riesens

Alla inlägg under mars 2011

Av riesens - 17 mars 2011 07:00

Jag måste då säga att det syns vem som burit på den tjejen i 9 månader..   

     

Nu var det ju inte det jag skulle skriva om..

Utan vad som händer, eller inte händer i solen!

Nu är det iaf VÅR!   

Barnen är ju sjuka men i tisdags fick jag nog så vi gick ut en sväng.

Det skulle självklart åkas pulka tyckte barnen.

Det uppskattades även utan ett svart litet lurv som inte kunde låta bli att vara "med"..

Vovvarna var ju såklart med ute!

Hela gänget svart.

Full fart!

Så roligt att se på korten hur Kax jobbar sig närmare och närmare Qbus, och när han är jämsides slänger Q en blick bakåt på Kax som direkt vänder bort blicken och viker av..

Snygg Ilon!

Det gungades också.

Visst känns det som vår!   

..eller det kanske bara är jag som får vårkänslor när barnen sitter på en gunga och skriker att solen lyser dem rakt i ögonen..   

Vet inte om blicken är så tydlig på bilden, men Qbus är inte så imponerad av det där svarta trollet som ska vara ivägen och störa hela tiden..

   

När Linnea började klä av sig så hon sprang runt i pyamasbyxor enbart, då gick vi in.

Så mycket vår är det inte för sjuka barn..

                  

Som sagt, inte gjordes det väl sådär jätte mycket i solen.

Vovvarna fick sig ett varsitt spår samt lite lydnads träning med Ina och uppletande med Q.

Men jag tror vi alla var lite nöjda för stunden.


på återseende!  

Av riesens - 16 mars 2011 09:08

En liten kladdig, sjuk Simon.

Kortet är taget i fredags och ögoninflammationen börjar ta form..   

Men nu ser han piggare ut!

  

Sedan har det varit lite mannekäng visning..

Linnea, hon tycker om kläder!

Och det är ju tur att jag tycker om att tvätta.. 

 ..eftersom hon byter kläder 3 gånger om dagen..  

  

Simon provade Linneas mössa, tydligen var det jätte roligt!

  

Har lite bilder från gårdagen.

Inget särskilt intressant bara en vardag här hemma..


Nu sprider sig doften från morotsbullarna som står i ugnen.

5 plåtar med stora goda morotsbröd!

Mums..


På återseende!

Av riesens - 15 mars 2011 08:23



På självaste fettisdagen, som av någon konstig anledning även inföll samma dag som den internationella kvinnodagen, åkte vi till Kista gallerian för lite miljöträning.

Det ser ganska mumsigt ut va??

Det räcker med att bara knata runt där mellan alla ben för att få hundarna trötta vilket är underbart skönt!

I början var den lilla fröken lite väl taggad..

..men sista svängen kändes hon lite mer normal.


  Tränade även en del kontakt i den nya milön.

Här vid mobilavdelningen på onoff.

   
     Sedan åkte vi även rulltrappor, såklart!

Skruttfia var mycket duktig!


Och oj så trött hon blev, en stund iaf.


Det är så himla roligt att milöträna vovvarna när man är på lite extrema ställen.

Nästa gång är det Kax tur!


På återseende! 

Av riesens - 14 mars 2011 14:08

Känns som det är alltid ett som är sjukt..

Just nu har vi förkylning med tillhörande ögoninflammation.

Kul..

Nopp!

I helgen har det varit kurs för Monika Henriksson, alltid lika inspirerande!

Duktig hundmänniska det där, läser och tänker hund på ett lite annorlunda sätt än vad man brukar springa på ute på kurser.

Jag tänker berätta mer vid ett senare tillfälle.

Sedan har jag även fått bild och film från ett skyddsläger som Mr Gold him self varit på, Sylvias Wiking.

Det ska det också bloggas om såklart!

Men just nu ligger de sjuka barnen i sina sängar och sover så jag njuter för en kort stund och lyssnar på musik vid datorn.

Snart ska jag trampa upp spår åt Kax och Aino.

Samt lydnad, lydnad, lydnad.

Kör nog en sväng med moppen ikväll så hundarna får springa lite.

Det är ju ljust lite längre nu på kvällarna och det är underbart!   


Jag vet, jag vet att det bloggas dåligt just nu men jag har lite att stå i så det blir tyvärr inte så mycket tid framför denna elektroniska pryl..

Borde verkligen bättra mig åt lite olika håll.

Men det tar jag sedan.

Nu är det vår och jag ska ut.


Hej på er!

Av riesens - 8 mars 2011 13:30

I underbart väder samlades vi ett gäng för lite sökträning.

Alltid lika roligt!

Dock önskar jag att denna dumma snö kunde ta och försvinna!

Men visst är det vackert!   

  

Vi var ett gäng på 5 hund och duktiga vovvar tyckte jag vi hade.

Jag körde Kax och en liten fjärta samt så fick Qbus gå 5 tomslag när alla var klara och lämnat banan.

Han var väldigt lycklig!!!

Kax var mycket duktig, han gillar vekligen detta och jag tror han kan bli riktigt fin!

Fjärten ja vad ska jag säga, en riktig liten pärla!!   


Har lite bilder, filmer och jag gissar hel del som ni vill veta..   


Hej på er!

  

Av riesens - 3 mars 2011 18:35

Fortfarande dålig på att blogga..

Lägger ut en bild på barnen.

Glada, härliga barn!

Skitiga barn..  


En liten film snutt på syskonen.

De har oftast väldigt roligt ihop!


     Ska försöka blogga om något annat nästa gång.


Hej på er!

Av riesens - 1 mars 2011 06:24

Äntligen!!

Jag hörde de små vackar fåglarna!

De kvittrade, några få iaf men de var där..

Nu börjar våren!

Jag känner det på mig..   

Ovido - Quiz & Flashcards