riesens

Alla inlägg den 19 augusti 2014

Av riesens - 19 augusti 2014 20:53

Det är mycke spår just nu, och ni får nog stå ut med det...   

Aino vrickade en tå i höstas och den har vrickats igen, så den lilla damen tar det lugnt.

Jag försöker iaf, men hon gör allt hon kan för att motarbeta mig.  

Pga denna tå så kommer jag inte kunna tävla något i höst, vilket känns oerhört enerverande!

Kanske det blir lite FH bara för att jag inte ska deppa ihop totalt..   

Men det är då en annan tanke börjar ta form i mitt huvud, en mycket spännande sak...   

Mer om det senare.

Nu tillbaka till spårandet!

Jag och Maria hade en tränings dejt i helgen som var.

Det blev spår för hela slanten!

Vovvarna väntar tålmodigt!

 


Detta duger väl?!

Om det inte hade varit så förbannat varmt, hade jag utnyttjat hela detta fält!

Istället blir det ett klurigt spår med en start som viker av direkt åt höger vid spårflaggan, mycke serpentiner, apporter i vinklar, mm.

Alltid lika skoj att inte ha någon tävling inplanerad, då kan man göra precis som man vill!!   

 


Maria hade lagt ett spår var åt sina vovvar.

Först ut var Zäpo.

 


Där har det hänt en hel del sedan sist jag såg dom!

Lite spårkondition på det där och det kommer bli super bra!!   

 




Även Maria blev Wild and crazy!!

Skogsspår!!   

   


Nästa hund ut var Tilly.

Spåret fixade hon galant!

Men det är ju ingen nyhet!


Super fint spårat

 


Sedan var det Ainos tur.

Länge sedan hon fick böjda spår och det är något vi måste träna mer på!

 


Men det var skoj att göra lite annorlunda.

Det tyckte nog Aino med!

   


Så nu har jag varit duktig.. 

Två blogginlägg på två dagar!!


På återseende!




Ovido - Quiz & Flashcards