riesens

Direktlänk till inlägg 3 juli 2012

Jaha..

Av riesens - 3 juli 2012 21:30

..då var det väl hög tid för en rapport från tävlingen då.

Jag hade reservplats till denna tävling uppe i Dalarna, men hade bestämt mig innan att jag inte skulle tävla mer i sommar... tills Ylva från Falu bk ringer och säger att de kan erbjuda mig en plats..

Jaha, jag skulle ju inte tävla..??

Men så klart det drar lite i tävlingstarmen på en gång, så jag tackar ja!

Kommer på sen att jag har inte tränat honom alls på 2 veckor, han har bara konditions tränat.

Upp mot Falun åker vi!

Det var en delad tävling, lördagen var det spår och uppletande, söndagen platsen och lydnaden.

Det var DM i daladistriktet.

Vi lottade spåret ute i skogen.

Jag fick spår 9.

Upptaget var inte bra alls.

Ut ända till bakkant av rutan (där spåret tydligen låg), vindade och velade, tog till slut bakspår...???

Första någonsin, både på träning och tävling, på denna hund.

Tråkigt.

I spåret tog vi det lugnt.

Eftersom han blev så trött sist så tog jag god tid på mig vid apporterna.

Jag hade kunnat ta ännu mera tid där, god tidsmarginal när vi kom till slutet..

Ska köpa mig ett nytt tidtagarur.

Vi kom iaf runt med 2 pinnar borta.

Jag var nöjd med det, samtidigt är det alltid synd att inte alla pinnar är med in.

Uppletandet var blandat.

Han var till en början mest utanför rutan och letade, fina sökslag...?

Ett bra tempo genom alla minutrar och 3 föremål hittades, 7:a på det.

Det är där vi ligger, tränar inte alls uppletande, så dom poängen är helt ok.

Men det ska vara 4 föremål in, sedan är jag nöjd.

Glad över spåret, tråkigt med upptaget och ett helt ok uppletande.

Inte alls supernöjd, men vi kom igenom dagen.

Hem och umgås med barnen, simtränade vovvarna och slappa.

Söndagen och lydnad.

Jaha, och vilket humör ska skägget vara på denna dag..??

Inte det bästa direkt..

Pekade finger åt mig hela dagen!

Började vid platsen, där han inte lägger sig plats förän på 3:de kommandot..?

Piper.

8.5-8.5 poäng.

Det hela fortsatte i samma fina anda...

Jag var så inåt H-vete förbannad!!

Så himla pinsamt så jag var på väg att bryta och lämna plan..

Men tänkte att nu när vi äntligen var här, så kunde vi ju genomlida resten.

Dålig idé..

Poäng mässigt var det antingen en 5 eller en 10..?

Bogserade runt honom i fria följet.

Gick jag höger gick han rakt fram.

Gjorde jag halt fortsatte han.

Så fruktansvärt as dåligt!!

Kanske det såg liiite bättre ut än jag kände det, men det var under all kritik!

6-6.5poäng

Inkallningen.

Jaha..

Det skulle vara bra om hundj*velen kom när man ropade..??

3 gånger fick jag ropa innan han behagar lyfta på arselet och komma.

Jätte fint ställande.

Kallade på honom 2 gånger innan han startade igen.

Jätte fint läggande.

Sista biten trav.

Hade han bara kommit på mina första rop hade poängen blivit helt annorlunda för ställande och läggandet var bra!

5-5.

Framåtsändande.

Ja det är ett moment som jag blir glad bara vi får poäng på.

Vilket vi fick.

Men han ska då f*n inte fastna i någon fläck vid gruppen..?

5-5.

Kryp.

Jaha.. igen..

Helt oengagerat, slött, hoppar med baken, svänger inte vänster förän jag kliver över honom.

5-5.

Skall.

Det var ok.

Lite glest mellan skallen.

9-9.

Metallapport.

Helt ok för att vara tävling!

10-10.

Tungapporten.

Tog den men släpper den direkt och nosar.

Väljer sedan att inte komma med den, utan springa in själv.

Två kraftiga kommandon, APPORT, och han sprang tillbaka och tog in den.

5-5.

Hoppet.

Snyggt.

10-10.

Stegen.

Bra!

10-10.


Vilken fantastisk tävlingsdag!!!

Not...

Ja ja, mot nya mål!

Med nästa hund...   


Lägger ut filmsnutt, men bara på den som var bra..   


 

På återseende!




 
 
Annika

Annika

4 juli 2012 09:59

Ja så kan det va ibland....:0/ Snygg apportering iaf! Ser nästan ut som du plockar ut en korv ur munnen och belönar honom med?:-0

Ledsen att vi inte syns på lägret....:0( Kommer upp och säger hej på torsdag dock!;0)

http://www.qulingens.se

riesens

5 juli 2012 06:26

En liten luring.. Qbus tror också det är belöning.. ;-)
Ja torsdag händer det lite roliga saker! Hoppas verkligen jag har möjlighet att se IPO tävlingarna fast jag gör BH prov...?!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av riesens - 10 december 2018 23:20

Det finns ett ställe som jag tycker är magiskt vackert i alla årstider! Päronlunden. En magiskt fruktodling med träd som är närmare 200 år gamla. Så häftigt! Runt om alla träd så harvas jorden några gånger per år så inget växer. Där brukar ...

Av riesens - 6 december 2018 09:27

Funderar på att ge detta en chans till, det här med att blogga. Har ju förr i tiden varit en rätt så aktiv bloggare men ansiktsboken (fb) tog över och jag blev lat. 😁 Kanske ska ta mig i kragen och uppdatera här nu när Lejonungarna kommit...

Av riesens - 4 januari 2016 12:06

Jaha, då var det 2016.. Vart tar tiden vägen? 16 år sedan millenniumskiftet??!!!! Galet..    Så vad har jag för tankar om 2016? Vingklippa Draken, poppar upp direkt i huvudet på mig.    Det är mycket som händer i den gossen just nu och ja...

Av riesens - 28 juli 2015 15:07

Bilderna säger allt! Ord är överflödigt!!                              På återseende!   ...

Av riesens - 27 juli 2015 16:19

Tiden springer iväg och semsetern är redan över.. Vart tog den vägen?? Helt galet.. Men när jag tittar igenom kort så har vi ju faktiskt gjort lite av varje. Vi åkte en dag till Furuvik!! Det fina med furuvik är att hundar får vara med in i...

Ovido - Quiz & Flashcards