båda två.

 


Kanske om de tar sats och får lite fart!..

 


Nja.. det fungerade inte så bra det heller..



Vacker bild.

   


På eftermiddagen så skulle vi träna sök.

Jag och Carro möttes upp och funderade vart alla andra var??

Det visade sig snart att både jag och Carro glömt, (eller var det bara jag?) att trycka på "svara alla" knappen..

Så det blev bara jag ock Carro!..   

Men det blev ett bra pass ändå!

Carro och Merlin, markerade på fullt djup med lösrulle, gick kanon!

Aino fick gå först några skick med fastrulle markering, för att avsluta med system sök.
Linnea figgade på ena sidan.

Duktiga, duktiga Linnea.

Gillar detta kort på Merlin.

Vet inte hur jag lyckades...   


 


Vi körde även de små dvärgarna flera skick var!

Tack för träningen Carro!

Nästa gång bjuder vi med några fler..   


På återseende!





Av riesens - 29 juni 2013 08:45

Till moster, Emma och kusin, Viktor.

Vi körde igång direkt efter ankomst, träning!

En sväng ner till Söderköpings bk, ny plan att träna "tävling".

      


Emmas Moj


   


Simon hittade en överväxt lekpark.. lite synd att det blir så.


 


"Ho ho.. mamma du är upp och ner!"


 




Linnea tränade Ilon.


   


Och busade..


 



Jag tog ut Aino 2 gånger och körde.

Först körde jag igenom IPO programmet.

Sedan lade jag henne plats medans Emma tränade Moi sitt andra pass.

Damen har börjat röra på sig lite i platsen, efter det att jag börjat träna kryp med henne..

Precis så var det med Ypso också, konstigt det där.

Andra passet tog jag ut henne och gjorde en plats med Moi, samt en lång budföring med "skytten Linnea" och kryp.

Krypet ser väl sådant ut för tillfället.

Måste lägga på ett kol om det ska bli klart till augusti!   


   


Som belöning åkte vi in till Söderköping och åt en glass, utan hundar.


 


Väldans gott tyckte barnen!


 


Tänk vilken lycka!

Det kom hästar ridandes efter kaj kanten.

 


Det blev en liten promenad fram och tillbaka utmed alla båtar.

Väldigt vackert!



Göta kanal.


   

Fast lite känslosamt var det allt att återuppleva Söderköping..

Det var här jag lämnade min Åj..

---

Himla söt staty..

 


Titta!

En bebis fälla!!


 


Vovvarna fick simma lite också.

Jag såg en blodigel och då åkte de upp illa kvickt!

Äckligt tyckte jag...

Tur att de hade simmat över 10 minuter innan jag upptäckte den..   


 


En tur till stranden blev det också!

Viktor smaskar på en smörgås.

 


Bada är livet!

Dock en lite tveksam Simon, som alltid..


 


Linnea och Hampus vräkte sig i!


 


Simon hängde väl med lite..

Sist i, först upp..   




Men sen kom även han igång!

   


Lite badleksaker gör badandet roligare!

 


 


Även Viktor badade, för första gången i sjö..

 


En vacker ek stod vid strandkanten.


 


Nice..


Tack för 2 trevliga dagar med varierande aktiviteter!

Barnen had det jätte roligt och ville inte åka hem..


Nu är jag på läger och bloggandet blir nog lite lidande..

Men tänk så mycket jag har att berätta om sen!   



På återseende alla!

Av riesens - 28 juni 2013 12:15

Alltså förra helgens träning..   

Det var ju en tävlingstränings träff!

Cissi med Alice.

Linnea fick vara med och agera grupp.

     


Tjusigt!

 


Annika med Boggie.

 


Marie med Hexa.

 


Tränade program med Aino.

Det gick väl ungefär som förväntat.

Tror hon ska till och löpa snart, för hon släpper kontakten några korta sekunder ibland, vilket var något hon gjorde även förra löpet..?

Har lite att träna på fortfarande, men det är inte förän man testat det på tävling som man verkligen vet vad man måste träna på!


Det tränades även sök under helgen.

Jag har varit hundvakt under veckan, åt Frans, Qypz'Åvs Mr Light Green.

Krångligt namn det där..

Så det var ju klart att han skulle få komma ut och köra några hitta övningar.

Han behöver nog några fler pass innan polletten trillar ner..

Sprang ut gjorde han, åt kanske en godis också, men det gäller att ha koll på kennel mamman så jag tycker det liknade mest snabba rapport övningar, fram och tillbaka, fram och tillbaka..   

"Farmor" var med och figgade också.

 


Härlig sökbana med en rolig och varierande terräng!


 


Lite ormbunkar..


 


Aino väntar på sin tur.

Hon har koll på figgarna..

Gjorde fina fasta markeringar.


Det var varmt sa hon..

Men är en nöjd vovve när passet är slut!


 


Neo var också en nöjd vovve när hans pass var slut!

Tydligen är det svalare under mossan..

 



Skräpvovve..   

   


Ett bra och kort sökpass!

Tack för den träningen!


På återseende!

Av riesens - 27 juni 2013 14:25

SEMESTER!!

 


Hej hopp!

Av riesens - 27 juni 2013 09:15

Klart man får en glass inför stundande spårträning!  

Den äts med, näsan..?   

 


Jeanette med Daniella.


 


Linnea roar sig.




Rasta liten vovve.

 


Två bilder från Jeanettes telefon.

Aino fick spåra ett långt spår, stundvis på full lina.

Hon gjorde det bra!

     


Linnea fick spåra den sista biten med Aino.


Qbus fick bra störning, bak i linan..


   


Typ..



   


 


Tack för trevligt sällskap!


På återseende!

Av riesens - 25 juni 2013 19:29

Härliga midsommar!

Sill, lax, nubbe, dans, musik, bad, fika, kubb, grilla, tipspromenad, trevligt folk!

 


Badpojken..



..glasögon provas..


   


..men kom inte längre än så här..

 


Annat är det med syrran!

 


Snygging!


 


Liten lugn stund på studsmattan med en ny kompis.


Bilar, bilar, bilar..


 


Hundarna var med och de fick också sitt.


 


En fin liten midsommar pojk!


   


Jag bakade en tårta dagen till ära!


 


På återseende!

Av riesens - 22 juni 2013 11:30

..men hej vad det har tränats ändå!   

Jag har spårat som en liten idiot, 5 spår har det blivit sedan i måndags.

Tränat 2 härligt bra lydnadspass.

Skott tränat 2 ggr.

Konditionsträning, så som dragit däck och cyklat, har jag klämt in ett par gånger.

Och en sökmarkerings övning på låda.

Tycker det träningsmässigt varit en bra vecka, eller iaf de 4 dagarna..

Igår tränades det inget alls, då åt vi sill och potatis hela dagen..

Idag är det tävlingsträning och på imorgon söket..   

Härligt!


På återseende!

Av riesens - 20 juni 2013 15:15

Jippiiiii !!!



Nu tar vi semester!   


Hej på er!  

Ovido - Quiz & Flashcards