riesens

Alla inlägg under april 2013

Av riesens - 29 april 2013 20:00

Jag är trött!

Man börjar bli gammal..

Orkar inte sitta uppe halva nätter och vara i skogen hela dagar!..

..och koncentrera sig på alla ekipage.

Men så trevligt det var!

Fantastiska skogar och natur!

Jag orkar inte skriva mer om helgens sökläger just nu, mer kommer.

Bjuder på en bild!

 


Underbara skogar..


Godnatt!

Av riesens - 25 april 2013 14:15

Idag åker jag norrut!

Jag ska träna hund hela helgen!   

Hej på er!

Av riesens - 24 april 2013 18:00

Jag har gnällt hela vintern på att jag inte kan träna framåtsändande, för att jag inte har någon bollhållare.

Å vad är det för ursäkt?

Nää..

Så i måndags när jag beklagade mig för Malin, började våra hjärnor tänka..

Tillsammans provade vi olika metoder..

Här är modell nr 1.


En väl genomtänkt petflaska, kapad precis på rätt ställe för min boll, klädd med tejp för att minimera skade risken.

Fylld till en 3:e del med vatten.

Detta kräver dock att man har med sig en extra flaska med vatten då det kan behövas fylla på.

Testet gick bra!

Det mesta av vattnet är faktiskt kvar i flaskan, tack vare det omsorgsfulla valet av den perfekt formade petflaskan.



 

Modell nr 2.

Samma flaska, med med en tillhörande elit slutapport.

Träbiten är täljd till en spets i ena änden, den som trycks ner i jorden.

   


Test film nr 2.

Inte flaskan eller konstruktionens fel att hunden inte riktigt gör som den ska..



Måste säga att jag föredrar modell nr 2.

Så numera tränas det flitigt på framåtsändande!

Produkten går att köpa, bara att skicka en beställning till oss!   


Tack och hej!



 

Av riesens - 22 april 2013 18:00

Man behöver inte åka till en lekpark för att ha kul och träna balans..

Skogen fungerar alldeles utmärkt som lekplats!

      


Qbus njöt!

 


Dock tycker han att det är lite surt att inte få springa lös som alla de andra barnen..

   


Man kunde bada också..

 



Balansen är bra att träna på.

 

   


Klättra kan man också göra!

 


Sitta som en liten apa högst upp är skoj!


 


Hundarna blev nöjda också..


   


Mysigt i skogen..



Hej på er!

Av riesens - 19 april 2013 08:41

Kan det ha varit första riktiga vårdagen i veckan?

Den enda riktiga vårdagen denna vecka.. tydligen..

Det måste ju såklart firas på något vis!

Varför inte lite picnic och lek i en park, givetvis även lite träning..   

Vi fick sällskap av Jossan och Spackel.

     


Ett spår åt Aino fick det bli.


 


 


 Sedan blev det lite lydnadsträning.

Här en kort film på fritt följ.

Men annars tränade jag en del sättande och läggande under gång.



 Därefter fick Qbus komma ut och lufta sig!

Vilket han uppskattade enormt!!

Ha ha ha.. skrutt pojk!


Lägg märke till hur han tar tag om mitt ben..



 

Lite fritt följ..


 

Ett läggande under gång med inkallning. 



 

Slät inkallning.


Lite galen sitt-ligg-stå träning.



 

Skall.


 

En lycklig Qbus!



   


Tack för sällskapet och det fina vädret!!


På återseende!

Av riesens - 18 april 2013 13:10

.. stoppar inte oss!

I förrgår var det väldigt tråkigt väder.. regn, grått och mulet.

Men vad gör det när det finns kläder!

Lite spår träning och rondering fick det bli!

Men först badade vi..   

 


Lite pannkaka med kanel och socker i magen, så orkar man leka länge!

   


Blöta marker..

Bra träning!

 


En apport.

 


Men det roligaste var nog vattnet!

 


Hur mycke vatten som helst!


Träningen gick väl bra.

Behöver träna ronderingar mer, men det visste jag ju redan, för att få ett bra flyt genom 6 skjul.

Kanske det är jag som måste träna mer än hunden..

Svårt det där med systemet.

Bra konditionsträning för hunden blir det iaf!   

Spåret gick bra trots stora delar som låg under vatten.

Tränar mycke på vinklar just nu.

Vi är lite oense hurvida man jobbar i en vinkel..

Men vi tränar på det!

Qbus gick bra i sitt spår.

Nu hoppas jag på bättre väder, så man kanske får en vår kick!


Hej på er!







Av riesens - 17 april 2013 09:30

För en och en halv vecka såg det ut så här!

Vi var och tränade och det började bra!

 


Fint väder och Simon tränar balansen.

 


Linnea tränade Ilon, lite hopp tror jag de gjorde.

 


Sen kom snön..

 


Då åkte vi hem.

En inte alltför munter Simon..

 


Nu hoppas jag på lite vår!!

Visst är snön borta, men jag vill ha mer..

Lite sol och varmt så allt vatten försvinner, det är mängder ute just nu!

Kladdigt och skitigt, hundarna drar in en hel grusplan varje dag..

Idag ser det lovande ut, men prognosen säger mer regn i veckan..

Ja det är väl bara att dra upp kragen och ha gummistövlar på sig!


Ha en skön dag!


På återseende!

Av riesens - 16 april 2013 09:30

Jag har varit slarvig igen med Ilons pälsvård.

Snabbt blir det en himla massar tovor på benen och under magen, speciellt när vädret är blött.

Så det har badats och kammats.

Här sitter han som en liten bebis i Malins knä, nybadad och fin!.. eller nybadad och renare iaf..


Sedan reddes det ut tovor.

Inget Ilon gillar direkt, men ska man vara fin får man lida pin.

En halv grisfot efteråt tackade han inte nej till!

   


Han kommer att friseras till under dagen.


På återseende! 

Ovido - Quiz & Flashcards