riesens

Alla inlägg under februari 2013

Av riesens - 28 februari 2013 06:30

..cyklat!!!   

Det är barmark på gångvägarna!!

Våren är på G!!


Ska lägga upp lite bilder från skyddsträningen som var i helgen, men kameran blev kvar hos min figge..

Men ikväll ska jag dit igen och då kommer kameran med hem!

Men håll en tumme för min bil som ska in på besiktningen först.

Jag håller alla jag har..


På återseende!


Av riesens - 27 februari 2013 07:30

..att lägga up filmen igen..

Tycker det är himla roligt att pilla med sådant.

Jag har gjort en film på Qbus också, men av någon mystisk anledning kan jag inte spara den på ett korekt sätt så det går att se den..?

Gör exakt på samma sätt som med Ainos film, men icke!

Något gör jag fel..

Fattar inte vad dock..

Smart?.. nej.


Jag har inte blivit frisk sedan jag hade febern för över 4 veckor sedan.

Kraxar och hostar, slemmar och snorar..

Inte mysigt alls.

Har jätte ont i halsen, så jag var till läkaren igår.

Det var inga fel på mig, efterdyningar bara..?

Efterdyningar, efter vad?

Jag hade inte ont i halsen när jag hade feber?

Jag hade inte slem när jag hade febern?.. jo lite..

Jag hade inte denna förbannade rethosta på nätterna när jag hade febern?

Allt detta kom för en vecka sedan!

Betalade 200 spänn och fick en klapp på huvudet, tack för det..

Vill bara bli frisk så man orkar leva!..

..eller åtminstonde lite hjälp på traven, men icke sa nicke..

Jag måste ju träna mina vovvar..   

På tal om träning..

När ska snön försvinna??!

Jag måste ju kunna spåra?

Kanske att jag måste senarelägga mina tävlingsplaner...   

Våren är helt klart på G, men det går inte tillräckligt fort!

Jag vill ha regn, blåst och rusk, då skulle det vara barmark om några dagar!!


Nu ska jag ge mig iväg, hitta någon bra parkering och lägga ett spår eller två.


Godmorgon på er!



Av riesens - 25 februari 2013 17:24

..utifall någon missat den!   


Hej på er!
 

Av riesens - 24 februari 2013 09:45

Förra veckan trimmades det, i fredags blev det träning..

Mysiga fredagar om ni frågar mig!

Och fredagsmyset kan man ta med sig, oavsett vart man befinner sig på en fredag!   

Vi var på klubben för lite träning.

Vi var ett gäng som skulle träna..

 


Bra störning i träningen!!

Jag kan tänka mig att låna ut dom till de som behöver lite störningsträning..   
  

Man kan störa på olika sätt..


 Jenny tränar hunden Simon!

Korv belöningar är gott!


 

En trevlig fredagskväll med träningsgänget!

Tack för det!
 

Av riesens - 23 februari 2013 15:45

Ville visa det nya täcket som mina hundar har fått!..

..eller det begagnade täcket de fått..

Hemma hos mig delar vovvarna på saker..     

Här är det Aino som får stå modell, vilket hon inte gör bra...

STÅ STILL!! hundskrälle...

         

              

Men med en liten boll löste sig det problemet..

 


Passar på att träna platsliggning några gånger om dagen.

När vi kommer in från en promenad, lägger jag ner henne medans jag springer runt och stoppar in hundar åt olika håll.

Hur fin träning som helst!

Träning som man knappt vet av att man tränar, "gratis" platsliggnings träning!   

Med massor av störning..

 


Hej på er!

Av riesens - 22 februari 2013 07:30

En kväll i veckan träffade jag Jenny och vi tränade lite.

Kanske vart det mest snack och fika..   

Men sånt är ju också viktigt!

Lite tränade vi.

 Barnen var med och lekte.

De åkte sjärtlapp i snöhögarna, tränade balansgång och agerade störning åt oss..

 


Jag gjorde fel men hon gjorde rätt.

Jag tränar att hon ska från fot position, hoppa in framför mig på hit kommandot "Aino".

Men när man säger Aino när hon redan sitter där blir det lite fel..   

Men det fixade hon..

Sedan kan man tro att snöflingorna är flygandes belöningskorvar!! ha ha..


 

Längtar till ljusa varma kvällar och tiden till att vara ute, träna, umgås och leka med barnen kommer!

Men snart så..


Ha en trevlig fredag gott folk!


På återseende!

Av riesens - 21 februari 2013 10:44

Konstigt att man inte gör detta oftare, om det är en favorit..?

Ett år sedan sist, men igår "lekte" vi lite igen.


Lite kort fotgående.


 
  En snutt till.
 


Mer sånt här!!

Det är så himla roligt!


Våren är på väg!!

Fåglarna skvallrar om det varje dag..

Jag känner det på mig..

..och Smhi säger så!

Stora solar är på G!

Minus grader på nätterna, plusgrader på dagarna med vackert väder!

Kan det bli bättre??

TJOHOOO!

Detta kommer att bli en jätte spännade vår.

Jag har en massa roliga saker inplanerat..

Ni kommer att få reda på saker i sinom tid.   

Nästa vecka börjar det vi med den första roliga saken..   


På återseende!


 
 

Av riesens - 20 februari 2013 20:15

Veckorna går och det är båda ridning och simning som ska hinnas med.

Linnea red Casper, verkar ha blivit lite av en favorit..

Eftersom hon ramlade av sist bjöd vi på tårta..

..nja, morotskaka fick det bli.

Himla god!

Direkt ur ugnen, rykande varm när vi kom till stallet!

   


Det snöade lite, men vad gör det när man får rida!!

 


 


Ett häst öga.

Testade kameran lite..

Vackra djur!

 


Simningen är direkt efter skola och dagis.

Då gäller det att ha middagen med sig..   

   


Hej på er!

Ovido - Quiz & Flashcards