riesens

Alla inlägg den 24 april 2015

Av riesens - 24 april 2015 14:45

Det är ljust på kvällarna och värmen är på väg.

Men ännu är det inte så varmt så hundarna bara ligger och flämtar i skuggan..

Så nu är det perfekt för spår!!!!

Hur roligt kan man tycka att det är egentligen?!!

Hur roligt som helst!! svarar jag då.   

Vi tog årets första jordspår i veckan.

Aino blev nog lite snopen för det var jätte svårt!!

Hon var tvungen att koncentrera sig riktigt mycket så mer än halva spåret gick åt för henne att analyserar, göra fel och sänka farten, inte förän då började hon knäcka koden.

Nyttigt för både henne och mig.

 


Det var även svårt att se vart jag hade gått, det var bara på sista sträckan jag kunde urskilja mina egna fotspår.

 


Ross har ännu inte spårat på annat än gräs, kanske dax att introducera andra underlag..

Men som han spårar!!

Lugnt och koncentrerat, nästan så långsamt så att till och med jag somnar.. men så bra det kommer att bli!!

 


På återseende!


Ovido - Quiz & Flashcards