riesens

Alla inlägg under mars 2013

Av riesens - 18 mars 2013 07:00

..på Simon.

Hittade den i min mobil..

Min nya figge!


Rapport från helgen kommer..


På återseende! 

Av riesens - 17 mars 2013 19:54

Oj oj oj.. vilken helg och vilket avslut på denna vecka!

Återkommer mer om detta senare..

Nu är jag helt slut!!


Godnatt!

Av riesens - 12 mars 2013 14:07

Simon dekorerade Qbus i helgen..

   


Vet inte om Q uppskattade det lika mycket som Simon..   


Hej på er!

Av riesens - 11 mars 2013 06:30

..på Aino.

 


Hon är ju lite galen..

 


Ha ha ha...





     


På återseende!  

Av riesens - 10 mars 2013 14:35

Söndag betyder stallet.

Denna dag var det alldeles för halt för att de skulle kunna rida.

Det fick bli pyssel istället..

Vi gamla (föräldrar) fick inte vara med..

Jag passade då på att njuta av solskenet!

Satte mig i en snödriva och tvångsmyste med Aino..

Passade på att borsta ur lite ull.


Till slut tror jag faktiskt att hon tyckte det var riktigt mysigt!

Men det är svårt att ligga still, om man kan springa istället..

 


Solen värmde..

 


En tass..

 


En nos..

 


Qbus behöver man inte tvångsmysa med..

Han tvångsmyser med en mig istället.

Börja klappa på den hunden och du kommer aldrig därifrån.

Det lossnade lite ull även på Q.

 


Sedan tog vi oss en liten promenad.

Skaren håller så vi gick ut på åkrarna.

Fick två roliga kort på Aino.

Hoppar ut från skogen, ingen direkt snygg bild.. ha ha..

 


Galna Aino..

 


Snyggbilder på Mr Q.

 


Han önskade nog också att han fick springa fritt!..

Skulle man lyssna på sin matte och INTE jaga, visst får man vara lös då!

Men Qbus har lite svårt för just den kombinationen...

 


Fina Qbus..

 


Ett kort på Aino som hade en väldigt härlig stund på åkern.

Springa så fort det bara går, åt alla håll...

 


Avslutar med ett vårtecken..

Nog för att jag längtar till våren och snöfritt, så finns det nog inge skönare än just denna tid!

Solen värmer, snön gnistrar och det är fantastiskt underbart!!!

   


På återseende!

Av riesens - 9 mars 2013 18:45

Pia tog lite kvällskort med sin kamera.

Modellen fick bli Aino.

Kanske inte mycket till modell, men hon är söt..

         


På återseende! 

Av riesens - 7 mars 2013 20:15

Upp någon gång mellan 5-6 på morgonen med två barn.

Iväg till skola och dagis.

Jobba.

Långpromenad på fm med bla mina vovvar.

Inomhus sök på lunchen med Aino.

Cykeltur på em, ca 3 km med ett gäng hundar, bla mina egna vovvar.

Sluta jobbet.

Hämta barn, leker en stund på dagis med Linnea och Simon.

Spårar med Aino medans barnen äter lite smörgås i bilen.

Hem, med en sovandes Linnea, jätte grinig.

Värmer på gårdagens köttfärssås med vita och kidneybönor, kokar pasta.

Middag.

I badet med alla små.

Simon schamponerar Ilon medans jag klipper Linneas hår.

Barnen badar, jag torkar hund.

I säng med dom.

Jag duschar.

Tror jag lämnar dagens middags disk till imorgon..

En trött mamma...

Sover...


Godnatt!


Av riesens - 7 mars 2013 14:15

Vackra blommor i köket!

 


Spårmarker utomhus!!   

Klart det är vår!

 


Aino spårar.

Bra störning med gångväg på ena sidan och parkering på andra..


Aino på en skogspromenad.

Fantastiskt väder vi har, ut och njut!!

   


På återseende!

Ovido - Quiz & Flashcards