riesens

Alla inlägg under december 2011

Av riesens - 14 december 2011 11:45

Dåliga bilder, men vad är DETTA????

Vår eller?

3:e december togs kortet..

 


Knopparna var lite förstora för att det ska kännas okej så här inför den kommande vintern..


Galet..


Hej på er!  

Av riesens - 13 december 2011 11:05

Tidigt i morse var vi på mitt jobb och bjöd på glögg och pepparkakor!

Barnen var med, såklart utklädda och glada!

 


Pepparkaksgubbe!.. eller en mjuk pepparkaka..

 


En vacker tärna!

   


Tror min mjuka pepparkaksgubbe är på väg till pepparkakeland...


Ikväll blir det luciafirande på förskolan, det blir mysigt.

Mer glögg och pepparkakor!

Undra hur många gånger jag upprepat just ordet, pepparkakor i den här korta texten..?


Glad Lucia på er alla goa vänner!   

Av riesens - 6 december 2011 06:20

Godmorgon alla!

Nu känns det äntligen som oktober!!!

Iaf igår gjorde det de..

Vacker sol och frost hela dagen, underbart!

Fast, just ja.. det är ju december nu..?


Jag har lovat er bilder men inget händer.

Jag har egentligen masor att blogga om, när barnen var på disco, Simon proffs sminkad! pepparkaksbak, julmarknad, ett besök i pilsbo...


Det har inte varit så mycket hund på den senaste tiden, mycke pga ryggen, men igår var det första lydnadspasset på evigheter!!

Aino njöt i fulla drag!

Kanske hon var lite ringrostig i ca 15 sekunder mne sen var det inte som om man haft ett uppehåll.

Qbus fanns det ingen rostghet i alls.. eller han är väl rostig hela tiden, antar jag..

Vet inte riktigt vad position är när han är lite väl övergasad..

Klarar av att hålla kontakten med mig fast min position är någonstans i bakhasorna.. galet..

Nåja, han är glad och då köper jag tydligen lite allt möjligt..

Senare in i träningen blir det lite högre krav och framförallt när det blir lite överskruvat så man inte kan ta sin belöning utan att hugga fingrarna av matte, då surnar matte ihop..

Lite ordning och reda, Tack!


En kraftigt, jätte försenad foderleverans igår gjorde att jag inte fick mycke sömn alls och med en förkylning på ingång känner jag mig riktigt mosig idag så det lär väl bli träningen för mina hundar som blir lidande.


Just det ja, ryggen var rak i fredags så inga fler inbokade naprapat tider.
Nu hänger allt på mig..

Det höll i ungefär 25timmar, då jag ska bara lyfta ut en kasse lite fort ur bilen som ligger långt in..

Fan, vad trög jag kan vara ibland.

Tänk så mycket man bara gör i bara farten!

Har börjat träna upp rygg, ben, mage, armar men det lär väl dröja innan man märker resultat och vågar fresta på vissa kroppsdelar.


Ja det var väl allt för denna gång.

Hoppas på ett roligare liv här framöver med fler hundaktiviteter och då med kameran i högsta hugg!


På återseende!





Av riesens - 1 december 2011 07:58

Två P-böter på 4 dagar...?

Tänker inte skriva mer än så...

  

Ovido - Quiz & Flashcards