riesens

Direktlänk till inlägg 30 september 2014

Italien, del 3

Av riesens - 30 september 2014 20:45

Så har vi kommit till det sista av min resa till Italien.

Själva seminariet jag fick möjlighet att vara med på som åskådare.

Det var precis som i Sverige, ett antal hundnördar träffas, glor, skrattar, kommer med frågor och suger i sig allt!

En skillnad var att här pussar dom varann på båda kinderna när gamla bekanta ses, det gör vi inte i SVerige..

 


Kolla in utsikten vi hade från träningsplanen!

 


Hade inga problem att fördriva tiden..

 


Dom var liksom överallt..

 


 


Nya fina små vovvar med framtiden för sig!

 


 


Det var boxer personer som arrangerade denna helgkurs, så jag fick se många boxrar!

Vilket var himla skoj kan jag säga.

I Sverige ser man dom så sällan och här fick jag se riktigt trevliga individer.

En del av mina fördommar få jag nog värdera om..   

Men som vanligt hänger väldigt mycket på föraren.

Bakom en bra hund står en duktig förare!

 



Den här lilla tiken gillade jag!

 


I hanarna finns det mycke kraft, muskler och breda bringor!

   


Jag fick möjlighet att se en Hennes avkomma, endast 10 månader gammal.

Det uppskattade jag!

 


 


 


Ett antal korta filmer.



 


 

 


En dobbis var med.

Ibland får man roliga kort, man undrar hur figgarna klarar av att hålla balansen...

 


Lite bytesförsvar.



   


Fin pojke!

 


Den lilla tiken igen som jag gillade!

 


Intensiv dam som var på hugget!

 


Boxerkille på ca 18 månader.

 


Jobbade endast med att få bra och hårda bett!

 



 


En fläckig sak var också med!

 


Och så denna söta valp!

 


Stolt!

 


Flera gånger om dagen kom det getter och kor i lastbilar, de plockas hem från höjderna och sommar betet.

De råmade och bjällrorna klingade.

Ett tag var jag orolig att de var på väg någon helt annanstans.. men blev lugnad.   


 


Sedan har jag några bilder till jag vill visa.

Denna var stor!

Men jag vågade inte komma så nära med någon kroppsdel så man kunde jämföra med spindeln, så ni måste tro mig när jag säger att den var STOR!

 


 Vilken utsikt!

 


Detta kort borde jag förstora och rama in.

Aino trött!

Det är alltså flyga jag ska göra, skit i spår och lydnad för att aktivera vovven..

Flying is da shit!

 


De två första nätterna bodde jag på detta rum, helt ok!

 


Sista natten var det lite annorlunda hotellrum..

Men det gjorde att man såg fram emot resan hem!   


Är man i Italien så måste man ju äta pizza, såklart!

Den var god, men inte helt olik våra svenska stenugnsbakade.. 


Jag tyckte det var ballt med en björk täckt med murgröna..

 


På min och Ainos stadsvandring stötte vi på några höns som sprättade runt på någons bakgård.

 


Tuppen och Aino fick lite kontakt med varandra..

Hotellet jag sov på sista natten hade också höns utanför mitt fönster..?

En helt annan kultur.

Det skulle vara Sverige det, med regler och griniga grannar vart man än befinner sig!

   


Fortfarande fanns några riktigt vackra blommor som blommade!

 


Jag såg snö...

 


Flygresan hem.

Jag kunde se Österrike från fönstret, det var riktigt häftigt att flyga över alperna.

     


Solnedgång någonstans över Danmark.


Det var en riktigt häftig resa!!

Vet inte om jag skulle göra om den men jag är glad att jag gjorde den!   

Nu väntar jag med spänning för att se om Aino kanske har bebisar i magen..

Det har snart gått 2 veckor.

Spännande!   


På återseende! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av riesens - 10 december 2018 23:20

Det finns ett ställe som jag tycker är magiskt vackert i alla årstider! Päronlunden. En magiskt fruktodling med träd som är närmare 200 år gamla. Så häftigt! Runt om alla träd så harvas jorden några gånger per år så inget växer. Där brukar ...

Av riesens - 6 december 2018 09:27

Funderar på att ge detta en chans till, det här med att blogga. Har ju förr i tiden varit en rätt så aktiv bloggare men ansiktsboken (fb) tog över och jag blev lat. 😁 Kanske ska ta mig i kragen och uppdatera här nu när Lejonungarna kommit...

Av riesens - 4 januari 2016 12:06

Jaha, då var det 2016.. Vart tar tiden vägen? 16 år sedan millenniumskiftet??!!!! Galet..    Så vad har jag för tankar om 2016? Vingklippa Draken, poppar upp direkt i huvudet på mig.    Det är mycket som händer i den gossen just nu och ja...

Av riesens - 28 juli 2015 15:07

Bilderna säger allt! Ord är överflödigt!!                              På återseende!   ...

Av riesens - 27 juli 2015 16:19

Tiden springer iväg och semsetern är redan över.. Vart tog den vägen?? Helt galet.. Men när jag tittar igenom kort så har vi ju faktiskt gjort lite av varje. Vi åkte en dag till Furuvik!! Det fina med furuvik är att hundar får vara med in i...

Ovido - Quiz & Flashcards