riesens

Direktlänk till inlägg 21 oktober 2011

Linneas dag!!

Av riesens - 21 oktober 2011 09:30

Linnea fyllde 5år i onsdags.

Jag skulle ha bloggat tidigare om denna dag, men när man har två barn som kliver upp 3.30 ena dagen och 4.20 andra morgonen(?..natten) så är jag lite trött och väljer att göra saker som man bara måste för att överleva, typ, äta, jobba, rasta vovvarna, aktivera barnen.

Så när jag hör Linnea gå på toa kl halv fyra på onsdagsmorgon och sedan sätta på tv:n 03:39 pip, går jag upp och förklarar att det är mitt i natten och man ska sova nu..

Vilket hon går med på så det leks tyst på rummet, hör jag genom dörren.

Inget man kan göra så mycket åt..

Simon vaknar kl 4 och ploppar ner från sängen, han sov bredvid mig.

Efter det att jag förklarar att det ska sovas kommer han tillbaka och ligger och skruvar på sig i 10min tills han "ploppar" ner från sängen igen..

Lika bra att kliva upp då, antar jag.

Så 04:15 öppnades det presenter..

  


En del har ju redan fyllt år och det kan ju vara lite orättvist att bara syrran får presenter, men livet är orättvist så det är bara att vänja sig!   

  


Badleksaker!

 

Och eftersom Simon har en väldigt snäll syster så delar hon självklart med sig av leksakerna när väl paketen är öppnade..

En lite gladare Simon!

 

I helgen är det kalas och då för båda barnen som tur är.. båda får presenter..

Linnea fick även nya kläder.

Visst var det fint??

 

Efter dagis och jobb åkte vi till Idde!!

Vilken glädje!

Här väntar barnen på Idde.. spännande..

 

Linnea posar bredvid sin Idde.

  


Simon myste också..


Kramas med bästaste Idde..

    

Borsta måste man göra.

  


Sedan får man rida!

Simon sitter på en häst för allra första gången!

  


Vad är det med mina barn..?

Både Linnea och Simon rider som om de aldrig gjort annat!!

Inte rädda eller på något sätt risk för att glida åt sidan eller tappa balansen.

Tänkte att Simon skulle vara lite mer försiktig, för han är lite fegare än vad Linnea var som liten, men icke..


 

Tyckte det hela var jätte roligt!

  


Linnea är så duktig som leder sin bror.


 

Tyvärr blev det inget kort på Linnea och filmen som jag spelade in när hon red går inte att ladda upp..?

Men hon var lycklig!

Simon tyckte dock att den större hästen var så mycket mer häftig!

Den ville han rida på.

 

Jag är så lycklig!

Jag har två häst barn!!!   

Det blir garanterat fler gånger!


På återseende!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av riesens - 10 december 2018 23:20

Det finns ett ställe som jag tycker är magiskt vackert i alla årstider! Päronlunden. En magiskt fruktodling med träd som är närmare 200 år gamla. Så häftigt! Runt om alla träd så harvas jorden några gånger per år så inget växer. Där brukar ...

Av riesens - 6 december 2018 09:27

Funderar på att ge detta en chans till, det här med att blogga. Har ju förr i tiden varit en rätt så aktiv bloggare men ansiktsboken (fb) tog över och jag blev lat. 😁 Kanske ska ta mig i kragen och uppdatera här nu när Lejonungarna kommit...

Av riesens - 4 januari 2016 12:06

Jaha, då var det 2016.. Vart tar tiden vägen? 16 år sedan millenniumskiftet??!!!! Galet..    Så vad har jag för tankar om 2016? Vingklippa Draken, poppar upp direkt i huvudet på mig.    Det är mycket som händer i den gossen just nu och ja...

Av riesens - 28 juli 2015 15:07

Bilderna säger allt! Ord är överflödigt!!                              På återseende!   ...

Av riesens - 27 juli 2015 16:19

Tiden springer iväg och semsetern är redan över.. Vart tog den vägen?? Helt galet.. Men när jag tittar igenom kort så har vi ju faktiskt gjort lite av varje. Vi åkte en dag till Furuvik!! Det fina med furuvik är att hundar får vara med in i...

Ovido - Quiz & Flashcards