riesens

Alla inlägg under februari 2012

Av riesens - 17 februari 2012 08:45

Så vad händer nu om dagarna?

Ni spricker säkert av nyfikenhet.. eller..?

Klart ni gör, för guu vad intressant liv jag har.. not..

Det har blivit lite spår iaf.

Aino spårar.


Det var länge sedan och hon har inte spårat i snö sedan hon var valp!

Jag tänkte att det blir nog bara tok av alltihop..

Men icke!

Galen som vanligt, men samlar ihop henne innan spåret.

Tar sig igenom spåret lugnt och fint.

Lite slarv vid vinklarna men det är kanske inte så konstigt med tanke på den bristande träningen..

   


Sedan jobbar jag mycket med lydnaden.

Apporteringarna klurar jag på en hel del, hur ska jag göra för att inte förstöra för mycket..??!

Hon är snabb i inlärningen, så jag gissar på att gör jag fel, sitter det nog för all framtid!..

Hålla fast går bra, men jag måste vara väldigt konsekvent för hon försöker alltid med något.


Fart ut är inga problem och inte in heller, tror jag att jag kommit på ett sätt att belöna ingångarna så hon inte har tid med så mycket annat än det jag vill.

Hon har väldig förkärlek till att gripa i klossarna och det blir helt fel.

Men på detta sätt har hon inte riktigt tid att göra annat än att gripa korrekt och komma full fart in!

    


Det tar sig.

   


Belöning, BOLL!!


Igår tränade vi skydd och oj oj vad det är skoj!!

Mer om det en annan dag!


Hej på er!




Av riesens - 16 februari 2012 08:00

..med Aino.

 


Det är då man kan hitta spår efter djur i nysnön.

Lite mysig att gå först på vägen, studera djurspår och njuta av tystnaden.

Här var det hare.


Detta är nog räv.

Förstora för katt och inga fotspår efter en människa så hund är det inte heller.

  


Ett rådjur.

  


Aino drog däck i snövädret.

 


Lugnt, mörkt och skönt.

En bra start på dagen!


Ha en bra dag ni också!

På återseende!  

Av riesens - 15 februari 2012 07:15

Var som bekant igår.

Jag vigde den dagen åt tvätt.

Tvätt av bil och tvätt av kläder.

Inte en dag försent, eller vad tycker ni?

 


Jag kände inte igen bilen imorse när jag skulle åka till jobbet, den var för ren och tydligen hade jag nya (not) fäljar på hjulen.

Härligt med ren bil!

 


Tvätten av kläder behöver jag väl inte nämna närmare.


Från tvätt till kameran, den fungerar!!

Vilket jag bevisar med bil korten.

Vad skönt för utan kamera kan jag inte vara..


På återseende!


Av riesens - 14 februari 2012 08:29

..hämtade barnen från dagis hittade jag Simon mycket tjusig!

Gubbhatt, som tyvärr inte riktigt syns, och kavaj..

Hur sött var inte det!??

Jag hade kameran med mig men kläderna åkte av fort, fort, fort..

 


Lilla gubben..


Det var allt!

Hej på er!  

Av riesens - 13 februari 2012 18:24

Vilka vinterdagar vi haft!

Söndagen var helt otrolig!!

Vi har varit uppe i Dalarna under helgen och ätit god mat och njutit av vintern.

Jag har massa bilder från helgens skidtur, grottbesök, snow racer åk, mm..

Jag ska bara kolla så kameran fortfarande fungerar..

Den blev lite fuktig nämligen..   

Av riesens - 8 februari 2012 10:48

..tagit första steget!

Hur många år har jag inte tänkt mig att göra detta..??

Hur många som helst, men man kommer sig aldrig för..

Jag pratar såklart om att ge blod.

Jag har varit iväg och tagit blodprover i en blodbuss, så fort det är klart kan jag göra mänskligheten en tjänst.

Viktigt det där..

Nu är jag duktiga också, snart iaf!   


På återseende!

Av riesens - 6 februari 2012 19:15

Vi började med inomhus sök.

Snorkallt ute gjorde det nästan omöjligt att träna, så vi höll oss inomhus..

Jag, Johanna och Leo träffades för träning.

Fass kampar med upphittad figge!

 


Aino sitter fokuserat.. mot fotografen..   

 


Hittade dig!!!

 


Belöning.. mumma..

 


Gamla Samiq fick också komma in och leta gömda figgar.

Lugnt och metodiskt letar han fram dom, halvt blind..

   


Sedan rensade vi upp lite och tränade lydnad.

Hur fiffigt som helst!

 


En taggad Fass!

LIte väl taggad kanske, men det var först av det första passet lydnad.


 

In på andra passet var han lite mer lugn, men inte mindre arbetsvillig för det!


 

Lilla Aino.

Nu tror ni säkert att detta är det enda vi håller på med, miljötränar, men så är inte fallet.

Detta är första gången vi tränar lydnad inomhus med störning på det här viset.


 

Hon håller ihop fint och är inte direkt nå ljudkänslig..


 

Lite vänster om halt, har jag nog aldrig gjort förut om jag tänker till.. jisses, vad mycke jag har kvar att träna..


 

Vi har kommit en bit in i hålla fast övningarna.

Långt kvar ännu..


  
 Detta är riktigt rolig träning!

Ni borde prova på!


 

Sist kampade och lekte vi med störning.

Det har vi gjort tidigare vid ett tillfälle förra vintern.

Här är Vide son kampar med Johanna.


 

Aino kampar med Johanna.


Bra träning som gav riktigt trötta hundar!

Tummen upp för det!   

Nu ska det vara lite varmare så då ska det nog gå att träna utomhus igen..


På återseende!
 

Av riesens - 5 februari 2012 09:34


Kallt som sjutton har det blivit, men det bekymmrar inte denna lilla dam..

 


Ett snömonster..

Monster är hon iaf, stackars Ilon söker skydd i gruppen av hundar på jobbet, allt för att slippa dödsattackerna från galningen!


Kallt men vackert.. 


Middagen bestod av pannkakor med äppelmos och grädde.

Gröna pannkakor..

Det var inte lika roligt att äta dom som att komma på idén, såg lite creepy ut..

 


Inte någon speciellt roligt blogginlägg, men snart lägger jag upp helgens träning!

Det var himla skoj!!!


På återseende!

Ovido - Quiz & Flashcards