riesens

Alla inlägg under augusti 2011

Av riesens - 29 augusti 2011 19:00

Har lovat lite bilder på kattungarna.

De blev två veckor på igår, tiden går..

Jag undrar om de inte blir långhåriga, eller lite lurvigare iaf.

Hur söta som helst!

Nu har de även öppnat ögonen allihopa men bilderna är från förra veckan då de fortfarande var blinda.

Lill tjejen.

 

Ska ta lite mer uppdaterade bilder och lägga ut istället nästa gång!

Beiga hanen.

 

Bilder från hegens sök samt förra helgens sök är på G!

Hej på er!

Av riesens - 24 augusti 2011 20:16

Äntligen!

Säger inte mer än så..

Fortfarande inget märkvärdigt.

Lite film på Inas fria följ, hopp apport samt A hinder som just nu består av ett agility hinder.

Fritt följ.

Ställer upp utan uppvärmning, vad är det föresten..??


 

Lite mer..


 

Hopp apport.

 Startskall..?

Det har jag knappt reagerat på tidigare.. ops..


 

A-hinder.

Hon är ganska skruvad på apporten.

Sitter kvar utan att lyfta rumpan när jag kastar, ca varannan gång..


 


En till..


Inget märkvärdigt.

Men alltid kul med film!

Ska försöka få lite film på Aino snart också.


Godnatt!
 

Av riesens - 24 augusti 2011 10:30

Sa jag att det skulle komma ut rykande färska filmer igår..?

Hmm..

Jag menar att ni idag kommer att få se gårdagens filmer..

Sorry, miss i planeringen..

Som sagt, idag kommer det filmer!


Dagen för övrigt då..?

Ett spår ligger och väntar på mig och Qbus.

700 meter med 4 apporter som legat två timmar i skogen, det blir bra det!

Sedan blir det nog lydnad med tjejerna.

Har verkligen kommit igång även med lydnaden nu med alla vovvar, det känns roligt!

Ina kommer nog att få gå några sökskick, men dock bara korta förstagångs övningar med lösrulle.

Samt en cykeltur på eftermiddagen.

Det får bli hundarnas dag det!

Själv ska jag måla en nya möbel idag!!!   

Jag har fått hjälp med att bygga en hylla eller bänk eller vad man nu ska kalla den.

Den ska iaf stå under tv:n med dvd filmer och dvd:n.

Ser ut precis som jag ville ha den!

Lägger ut en bild på den när det är klart.


Nu ska jag spåra!

Hej på er!





Av riesens - 23 augusti 2011 14:24

Rykande färska tränings filmer..

Kommer senare idag.   

Dock inget märkvärdigt..


På återseende!

Av riesens - 22 augusti 2011 06:55

Jag hoppas det går över, snart..

Det vräker verkligen ner här och snart måste jag ut och gå i detta väder.

Nja..

Jag skulle även tränat mina hundar idag..

Igår blev det ingenting, så de behöver verkligen en hög med aktivering idag.

I lördags var det sökträning, tog lite bilder som jag lägger ut vid tillfälle!

Har även nya bilder på kattungarna.

Nu ska jag bara vänta på bättre väder..


På återseende!

Av riesens - 19 augusti 2011 15:15

Så tränades det igår på lunchen igen.

Lydnad stod på programmet.

Qbus var ut först.
Kryp, skall, inkallning med ställande, platsliggning..


Och här bakom står vi och trycker.

Ilon hängde med oss..  


Qbus fick klättra lite också, det gick sådär..  

Tur att han är söt för hur skulle man annars stå ut med denna vovve..   

 

Faktiskt blev det lite enklare då vi tog den stora stegen istället.

Han kommer att fixa detta galant!.. behövs bara lite träning.


En lite fördel han faktiskt har, är att ner går han mycket bra, inte bråttom alls och kliver på alla pinnar, utan det är uppåt han fuskar och har lite bråttom.  

  

Efter att Qbus klättrat på stegen ett antal gånger så blir han faktiskt ganska nöjd, tänk att jag inte kommit på det förr..??

Klättra lite och ha en trött Q..!

Ja ja, nu vet jag ju..   

Därefter är det en liten schäfers tur.

Denna tös ska väl in i löp när som och det märks i träningen, hon blir driftigare!

Kul att det är så och inte åt det andra hållet..

En serie i fotgåendet då hon har lite problem att gå normalt..

                              


Men hon är fin just nu, riktigt roligt att träna henne!


Vi tränar inför Bh och BSL så det är ett sättande, läggande..

   

 

Fina lägganden.

 

Sedan inkallning.

Hon tar i, vill jag lova.


Så även med apporten..  

   

Duktiga tjejan! 

 

Så då var två hundar avklarade!

Bara en liten Aino kvar.. bara och bara..

Hennes träning handlar mest om att ta det lugnt, tänka på vad vi gör och fokusera.

Tränar koncentrationen, inget hon egentligen har problem med, utan hennes problem sitter i att inte kunna sitta still och vänta på sin belöning

Så hon får vänta, länge väntar hon..

Det börjar bli bra, hon fattar snabbt.

Sedan tränar vi på fotgåendet, rumpan in.

Ingångar runt mig börjar hon också förstå.

Ligg på håll.

Ja det var väl ungefär det vi kör på just nu.

Försöker lite halvhjärtat med loss också..   

En störtskön tös detta är!

Min pärla...

Kamera kvinnan gick upp till jobbet så det blev inga kort tagna på stjärnan, men det kommer nån annan gång..

Bra träning även denna gång, duktiga hundar!


På återseende!




Av riesens - 18 augusti 2011 20:30

Inget särskilt blogginlägg.

Lite bilder på badandes barn, badandes vovvar, lekande barn, snygg frisyr..

Vi börjar med badkars barnen.

Det badas varje dag, nästan..

Linnea älskar detta med vatten!


Simon har varit skeptisk inför vatten men det börjar släppa nu, äntligen..  


Hundarna har aldrig haft vattenrädsla..


Simon sitter och leker med en traktor medans hundarna badar.  


Linnea håller koll på vovvarna.  


Simon fick prova på en ny frisyr..  

  

Snygg va??! 

 

Inget spännande alls..

Kanske kan få lite kort på Qbus när han försöker bemästra stegen.. Hahaha..

Jag har ju knappt lärt mig högre momenten, vilka det var och i vilken ordning..

Nu måste jag plugga på nästa..?
Kanske jag ska se det som ett angenämt problem? eller..?

Ja ja, läsa på nästa klass var det!

Bh prov, BSL1 och appell kanske också blir aktuellt...

Mycke nu då..

Orkar inte tänka på det just nu dock.

Nu är jag bara trött..

Gäsp.

Sängen.

Sova.


På återseende!

Av riesens - 17 augusti 2011 17:12

Nu kommer lite bilder på fina kissemissarna..

Känsliga läsare varnas!

Lite slemigt kort det första..   

En gul vit hane kom först.

Mor och son myser lite.. 


Det tog sedan nästan tre timmar innan tvåan kom, en mörk sköldpaddsfärgad hona.

Sist ut en beige hane bara 30 min efter sin syster och sen var der slut!

Tre fina små kattungar!

Hur sött blir inte det!?  

 

På återseende!

Ovido - Quiz & Flashcards