riesens

Direktlänk till inlägg 3 juni 2011

Skansen!

Av riesens - 3 juni 2011 10:45

För ett par veckor sedan var jag och barnen på skansen.

Själv har jag aldrig varit där så det skulle bli mycket spännande!

Speciellt vargarna...

Linnea hade tjatat länge om vargar och nu fick hon äntligen se riktiga!

Påfåglar fanns lite överallt.
Vackra!

Sedan var det även 6 dagar gamla älgkalvar.

Gissa om de var söta?!!

Jisses!  

 

Självklart åktes det karusell också!

Glad Linnea!n

 Trevlig dag!
Trötta barn hade jag med mig hem vilket alltid uppsakattas..   

På återseende!


 
 
Ingen bild

Jonna

6 juni 2011 22:19

Ni måste komma och hälsa på oss här uppe i Hälsingland och gå på Järvzoo och kolla på deras vargar, björnar, lodjur osv.

riesens

7 juni 2011 13:53

Låter toppen!
Är det på din mors ställe? Det kommer jag ihåg, lite svagt.. ;-)

 
Ingen bild

Jonna

7 juni 2011 16:39

Ja, från oss (vi bor ju i Söderhamn numera) så får man passera mamma och sen åka vidare några mil, sen så :-)

riesens

8 juni 2011 10:21

Jaha, har ni flyttat??
När gjorde ni det? Hur går det, trivs ni? :-)

 
Ingen bild

Jonna

8 juni 2011 18:13

Haha, nu har vi missat att höras av igen märker jag! :-)

Ja, jag och hästarna flyttade upp i december och vid årsskiftet kom resten av gänget upp. Nu hyr vi ett hus strax utanför Söderhamn i väntan på drömhuset vid havet :-)

riesens

9 juni 2011 10:44

Det var som sjutton!
Härligt det låter då!
Då har vi en godtagbar ursäkt till att vi inte träffas så ofta, det är ju lite långt numera.. ;-)

 
Ingen bild

Jonna

9 juni 2011 22:30

Haha, ja precis! ;-) Men vi ses väl i sommar? Du har väl inte glömt att det är naturbruksträff i Rättvik den 22 juli?

riesens

10 juni 2011 10:53

Jo klart jag har! Förra året var man inte riktigt inräknad i det gänget tydligen.. ;-)
Vilka dök upp förra året då?

 
Ingen bild

Jonna

10 juni 2011 11:26

Nä, förra året glömde vi bort dom som inte finns på facebook. I år är vi duktigare ;-)

Förra året var det jag, Ida, Maria K, Elinor, Eric, Åsa, Mysan, Anna (från årskurs över), Nina, Karolina var ner en sväng. Försöker tänka om vi var fler...

I år kommer (de jag vet än så länge): jag, Maria, Ida, Nina, Malin, Eric, Karin, Lina, Mysan, Lotta och Elinor.

Sen är det ett gäng på 19 stycken som har svarat att de kanske kommer.

ytterligare ett gäng på 30 pers som inte har svarat än.

Så det kommer bli riktigt roligt! :-)

riesens

14 juni 2011 07:12

Kul!
Kanske dyker upp men lovar inget.. kan iaf försöka komma ihåg det datumet.. ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av riesens - 10 december 2018 23:20

Det finns ett ställe som jag tycker är magiskt vackert i alla årstider! Päronlunden. En magiskt fruktodling med träd som är närmare 200 år gamla. Så häftigt! Runt om alla träd så harvas jorden några gånger per år så inget växer. Där brukar ...

Av riesens - 6 december 2018 09:27

Funderar på att ge detta en chans till, det här med att blogga. Har ju förr i tiden varit en rätt så aktiv bloggare men ansiktsboken (fb) tog över och jag blev lat. 😁 Kanske ska ta mig i kragen och uppdatera här nu när Lejonungarna kommit...

Av riesens - 4 januari 2016 12:06

Jaha, då var det 2016.. Vart tar tiden vägen? 16 år sedan millenniumskiftet??!!!! Galet..    Så vad har jag för tankar om 2016? Vingklippa Draken, poppar upp direkt i huvudet på mig.    Det är mycket som händer i den gossen just nu och ja...

Av riesens - 28 juli 2015 15:07

Bilderna säger allt! Ord är överflödigt!!                              På återseende!   ...

Av riesens - 27 juli 2015 16:19

Tiden springer iväg och semsetern är redan över.. Vart tog den vägen?? Helt galet.. Men när jag tittar igenom kort så har vi ju faktiskt gjort lite av varje. Vi åkte en dag till Furuvik!! Det fina med furuvik är att hundar får vara med in i...

Ovido - Quiz & Flashcards