riesens

Direktlänk till inlägg 14 oktober 2011

Gäller att passa på!

Av riesens - 14 oktober 2011 11:45

Snart är det mörkt, kallt och oerhört omotiverat..

Men än så länge är det faktiskt ljus, sol, varmt!

 

Så det gäller att passa på med hundträning efter jobbet.

Barnen var också med och det går an än så länge, snart är det kallt och snö och då krävs det lite mer planering.

Men lite måste planeras även nu, tex middag.

Det steks grillkorv innan jag slutar på jobbet, som packas ner med bröd och ketchup i en matlåda, som då är lagomt varma tills det är dax att ätas!

 

Medans jag spårade med alla vovvar så leker barnen.

  Rullar runt.


Hund som kissar, kanske...? 

 

Vacker höst dag.

Sprakade färger vart man än tittar!

 

Underbart!

Bara att njuta!

Borde dock införskaffa gummistövlar...

Jag spårar så gott som varje dag och tror ni jag kan klä på mig..?

Nej.

Det är dyngsura strumpor och skor tills det att jag är klar med tre spår.

På jobbet har jag ett par ombyte skor och strumpor, men det skulle inte behövas om jag tog mig i kragen och åkte till Ica Maxi och köpte mig ett par gummistövlar för 100kr..

Tänk att man är så dumsnål...   


Nu är det dax för lunch och sedan lydnadsträning.

I eftermiddag blir det långpromenad i höstsolen!

Har passat på varje dag denna vecka att gå en lite längre sväng på eftermiddagen och det är så skönt!

Fast jag går långsamt då jag har en förkylning i kroppen och vill inte överanstränga mig.


På återseende!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av riesens - 10 december 2018 23:20

Det finns ett ställe som jag tycker är magiskt vackert i alla årstider! Päronlunden. En magiskt fruktodling med träd som är närmare 200 år gamla. Så häftigt! Runt om alla träd så harvas jorden några gånger per år så inget växer. Där brukar ...

Av riesens - 6 december 2018 09:27

Funderar på att ge detta en chans till, det här med att blogga. Har ju förr i tiden varit en rätt så aktiv bloggare men ansiktsboken (fb) tog över och jag blev lat. 😁 Kanske ska ta mig i kragen och uppdatera här nu när Lejonungarna kommit...

Av riesens - 4 januari 2016 12:06

Jaha, då var det 2016.. Vart tar tiden vägen? 16 år sedan millenniumskiftet??!!!! Galet..    Så vad har jag för tankar om 2016? Vingklippa Draken, poppar upp direkt i huvudet på mig.    Det är mycket som händer i den gossen just nu och ja...

Av riesens - 28 juli 2015 15:07

Bilderna säger allt! Ord är överflödigt!!                              På återseende!   ...

Av riesens - 27 juli 2015 16:19

Tiden springer iväg och semsetern är redan över.. Vart tog den vägen?? Helt galet.. Men när jag tittar igenom kort så har vi ju faktiskt gjort lite av varje. Vi åkte en dag till Furuvik!! Det fina med furuvik är att hundar får vara med in i...

Ovido - Quiz & Flashcards