riesens

Direktlänk till inlägg 2 juni 2015

Rasmästerskap!

Av riesens - 2 juni 2015 12:30

Kristihimelsfärd var helgen då Riesen SM gick av stapeln i alla grenar!

Jag bestämde mig för att jag och Aino skulle delta.

Så in packade jag barn och hundar och for först upp till Dalarna för att lämna barnen och Ilon hos mormor och morfar.

Hem och sov en natt för att sedan styra kosan söderut och mot Karlskrona!

Pelle med Teerak, Qypz'Åvs Molnhoppare, öppnade sitt hem för mig och mina tre stora hundar under helgen.

Det tackar jag för!

Riesen SM betyder väldigt många riesenfolk på samma plats villket alltid är trevlig!

Fast det var många nya ansikten för mig..

Tränade lite med Aino dagen innan provet, klumpig som jag är så råkar jag tappa apporten på Ainos underkäke så hon biter sig i tungan.

Blödde hur mycket som helst i flera minuter!!

Det är väl en bra uppvärmning inför stundande tävling..

Stackars skruttfia!

Hon hade tandmärken under tungan flera dagar senare..

 


På själva tävlingsdagen gjorde hon ett kanon spår!!

Helt klart det bästa tävlingsspåret och klart bland toppen av alla träningsspår!!!

Så himla nöjd!

Dock stannade hon och stog vid första apporten, jag försökte vänta ut henne men när hon stod kvar så började jag gå mot henne men då börjar hon spåra igen.

Och då ryker 7 poäng direkt, surt.

Sedan hade hon lite långsamma markeringar på de två andra apporterna och jag höll på att fippla med linan, det gjorde att han drog ytterligare 3 poäng.

Men vad roligt det var att tävla för en domare som såg ALLT!



Vi hade lite publik ute på spårmarkerna!

 


Eftersom Aino löpte fick vi vänta hela dagen på att få göra lydnaden och skyddet.

Och lång väntan blev det..

Vid kl 18 på kvällen var det dax för min lydnad.

När man setat en hel dag och tittat på de andra ekipagen och hört bedömningarna så kan man inte bli annat än nervös eftersom Mr Domare även var väääldigt petig och såg ALLT i både lydnaden och skyddet också...

Så med det i bakhuvudet klev vi in på banan med en taggad Aino och gjorde en hyfsad lydnad.

Jag gillade hennes energi och hon var på lagom nivå.

Några missar här och var men överlag nöjd med våran prestation!

Tror aldrig jag varit så skärpt vid något prov tidigare och tänkte verkligen på alla mina kroppsrörelser!!

Svårt vill jag lova..   

20 minuter efter lydnaden stod jag klar på darriga ben nere vid startpunkten för skyddet.

Med galet få, nästan obefintlig, träning innan (ett pass) så gav jag Aino kommando för att starta våran 5:e skyddstävling!

På två, för Aino okända figuranter utförde vi sedan vårat skydd.

Tycker det fanns mer att önska av damen men hon kämpar på tappert mot de starka figgarna!

Duktiga tjeja!

På kortet har jag precis mottagit våran kritik och poäng.

   


Sedan mottog vi en stor pokal!..

..vart ska jag få plats med den hemma..??   

 


Finaste Aino!

Med poängen 90-85-84 vann vi årets Riesen SM i IPO!


Tack till alla som var inblandade i denn helg!


På återseende!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av riesens - 10 december 2018 23:20

Det finns ett ställe som jag tycker är magiskt vackert i alla årstider! Päronlunden. En magiskt fruktodling med träd som är närmare 200 år gamla. Så häftigt! Runt om alla träd så harvas jorden några gånger per år så inget växer. Där brukar ...

Av riesens - 6 december 2018 09:27

Funderar på att ge detta en chans till, det här med att blogga. Har ju förr i tiden varit en rätt så aktiv bloggare men ansiktsboken (fb) tog över och jag blev lat. 😁 Kanske ska ta mig i kragen och uppdatera här nu när Lejonungarna kommit...

Av riesens - 4 januari 2016 12:06

Jaha, då var det 2016.. Vart tar tiden vägen? 16 år sedan millenniumskiftet??!!!! Galet..    Så vad har jag för tankar om 2016? Vingklippa Draken, poppar upp direkt i huvudet på mig.    Det är mycket som händer i den gossen just nu och ja...

Av riesens - 28 juli 2015 15:07

Bilderna säger allt! Ord är överflödigt!!                              På återseende!   ...

Av riesens - 27 juli 2015 16:19

Tiden springer iväg och semsetern är redan över.. Vart tog den vägen?? Helt galet.. Men när jag tittar igenom kort så har vi ju faktiskt gjort lite av varje. Vi åkte en dag till Furuvik!! Det fina med furuvik är att hundar får vara med in i...

Ovido - Quiz & Flashcards