riesens

Direktlänk till inlägg 29 juli 2012

Riesenlägret..

Av riesens - 29 juli 2012 12:00

..och lite till..

Semester!

Äntligen!!!

Min första vecka blev riesenlägret, så jag och barnen börjar på ICA maxi parkerigen i Falun..

Frukost..

Ganska trevlig känsla att inte behöva tänka på klockan, strunta i om man kommer en timme eller fem timmar senare..

 


Gott!

Med leverpastejs smörgås, drickyoghurt, banan och jos.

 


Så väl framme på lägret tog vi det lugnt.

Reste förtältet.. det gick även denna gång...?

Lika förvånad som alltid.

Barnen hade sina cyklar med sig så de kunde roa sig bra själva.

 


Plötsligt hör jag bara ett vrål, men inget barn..?

Någon hade kört ner i ett dike.. och ingen hjälm..

 


Sängen längst bak i husvagnen är barnens lekhörna.

Det går att dra igen en dörr så de har ett eget "rum".

     


Barnen fick sitt i form av bad, lek, cykla, måla..

Nu var det dax för mammas aktivering!

Hänga på skyddsplan..   

 


Maria med sin Tilly.

 


Maria med sin Zäppo.

 


Barnen åkte vidare till mormor och morfar och jag samt vovvarna blev kvar på lägret.

Snacka om semester!

Vad gjorde jag under veckan då..?

Mest spår och lydnad.

Följde med spårgruppen med Vidar som gruppledare på förmiddagarna.

Vi hade jätte fina spårmarker!

Spårade med Aino i gruppen, Qbus fick sina spår på eftermiddagarna då jag och Maria körde både spår och lydnad.

 


Något skyddspass fick damen gå på också.


 

Kvällarna.. ja, jag tror ni kan gissa vad som gjordes då..   

Fest, såklart!!

Jag hade köpt med mig 7 cider..

När jag kom till lägret, som varar i en hel vecka, så tänkte jag "hur tänkte jag nu?"

7 cider på 7 dagar..??

Fast jag hade 4 med mig hem när lägret var slut.. ha ha ha...

Så mycket festar jag..

Det är gott med en cider och det räcker för mig tydligen..

En kväll blev jag dock bjuden på två glas rosé vin, första gången jag dricker sådant.

Det var ju läskigt lätt att dricka, så efter två glas så snurrade det i kolan och jag tänkte det är nog bäst att gå och sova...  

Hur tråkig är inte jag..?

Lite allsång var det också i förtälten.

 

Under veckan gjorde jag och Aino BH provet.
Det gick bra!

Presentation för domaren.

 


BH hundarna gjorde sitt lydnadsprov innan IPO hundarna satte igång med lydnad och skydd.

Ingen dålig publik till torsdagens tävling, Riesen SM!

 


Stjärnan Aino!!

 


När lägret var slut åkte jag upp till mina föräldrar för att hämta barnen.

Vi sov där en natt, innan vi tog pick och pack och for söderut..

Till Pia och Anders med deras alla små poppisar!

       


Hur söta som helst!!...

  


..så länge man inte gavs sig in i flocken...   

 


Två korta filmklipp!


 


 

Här ligger en utslagen Qbus, efter 12 dagar på resande fot!

Jag slängde smutstvätt på honom och så låg han under hela kvällen...

Trött kille..

 


Det var min semester.

Imorgon är det jobb igen!

Jag har lite mer att blogga om som vi gjort under ledigheten, men det kommer senare..


På återseende!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av riesens - 10 december 2018 23:20

Det finns ett ställe som jag tycker är magiskt vackert i alla årstider! Päronlunden. En magiskt fruktodling med träd som är närmare 200 år gamla. Så häftigt! Runt om alla träd så harvas jorden några gånger per år så inget växer. Där brukar ...

Av riesens - 6 december 2018 09:27

Funderar på att ge detta en chans till, det här med att blogga. Har ju förr i tiden varit en rätt så aktiv bloggare men ansiktsboken (fb) tog över och jag blev lat. 😁 Kanske ska ta mig i kragen och uppdatera här nu när Lejonungarna kommit...

Av riesens - 4 januari 2016 12:06

Jaha, då var det 2016.. Vart tar tiden vägen? 16 år sedan millenniumskiftet??!!!! Galet..    Så vad har jag för tankar om 2016? Vingklippa Draken, poppar upp direkt i huvudet på mig.    Det är mycket som händer i den gossen just nu och ja...

Av riesens - 28 juli 2015 15:07

Bilderna säger allt! Ord är överflödigt!!                              På återseende!   ...

Av riesens - 27 juli 2015 16:19

Tiden springer iväg och semsetern är redan över.. Vart tog den vägen?? Helt galet.. Men när jag tittar igenom kort så har vi ju faktiskt gjort lite av varje. Vi åkte en dag till Furuvik!! Det fina med furuvik är att hundar får vara med in i...

Ovido - Quiz & Flashcards