riesens

Direktlänk till inlägg 30 oktober 2011

Trött jag blir..

Av riesens - 30 oktober 2011 10:15

Nu är jag inte annat än sjuk..

Hundarna håller på att få spunk..

Och vad ska man göra..?

Inomhus sök!

Det är vad vi gjorde i onsdags iaf..

Gissa om det blev en hit!

Ett gäng galna hundar..

Q fick jobba först!

Han fick markera sina figgar med fasta rullen, allt för att göra det lite jobbigare..


Ibland måste de lösa vissa problem som en barngrind..

  


Väl förtjänt belöning!

  


Sdan var det Johanna och Fass.

  


Han var svår att ta kort på, det var bara ryggar eller svansar, kanske han var för snabb för mig helt enkelt!

Hittar sina figgar och leker med sin boll.

  


Leo med sin Vide.

 


Grinden var inga problem för den killen!

Han fick markera med sin lös rulle, också allt för att trötta ut den gula så mycket som möjligt på kortast tid..   

  


Sedan var det en liten galen Aino.

Hon galopperade runt och sökte högt som lågt..

 


Som sagt, det var full rulle på henne..

  


Hon var så söt när hon gång på gång hoppade upp mot saker och stod helt stilla tre sekunder innan hon kastade sig iväg mot nästa grej..

Vi skrattade gott.

  


Till sist hittade hon Johanna, men hur kommer man dit??

 


Lite tankearbete så kom hon på vart hon skulle ta vägen..

 


Gamla gubben Samiq fick också leta efter borttappade figgar.

Här inne mellan fyra väggar vågar man släppa honom, för här springer han inte bort sig eller inte riskerar att inte höra när man ropar tillbaka honom.

 


"Klurigt det här.."

 


Sist ut var Ina.

Sökglad hund!

"Jag hittade godiset!!"

Fast det bör sitta en tillhörande gubbe med..

 


Högt och lågt..

 


Grinden var lite klurig, kan man kanske komma under den..?

 


Hon ville verkligen in!

Det var jätte jobbigt för en liten grå..

Men till slut tog hon sig över och hämtade sin lösrulle.

 


Gott med belöning...

   



Vi var nog alla överens om att den dagens övning handlade bara om att få lite tröttare hundar.

Det fungerade och höll i sig i 5.45 min ca..

Jag skulle lagt ut denna blogg i mitten på veckan men dagarna bara springer iväg.

I helgen har jag tagit det lugnt och idag ska töserna få göra sig av med lite energi, vi ska träna skydd.

Till imorgon har jag lämnat in en friskhets ansökan, vilket jag fick ett medgivande på i fredags, så på måndag min vänner, då är jag frisk!!!

Då ska även dessa oerhört, fruktansvärt, dryga hundar också få sitt..


På återseende!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av riesens - 10 december 2018 23:20

Det finns ett ställe som jag tycker är magiskt vackert i alla årstider! Päronlunden. En magiskt fruktodling med träd som är närmare 200 år gamla. Så häftigt! Runt om alla träd så harvas jorden några gånger per år så inget växer. Där brukar ...

Av riesens - 6 december 2018 09:27

Funderar på att ge detta en chans till, det här med att blogga. Har ju förr i tiden varit en rätt så aktiv bloggare men ansiktsboken (fb) tog över och jag blev lat. 😁 Kanske ska ta mig i kragen och uppdatera här nu när Lejonungarna kommit...

Av riesens - 4 januari 2016 12:06

Jaha, då var det 2016.. Vart tar tiden vägen? 16 år sedan millenniumskiftet??!!!! Galet..    Så vad har jag för tankar om 2016? Vingklippa Draken, poppar upp direkt i huvudet på mig.    Det är mycket som händer i den gossen just nu och ja...

Av riesens - 28 juli 2015 15:07

Bilderna säger allt! Ord är överflödigt!!                              På återseende!   ...

Av riesens - 27 juli 2015 16:19

Tiden springer iväg och semsetern är redan över.. Vart tog den vägen?? Helt galet.. Men när jag tittar igenom kort så har vi ju faktiskt gjort lite av varje. Vi åkte en dag till Furuvik!! Det fina med furuvik är att hundar får vara med in i...

Ovido - Quiz & Flashcards