riesens

Alla inlägg under juni 2014

Av riesens - 30 juni 2014 06:45

Ligger efter med bloggandet.

Startar nog upp varenda blogginlägg så numera..   

För länge sedan, när det fortfarande var sol och varmt i vår del av Sverige, lade jag och Johanna spår.

Här är Fass vid sista apporten.


Snyggt!

 


Ainos spår började i en rondell.

Ibland måste man få ha lite skoj när man lägger spår också!   

   


Hon spårade bra kom jag ihåg.. eller kommer jag ihåg fel Johanna?

Hon missade en apport, eller markerade den så den låg vid hennes rumpa.. men annars tror jag att det mesta var ok!



 


En kort filmsnutt i början av spåret. 


 

Den apporten markerade hon fint iaf!

 


Har laddat upp fler bilder från midsommar och träningar, så det kommer mera..


Hej på er!

Av riesens - 17 juni 2014 12:34

Hittade lite blandade bilder som jag inte lagt upp.

Några kort på Linnea som rider, och lite på en Aino som myser med bollen..   

   


   


 


Efter ett lydnadspass är det mysigast att mysa med sin boll, iaf enligt Aino!

Galna vovve..

 


 


Hej på er!



Av riesens - 14 juni 2014 07:15

Tidig morgon for vi iväg för ett snabbt spår.

Jag mötte upp Marie vid spårmarkerna.

Aino spårade helt ok!

Lite långsamma markeringar på aporterna men tog vinklar bra.

 



 


Svår mark att spåra på.

 


Lite ont om grässtrån..   

 


Marie och Hexa kämpade sig igenom mitt utlagda spår.

Tycker det gick bra!

 


Hon markerade alla sina apporter fint, det börjar ju fungera riktigt bra!

 


Tack för sällskapet!!


Idag är jag på tävling..

Mer om det kommer!


På återseende!



Av riesens - 13 juni 2014 11:15

Jag och Simon tog oss en promenad medans Linnea red.

Målet var sjön!

Vacker lummig skog!


Dit ner skulle vi.

 


Men det blir många stopp på vägen.

Finns mycket att titta på bara man ser..

   


Hur kommer det sig att ett blad blir så vackert?!

 


Till vattnet kom vi, hundarna blev glada!

 


Lite konditionsträning!

 


Badkrukan stod på säker mark och tittade på..

 


Vackra ekar växer utefter stigen vi gick på.

 


Simon plockade mig en massa blommor!

I blommorna fanns det söta små skalbaggar, jag fick många blommor..

 


Mysigt.


Hej på er!


Av riesens - 12 juni 2014 10:15

Veckorna går fort och jag hinner inte med!

Vi var några stycken som körde lite skydd en dag.

Ilon fick komma ut och lufta sig!

 


Aino i full fart!


Efteråt blev det spår!

Undra om Annika fattade att hon aldrig skulle få åka hem denna dag..?   

Aino spårade bra!

Fick ett ganska långt spår i värmen. 



 


En kort filmsnutt också!


 

Heja fick också ett spår!

Gick fort idag, tog nog inte många godisar i den farten..

Men gjorde det riktigt bra!

Stundvis lite hög och protesterade vid ett tillfälle när Annika tyckte hon borde vara lägre med snoken..

 


Markerade sina apporter riktigt fint!

 



 


Tack för idag alla inblandade!!


På återseende!

Av riesens - 8 juni 2014 08:45

På helgen rider vi.

Kanske inte så mycket jag, tyvärr, men Linnea gör.

Det är något speciellt med stall och hästar.. jag får inte nog.

Saknar det gamla livet många gånger, fast häst tar väldigt mycke tid..

 


Det är något speciellt med hästtjejer..



 



 



 



 


Det tränades även lite i tävlingsträningsgruppen.

Jeanette i "gruppen" runt glada Annika! 

   


Hej på er!

Av riesens - 7 juni 2014 17:09

Nu gäller det att simma så mycket som möjligt när det går.

Två av hundarna uppskattar det väldigt mycke!

 




Det ser skoj ut.. men måste vara livsfarligt...   

   


På återseende!


Av riesens - 3 juni 2014 08:00

Förra veckan åkte jag och Johanna till ett grustag och spårade på lunchen.

Nya spårmarker är alltid skoj!

Aino spårade bra.

Tog det väldigt lugnt och var noga.

Jag är nöjd!


Lite olika typ av grusunderlag fick vi också.

   


Lyckades filma lite.


 



 


En vinkel.


 

 


En vinkel till.


 

Detta måste jag göra om!

Varför har jag glömt bort att detta ställe fanns??

Det var flera år sedan jag var i dessa grustag, men nu så kommer jag nog att vara här lite oftare än

vart 5:e år..   


På återseende!


Ovido - Quiz & Flashcards