riesens

Alla inlägg under mars 2011

Av riesens - 30 mars 2011 17:50

..men bloggandet kommer i sista hand just nu.

Magsjuka på barnen.

Linnea har bajsat ner sig genom kläder och allt 4 ggr idag, samt ett X antal gånger till men då under lite mer kontrollerade former.

Nu har hon en av Simon blöjor på sig, vet inte vad jag ska göra annars när hon nu precis bajsat ner hela sängen..

  


På återseende!


Av riesens - 26 mars 2011 17:30

Som på den gamla goda tiden stack jag och Johanna iväg på lunchen för lite spår..

Det är verkligen häftigt att kunna lägga låånga spår nu utan snö!

Lade ett relativt långt spår åt Qbus, iaf för att vara säsongens andra.

Två korta åt Aino och ett åt Kax.

Johanna spårade med sin Fass.

Två spår och jag tycker det ser riktigt trevligt ut!

Det där kommer bli riktigt bra!   

Sedan var det Ainos tur.

Den lilla damen har en jätte fin näsa.

Väldigt intensiv i sitt näsarbete, det kommer att bli riktigt bra bara jag lyckas styra upp den där lilla fröken.  

Lägger mycket energi i varje fotsteg och hon är väldigt kvick så två händer i ljumsken är nästan nödvändigt för att styra henne nu till en början..     

Därefter var det Kax.

De senaste spåren han har fått tycker jag att det inte kännts så bra.

Lite intresse och väldigt långsamt tar han sig igenom de korta spåret, inte alls likt honom.

Men inget av det såg jag igår.

Kom på att de senaste spåren har i princip gått i vattenpölar och han gillar inte vatten..    

Det var väldigt skönt att få det bekräftat, han vill fortfarande spåra!        

Sist ut en Qbus.

Ja vad ska jag säga om den stjärnan!?

Han är en stjärna.

Behöver inte skriva mer..  

Givetvis behöver även alla stjärnor tränas hårt men han är verkligen skapt för detta!

Apport i motvind, inga problem.

Markerar precis där apporten ligger och spårar varje steg in till apporten.    

Spårstart efter årets första apport.   Kul med spår!

Imorgon blir det mer träning.

Lite blandat hoppas jag att jag orkar med.

Men mer om det imorgon!   


På återseende!


Av riesens - 26 mars 2011 10:07

Tvätta, tvätta, tvätta..


Det kommer bilder och blogg om spårträningen igår!

Snart..

Av riesens - 25 mars 2011 08:00

..som jag glömt bort att berätta är ju att Kax har blivit friröntgad.

A på höfter och Ua på armbågar!

  

Det var riktigt skönt kan jag säga.


Igår var jag ute på en halsbrytande moppetur!

Ina löper och har så gjort en vecka och det tycker ju pojkarna är oerhört spännande!

Det tycker inte jag..

Så med Ina och Ilon lös och de två kåta pojkarna kopplade tog jag mig iväg på våra, fortfarande, isiga vägar.

Jag överlevde mer behöver jag inte säga...


Idag blir det spår, kondition och frågan är om jag ska trycka in ett lydnadspass också..?

Borde verkligen göra det..

Ja så får det bli!


Inget roligt idag heller..

Men kameran är med så det kanske blir några kort idag.   


På återseende!

Av riesens - 23 mars 2011 09:01

..på förskolan!!

Tjoho!!

Det innebär att vi fått jobba..   


Det rullar på.

Våren är verkligen här för att stanna.

Jag har inga långkalsonger idag för första gången och bara det är ju ett vårtecken!

Jag tränar vovvar.

Det är spår, sök, skydd, borde vara mer lydnad, kondition.

Q fick årets första skogspår igår och det ska bli ett idag också!


Inget direkt att skriva om.

Återkommer när jag har mer inspiration!   


På återseende!

Av riesens - 20 mars 2011 10:03

För flera veckor sedan var det läger i Enköping, skyddsläger.

Det var på detta läger som Sylvias Wiking, Mr Gold gjorde sin skyddsdebut!

Tyvärr fick jag aldrig möjligheten att se det själv men tack vara andra har jag både fått kort och film.   

Tack!

Tycker han ser fin ut för att vara bland de första gångerna!

En snutt film.


Passa på att njut av vårat vackra väder!

Det är riktigt varmt i solen nu..   


På återseende!
    

Av riesens - 19 mars 2011 14:15

Plötsligt är det mycket ljusare bakom våran lilla remsa skog..

Var ju bara tvungen att ta mig en sväng i skogen imorse för att se vad som händer.

När jag kommer till grinden möts man av detta!

   

Vad är detta?!!

Min fina svampskog!!!

Jag tycker sådant här är oerhört dystert...     

  

Som att knata runt på en kyrkogård eller ännu värre, ett slagfält.. får man skriva så..??

Ja det är ju inte mycket att göra..

Bara att dra nytta av den nya gigantiska gympasal!

Över stock och sten, bokstavligen..

Aino i full kuling.

Kax på väg in i kameran.. 

Qbus.

Aino igen..

Öppna sår..??

Men det kan bli rätt vackert..             

Kul hade de iaf!

Fv. Kax, Aino och Ina.

Ina alltid på G!

     

Ilon posar lite på en tjock trädstam .

  

Det är verkligen underbart väder ute trots snöfallet igår..

20 min ute på hygget och vovvarna var ganska nöjda, iaf för att vara morgonpromenaden..   


Avslutar med en bild på Simon.

Klart det är viktigt att ha hjälm när man rider!   

  


På återseende!

Av riesens - 18 mars 2011 07:01

Filmade Simon en liten sväng i går vid frukosten.

Vi satt nere framför tv:n och myste lite till hästfilmen Spirit.

Jag tyckte det var väldigt sött..


God morgon!
 

Ovido - Quiz & Flashcards