riesens

Alla inlägg under november 2012

Av riesens - 29 november 2012 19:52

..träning..!

Vad har hänt med världen??!

Den är ju upp och ner!

Eller kanske inte..

Jag har en bättre nacke idag iaf, så hundarna fick promenader.

Det tyckte jag var ganska snällt av mig..

De fick dra däck, jätte snällt av mig.

Aino är helt klart missnöjd.

Hon har själv lämnat in en protest lista, tre underskrifter fick hon ihop, alla kom de från den svarta sidan av familjen...

Ilon lämnade ett visitkort i vardagsrummet också.

Som ett utropstecken till protestlistan, skulle jag tro..

Ja ja, vad vore livet utan mina skägg..?!

Imorgon blir det nog ett spår.

Åt dom var.

Måste få tag på en vettig sele till Ilon, så skulle han kunna dra lite på promenaderna.

Jag har glömt att lägga ut bild på mina lussebullar...

Men jag har bakat.

De ligger i frysen..

Som ni märker har jag inte mycket att berätta om här...

I helgen ska vi resa norrut!

Jag ska träna lite med riesen människor, det ska bli kul!

Barnen får träffa mormor och morfar, de räknar ner dagarna..

Dan före dan före dopparedan, eller nått..


Nä nu är det dax för sängen..

Har jag sagt att jag köpt en ny telefon..?

Nehepp.. men det har jag..

Gul och fin.

Mer än så vet jag igentligen inte..

Helt ny teknologi för lilla mig.

Kanske jag lär mig så småningom..

Godnatt!

Av riesens - 28 november 2012 18:50

Ingen träning på 2 dagar..

Inte så ledsen för det.. hundarna kanske, men inte jag..

Igår var jag hemma med barn, idag har jag haft en djävulsk nackspärr!

Knaprat tabletter hela dan, kom knappt ur sängen imorse!

Vovvarna har inte ens fått vettiga promenader, förutom Ilon som springer med lös på jobbet.

Fast vi har gjort annat kul idag.

Det var julpyssel på Simons dagis!!

Vi kom först och gick sist, bara(!?) 3 timmar tillbringade vi i pysselverkstaden   

Himla roligt det där!

 


Hej på er! 

Av riesens - 26 november 2012 11:00

Sista träffen för i år!

Vilket känns nästan lite tråkigt..

Det har varit bra med dessa träffar för man håller igång träningen.   

Här är Cissi med Alice.

Det har hänt en hel del med damen, hennes aktivitetsnivå är mycket högre än bara för 3 veckor sedan..

Det kommer ljud och svårigheter till koncentration.

Tålamod och lite högre krav, så löste det sig fint!


 


Malin och Laser.

Laser tror fortfarande att han är på tävling.. vilket är jätte bra för denna typ av träning, det är ju lite det som är meningen.


Sedan var det jag och Anio, vi gick in på plan tävlingsmässigt med Camilla och Emma.

En liten filmsnutt på det.

För två träningar sedan gick det inte lika bra.. träning ger färdighet..   



 

Sedan körde Camilla ett pass lydand medans Aino låg plats.

 


Här är vi på väg in i gruppen.



 

Fick en bra övning av Maria.

Mitt apportproblem kanske snart är avhjälpt!

Detta var en av flera försök, fast det var nog bara denna som blev riktigt bra!

Det tränar vi vidare på..


 

Ibland blir det lite fel..   


 

Sedan var det Maria med Zäppo.

Snacka om att det är en tålamodskrävande hund.

Jävligt bra hund, men attans vad han och jag skulle ha fajtats om det varit min vovve... huvva..

   


Det tränades mycke på att hälsa på "domaren".

Det behövdes, bara matte ska hälsa...

 


Sedan är det jätte jobbigt att ha bollen på näsan och inte i munnen.

Lyssna på matte överlag är ganska drygt och onödigt..

 


Efter träningen stack jag och Maria iväg och spårade.

Gamla Fuzzy fick komma ut också.

Han är så himla bevarad i kroppen, musklad och stark i bakdelen.

Om man inte hade behövt träna jätte mycket, samt att han inte skulle behöva hoppa över dessa höga hinder på tävling hade han nog varit sugen för ett VM till!




 


Tack för en trevlig dag med bra träning!!


På återseende!

Av riesens - 23 november 2012 17:45

Återigen har det varit långa promenader, fast denna vecka till cykel.

Jag rullar fram i promenadfart med alla vovvar, stannar med jämna mellanrum för att de ska kunna uträtta sina behov.

