riesens

Alla inlägg under juni 2011

Av riesens - 22 juni 2011 06:30

Lite chips och fåret Shaun så har man en härlig söndag!

Fråga Simon..

 

På återseende!

Av riesens - 21 juni 2011 15:51

Min älskade Ypso går bort ikväll.

När han pensionerades flyttade han hem till min syster och har där bott de senaste åren.

Med stor sorg skriver jag detta.

Min första hund.

Kanske den bästa jag haft men pga min bristande kunskap var jag inte skicklig nog att plocka ur honom allt han hade att erbjuda!

Tappert kämpade vi och jag lärde mig väldigt mycke tack vare detta stolta skägg.

Ingen passerade Ypso utan att han hade koll.

Kände mig alltid väldigt trygg med honom, balanserad kille som följde mig var jag än gick.

Han blev utställningschampion.

2:a pris i lydnadklass III.

Certpoäng elitklass spår.

Startad elitsök.

Korad på 156poäng (gamla).


Älskad vän.

Av riesens - 20 juni 2011 15:04

Spår, simträning, sommarfest, sökträning.

Så kan jag sammanfatta helgen!

Jag glömde, smörgåstårta...

Det är ju gott, ska försöka att inte glömma det..   

Vovvarna har fått träning av olika de slag.

Tråkigt är bara att Q har haltat ganska kraftigt på vänster bak (?)

Varför vet jag inte, hittar inget men när jag böjde ihop lederna knixade det hela tiden, läskigt..

Får hålla lite koll helt enkelt.

På lördagen var vi bjudna på sommarfest hos Johanna och Mille!

Oj vad trevligt!!

Barnen hade stört kul hela kvällen då det vimlade av barn i samma åldrar i Johannas och Milles vänskapskrets.

Det bjöds på smörgås tårta.

Gott, ellerhur!?

Korv med bröd till barnen.

Vin, sprit, läsk saft!

Tilltugg som kakor, choklad, chips!

Gissa om det var två nöjda barn jag hade med hem!   

Tack för en trevlig kväll!!


Lite uppdaterat..

Har lite bilder bara jag kommer för mig att lägga över bilderna från kameran.


På återseende!



Av riesens - 17 juni 2011 09:22

Visst är det gott?!!

Det tycker jag med!

Vi hade jubileum på jobbet igår och då bjöds det på just smörgåstårta.

Lika gott det är, lika snabbt tröttnar man, iaf jag...

Åt ett antal bitar igår, dock inte jätte stora varje gång.

Tog en bit till frukost idag (?)

Det blir även lunch och faktiskt till middag också.

Som ni kanske förstår blev det en hel del över...

Nu vet jag inte om jag är lika sugen på smörgåstårta men den måste ätas upp!

Inget som kan ligga i kylskåp hur länge som helst med tanke på räkorna.

Så det är bara att äta!.. och se glad ut..??

Idag ska det bli dåligt väder så det blir simträning för vovvarna, bla.

Annars händer väl inte så mycket annat än att det är fredag med lite

fredagsmys!   


Ha en skön helg!

På återseende!

Av riesens - 16 juni 2011 07:15

Det har blivit lite träning i veckan och en av dagarna så var kameran med ner på plan!   

Det blev spår först och sedan lite lydnad.

Först ut var det Aino.

Liten galen tjeja..

Måste lägga många spår i hennes intensiva näsa, kanske hon lugnar ner sig då..?! kanske..

 Väldigt stor intresse!

 Sedan var det Qbus.

Ett långt spår utan apporter fick han i uppgift att lösa, vilket han gör som vanligt väldigt bra!

Jag har misstänk att det varit noskvalster på gång men inget som har märktes nu.

Spårade jätte bra!

 Försöker lägga ut en liten film på en bit spår.

Få se om det fungerar..


 Lydnad.

Har inte tränat den dyrbara juvelen så mycket som jag verkligen borde men måste man ha så bråttom..? Nej..

Kontakt.

 Hon är lite rolig för hon fokuserar väldigt bra, ibland lite väl bra då hon låser på mig och missar sin belöning..   

Hon är rolig att jobba och det kommer nog bli bra med denna lilla vovve! 


 Sedan tränade vi ligg.. eller nått..

Har slarvat där.

Hon kan inte.

Inte utan handtecken.

Nästan lite pinsamt.

Eller det är pinsamt..

Men vi jobbar på det!   

 Lite bilder och en uppdatering om vad som händer med vovvarna.

Annars är det fortfarande en hel del konditionsträning.

Cykla, simma, drar däck.


Idag blir det nog lite träning av hundar då jag ska vara på jobbet 13 timmar..??

Vi har jubileum på jobbet och det ska bjudas på smörgåstårta.


På återseende!

Av riesens - 14 juni 2011 10:15

Det är sommar!

Och självklart badas det!

Linnea älskar det!..   

Simon är mer tveksam, men nyfiken..


 För de stackare som inte tillåts att bada, får lov att hitta andra lösningar..


Närbild på en söt, smutsig och lite snorig Simon!    Vi var bjudna på födelsedags fika för ett par veckor sedan.

Leo fyllde år och det bjöds på tårta.

Efter fikat lekte barnen i sandlådan, alla barn..   

 Men Simon såg fortfarande tveksam ut.. med handen i fickan..

  

Men fortfarande mycket nyfiken och var med där det hände.

 Efter en stund var även han med och fixade.

 Slänger in ett kort på mig själv också.

 Avslutar med ett kort på Simon.

    

Tack för en mycket trevlig dag!
Barnen var trötta och nöjda!

På återseende!

  


Av riesens - 13 juni 2011 14:00

Äntligen fick jag till det så jag kunde vara med på ett sökpass med gänget!

Det var några veckor sedan sist..

Men igår kväll, då hände det!

Fast jag höll på att glömma bort..   

När jag kom kördes Kax.

Fina Kaxen.

Duktiga Kaxen.

Duktiga Maria!


 Sedan var det Marie med hennes Häxa.

Det är Q:s systerdotter och likheten sitter väl i, mycke spring i benen med lite hjärna.   

Men det går framåt och hon gjorde ett par fina vindövningar!


Sedan var det Anette och Enzo.

Där börjar poletten trilla ner nu på lösrulle markeringarna och det är riktigt skoj att se!    Sist ut och så även minst var Aino.

Liten tjeja som inte har många skogs sök i ryggen.

Men det är full fart med påkopplad näsa så lite mer erfarenhet och detta kommer bli riktigt bra!

 

Är man liten och inget ser måste man få lite hjälp..

  Tack för igår tjejer!!

Det gör vi om!


På återseende!


Av riesens - 8 juni 2011 13:10

Tryckande i luften, jag önskar himlen öppnar sig..

Ha!

Precis vad den just gjorde!

Skönt att jag hann in innan.

Tränade lite lydnad, gäller att passa på då inte solen steker på som värst.

Det blir även kondition och spår senare under eftermiddagen.

Har sagt det förr men säger det igen.

Jag måste fan komma igång med träningen igen, ordentligt!

Inget hattande..

Alla dicipliner..

Varje dag..

Med alla vovvar..


Kommer inte på så mycket mer att skriva om idag.

Känner mig lite tråkig men jag har även varit dålig på att ta med kameran, alltid lättare att blogga om det finns fina kort!

Fina och fina, bara det är kort iaf..  


På återseende!

Ovido - Quiz & Flashcards