riesens

Alla inlägg under oktober 2012

Av riesens - 31 oktober 2012 18:27

Detta möttes man av på jobbet.

Trots att de ligger på altanräcket så hoppade jag till..

 


Trevlig Halloween!!

Och.. Allhelgonahelg!!

Andar, demoner, gastar och spöken..

Huvva..

Tur att jag har Aino..   


Trevlig kväll!

Av riesens - 31 oktober 2012 11:43

..ger sig ut i detta oväder, frivilligt!!

Det oväder som var igår alltså..

Det blev kondition och spår.

Klämde även in ett lydnadspass med Aino.

Vi var inte ett dugg blöta och skitiga efter det...


Fast man var jätte duktig igår med träningen, så måste det ju bli en repris idag...

Ett evighets hjul som snurrar.

Dag in och dag ut...

Tur att man tycker det är så roligt då!!   


På återseende!



Av riesens - 30 oktober 2012 07:01

Oj!

Vad det är roligt att vakna kl 4 på mornarna med barnen, bara för att Linnea går denna vecka på hästfritids och vill inge hellre än att vara i stallet halv fem på morgonen...

Det blev tvängsligga i sängen.

"Vi åker ingenstans om inte du ligger helt stilla i 2½ timme!!!"

"SOV!!"

Happy mamma..


Detta var den andra morgonen, vaken vid 4.

Snark..

Av riesens - 29 oktober 2012 18:15

Jag träffade några av brudarna för lite lydnadsträning.

Det blev lite av varje.

Vi tog ut en hund i taget och kikade på olika problem som vi ville briefa med de andra.

Cecilia tränade rondering..


..och lite fritt följ.

 
  

Mischa är precis som sin syster Ina, inte så bra på att hoppa..

Så vi provade att låta hon gå på lite låga hinder, flera i följd.

Det fungerade jätte bra!

Tanken är att de ska lära sig att taxera, så därför har man olika avstånd och olika höjder på hindrena.


   

Med Aino körde jag lite fritt följ först.

Gäller att passa på då jag har möjlighet att få någon som går bakom och kan hålla koll på den lilla rumpan, alltså inte min rumpa utan, ja ni förstår..   
Vi tränade lite på hoppet också.
Hon gjorde ett katasrofalt hopp..
Se själva.


 

Det är sånt där som bara inte får hända..

Men det ser ut som om hon landar ganska mjukt ändå, som någon slags karate-kullerbytta, typ..

Så idag har det blivit lite hopp träning.

Hur söt får man bli?!


 

Sedan var det ju inte riktigt meningen att hon skulle ta alla hindrena med ett studs emellan...

Ha ha ha..


 

Det blev även lite ronderings träning igår.

Hon börjar haja den grejen, men jag kör så sällan.

Måste skärpa mig med det.


Dagens lydnadsträning innehöll, som ni redan vet, hoppträning men också en hel del apportering.

Tränar bara på ingångarna nu.

Det går frammåt!

Sedan tränar vi apportering över A hinder, eller i detta fall över agilityns A hinder.

Lite snällare men saken är den samma, över, gripa apport, och tillbaka.

Hon är en riktigt rolig hund att träna med!   


Imorgon får vi se vad det blir.

Spår kanske och kondition.

Snart är vintern här och cykla kan man då bara drömma om, så det gäller att passa på!


Ha en skön måndagskväll alla!

På återseende!

Av riesens - 28 oktober 2012 08:30

Världen blev vit, iaf min värld.


Det innebar att spårmarkerna såg annorlunda ut!

 


Hundarna är glada över det vita.

Här sitter Aino i snön!

 


Det fortsatte snöa.

En, alltid, härlig känsla när det snöar!

Jag blir upprymd!

Jag vill leka i snön..

Ni vet, som man gjorde som barn.   

 


Har två korta klipp på Aino som spårar.


 


 
 

Eftersom jag lämnade in bilen i slutet på veckan, så blev det buss och tåg hem för mig och vovvarna efter jobbet.

 


Avslutar med en solig bild!

Det har varit underbart vackert väder i helgen!

   


Idag blir det lydnadsträning.

Klämmer in ett spår också..


Ha en skön söndag!


På återseende!

Av riesens - 27 oktober 2012 11:24

Eftersom jag inte har någon bil idag så tar jag det bara lugnt.

Ganska skönt faktiskt..

Rasta hundarna, kolla på film, tvätta lite, kolla på film, rasta hundarna, tvätta, kolla på film.. ja ni fattar nog.

Nu ska jag ut och spåra med dom, lite annat än kissa kan de ju få göra idag!

Sedan blir det film, vika tvätt, film, rasta hundarna..


Hej på er!

Av riesens - 26 oktober 2012 15:33

Nu håller jag alla tummar och tår för våra ekipage!!

Önskar även alla nordiska ekipage lycka till!

Gå in och kika på resultaten!


www.ispuwm2012.cz


Hoppas att mitt namn står bland ekipagen en vacker dag...

Av riesens - 25 oktober 2012 20:12

Öööh..?

När drog detta väder in??

Fick en chock när jag klev ut på balkongen..

Det har blivit vitt ute på bara några minuter!

Glad att jag börjar sent imorgon, kanske det har hunnit försvinna innan jag ska ut på vägarna.

 


Godnatt gott folk! 


Ovido - Quiz & Flashcards