Skonsamt för mina fötter.

Låter kanske lätt men svetten rinner på mig..

 


Spårandet har det blivit mycke av, varje dag har de fått sig ett varsitt spår.

På olika platser, olika längder.

Qbus får lite kortarer spår med ganska mycket näring i, ner med tempot och höjer motivationen för att gå i varje fotspår.

Aino får längre och längre spår, med stundvis mindre näring och med flera burkar i spåret.

Här spårar Qbus.

La spåret på lunchen och på första promenaden tar vi svängen förbi och runt spåret..   

Brukar inte spåra så, men ibland är det ganska effektivt.


Lydnaden har det också tränats på.

Fortfarande tragglar jag med apporteringarna på Aino.

Jag har en plan.

Det blir bättre.

Bara att fortsätta.

Måste dock börja lära in framåtsändande på henne.

Borde ha gjort det för länge sedan, åtminstonde helst igår..

Hon har varit läskigt taggad i veckan, nästan så man undrar om hon gjort något alls på flera veckor...?

Vet inte riktigt om ett kort fångar hennes (ljusa) galna ögon och sinnesstämning, men jag gjorde ett försök..

 


En liten filmsnutt på apportering över hinder.


 

Jag tränar även språngmarsch.

Jag vill att hon ska trava, bara trava utan att börja galoppera och hoppa, det kommer aldrig bli snyggt och jämt då är jag rädd.

Så vi startar långsamt och öka hastigheten allt eftersom och jag vill att hon bara ska öka travsteget.

Min tanke var att jag skulle gå ner 20kg (den har ni väl aldrig hört förut) så jag också kan springa snyggt..   

Eller kanske inte springa snygg, utan kunna springa riktigt fort!

Jag har en liten, kvick, snabb och lydig tik, då är min tanke att jag ska springa riktigt fort i språngmarschen i programmet, i läggande och ställande under språng.

Men det måste vi öva på...


I helgen blir det lite träning, dels ska tävlingsträningsgruppen träffas samt att jag och Maria ska träna ihop, vilket var evigheter sen.. igen..

Det blir ridning och smörgås tårta på klubben.


Hoppas ni får en riktigt trevlig kväll och helg!

På återseende!
 


Av riesens - 20 november 2012 18:35

..kommer att spenderas på Knivsta bk för lite lydnadsträning!

Får självklart sällskap, annars kan det kännas bra motigt att ge sig ut för lydnadsträning efter kl 7 på kvällen.

Jag blir lite bortskämd på jobbet med att kunna träna i dagsljus!


Ha en trevlig kväll!

På återseende!

Av riesens - 19 november 2012 19:15

En häst!!


Då var vi igång igen!

Hästar, stallet, ridning..

Denna gång var det Safir hon red.

 


Rider slalom.

 


Avslutar med en bild på Simon.

Han tittade på Herbie, det var en tokig bil!   

 


Hej på er! 

Av riesens - 17 november 2012 08:36

Ibland blir det inte som man tänkt..

Mina hälsporrar är i en mycket mörk period, så träning för hundarna har ställts in.

Så himla tråkigt!

Men när man grinar för att ta 4 steg in till toaletten, då får nog hundarna ta det lite lugnt ett tag..

Bjuder på lite vackra frost bilder som jag tog på jobbet i veckan.


Står långt ifrån och zoomar med en hand och i den andra håller jag 8 hundar.

Tycker det är riktigt bra fokus ändå!

     


Hemma i stekpannan.

Tyckte det var härliga färger!

 


I veckan var det som vanligt simskola för Linnea.

Simon får bada under tiden vi väntar.

     


Tillbaka till sängen!

Få se vilken film vi ska titta på nu..   


Hej på er!

Av riesens - 16 november 2012 13:45

Denna vecka har det blivit lite mindre träning.

Några pass lydnad, några spår samt korta grusspår, ett skyddspass, uppletande, samt en del kondition och styrka.

När man skriver det så här ser det ganska mycket ut, men det känns lite..

Vi har även gått låånga promenader under alla dagar i veckan, vilket har varit väldigt skönt!

I lydnaden tragglar jag och Aino vidare med apporteringarna.

Här en lite filmsnutt.

Hopp över A hinder!.. eller agilityns A hinder..

Kan vara bra att få det filmat så man ser vad som försegår där bakom hindret..


Träningen fortsätter i helgen.

Då blir det iaf sök och träning inomhus, vilket ska bli himla skoj!!


Ha en trevlig fredagskväll!

På återseende!
 

Ovido - Quiz & Flashcards