riesens

Direktlänk till inlägg 21 juni 2011

Sorg..

Av riesens - 21 juni 2011 15:51

Min älskade Ypso går bort ikväll.

När han pensionerades flyttade han hem till min syster och har där bott de senaste åren.

Med stor sorg skriver jag detta.

Min första hund.

Kanske den bästa jag haft men pga min bristande kunskap var jag inte skicklig nog att plocka ur honom allt han hade att erbjuda!

Tappert kämpade vi och jag lärde mig väldigt mycke tack vare detta stolta skägg.

Ingen passerade Ypso utan att han hade koll.

Kände mig alltid väldigt trygg med honom, balanserad kille som följde mig var jag än gick.

Han blev utställningschampion.

2:a pris i lydnadklass III.

Certpoäng elitklass spår.

Startad elitsök.

Korad på 156poäng (gamla).


Älskad vän.

 
 
Annika

Annika

21 juni 2011 18:56

Usch vad trist och tungt! Men tyvärr är det väl så att det nu är ett gäng som kommer lämna oss... Minnet av dom lever kvar och tack vare dom lärde vi känna varandra! Ska tänka lite extra på vårt gamla järngäng ikväll! Ypso, Gazze, Tina, Solo, Alva, Tuva, Ixi, Boss! Mmm minnen...;0)

http://www.gazze.se

riesens

22 juni 2011 06:29

Ja just det.. vad roligt, det var verkligen där det började. Tiden går... ;-)

 
Ingen bild

Johanna

21 juni 2011 23:54

Tänker på er!!! Vet allt för väl hur det känns=(

Stor kram

riesens

22 juni 2011 06:28

:´( jo där har man varit några gånger nu..

 
Ingen bild

Carola

22 juni 2011 08:48

Stora fina Ypso.. som inte ens ville ha pizzan i Gällivare.. som tofflade fram på golvet.. som torkade av sitt blöta skägg på många byxor.. som bodde i mitt extrarum.. som finns i mina tankar.. <3

riesens

22 juni 2011 14:01

Gulligt.. kul att höra vad du kommert ihåg, saker jag glömt helt och hållet bort.
Pizza.. ha ha ville han inte..? nä det var en kräsen kille.. ;-)

 
Jenny

Jenny

25 juni 2011 21:42

Styrkekramar!
Farbror Ypso som fostrade Tyra så bra. Som hon hängde och slängde i hans skägg!

http://www.kennelattivo.se

riesens

27 juni 2011 11:24

Ja just det.. Tänk vad många hundar som passerar på 10 år!
Lilla Tyra.. ha ha.. Blev hon någonsin rumsren?? ;-)

 
Jenny

Jenny

3 juli 2011 21:28

Håhåjaja... Hon blev ju inte det :/ Knasig hund, fast alldeles alldeles underbar :)

http://www.kennelattivo.se

riesens

4 juli 2011 07:49

De brukar vara de dom där vi har i minnet..
Kanske för att man bara kommer ihåg de positiva.. ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av riesens - 10 december 2018 23:20

Det finns ett ställe som jag tycker är magiskt vackert i alla årstider! Päronlunden. En magiskt fruktodling med träd som är närmare 200 år gamla. Så häftigt! Runt om alla träd så harvas jorden några gånger per år så inget växer. Där brukar ...

Av riesens - 6 december 2018 09:27

Funderar på att ge detta en chans till, det här med att blogga. Har ju förr i tiden varit en rätt så aktiv bloggare men ansiktsboken (fb) tog över och jag blev lat. 😁 Kanske ska ta mig i kragen och uppdatera här nu när Lejonungarna kommit...

Av riesens - 4 januari 2016 12:06

Jaha, då var det 2016.. Vart tar tiden vägen? 16 år sedan millenniumskiftet??!!!! Galet..    Så vad har jag för tankar om 2016? Vingklippa Draken, poppar upp direkt i huvudet på mig.    Det är mycket som händer i den gossen just nu och ja...

Av riesens - 28 juli 2015 15:07

Bilderna säger allt! Ord är överflödigt!!                              På återseende!   ...

Av riesens - 27 juli 2015 16:19

Tiden springer iväg och semsetern är redan över.. Vart tog den vägen?? Helt galet.. Men när jag tittar igenom kort så har vi ju faktiskt gjort lite av varje. Vi åkte en dag till Furuvik!! Det fina med furuvik är att hundar får vara med in i...

Ovido - Quiz & Flashcards