riesens

Alla inlägg den 4 november 2013

Av riesens - 4 november 2013 18:15

Pressen låg över mig, sista tävlingen för i år..

Måtte vi fixa detta och bli uppflyttade!

Och..

Vi gjorde DET!!!!!!   

Så himla gött!

Vi lyckades få 8.5-9 på söket.

Vilket jag är nöjd med, för stunden.

Hon är lite olydig på stigen..

Påvisen känns hon lite osäker på, hon måste gå i sitt eget bakspår..??

Aldrig haft en hund som gör så..

Hon är väldigt nog och kontrollerar med jämna mellanrum att hon är "rätt".

Fast detta är också första hunden som jag har tränat till att gå ut, inte ligga på och dra som en tok!

Överraskad att vi faktiskt hittade 3 figgar denna tävlingen, har haft mina misstankar att det fattats figgar på tidigare tävlingar..   

Så det blev ju en fortsättning på dagen!

Tillbaka till klubben och budföring stod närmast på schemat efter lunch.

Aino gör en bra budföring!

Dock verkar mottagaren fått säga flera extra kommandon för betyget blev bara 6..??

Fler hundar som fick dk hos mottagaren?

Tror aldrig jag varit med om det problemet tidigare, man undrar ju vad mottagaren gjorde som fick hundarna att snällt sitta kvar vid sidan..? 

Tur att jag hade lite mer poäng på söket så vi klarade oss trots låga poäng på budföringen..

Så kom vi till lydnaden.

Den kändes helt fantastisk!!

Vilken hund jag har!!!

Sedan var det inga höjdar poäng, men jisses vilken känsla!

Linförigheten 9-9.5 poäng.

Det är jag mycke nöjd med!

Förutom att vi klarade söket, så är jag nog mest nöjd med just det momentet..   

Framförgående 6.5-7.5 poäng.

Läggande 7-8.5 poäng

Inkallande 9.5-10 poäng.

Kryp 8-8.5 poäng.

Apportering 7-7 poäng.

Hopp 9.5-10 poäng.

platsen 10-6 poäng.

Det är kul att se när domare är överens, vilket de var i alla moment förutom platsen.

Där den ena sätter en 10:a och skriver "Snyggt!", drar den andra för "något segt sättande"..

Det är till att vara petig i lägre klass..

Men vi fick ihop 499.75 och en tredje placering!

Oj vad det kändes skönt!

Nu kan vi sikta mot högre klass i vår!!

 

Bilden är ärligt snodd från Roslagens Bk:s hemsida!


Hej på er!



Ovido - Quiz & Flashcards