riesens

Direktlänk till inlägg 14 december 2012

Det händer..

Av riesens - 14 december 2012 09:15

..ganska lite just nu.

Simon har sina vattkoppor och det dyker upp nya lite när som.

När jag trodde att det verkade avta, alla hade torkat, så dyker det upp en ny koloni på ett annat ställe.

Vi får väl se när detta är klart..

Det blir lite träning med hundarna, nästan inge alls faktiskt..

De får dra barnen i pulkan, ett skyddspass har det blivit, men lydnad och spår blir det inget av.

Känner mig inte stressad, det är bra med en pause ibland, och just nu har vi våran.

Har lite bilder från veckans händelser.

Jag har bakat till Linneas luciafirande på skolan.

 


Vi har lekt i en ny lekpark.



De hade en väldigt konstig rutschkana..

 


Det var lite svårt att hålla sig kvar i den sista kurvan..   

 


Sedan har det varit en del barnarbete i veckan.. Ha ha..

Nejdå, hon hjälper till så gärna!

 


Simon satt mest på kontoret och drack varm choklad.

 


Sedan klädde han ut sig till tjej, som han sa..

Ett hårband på huvudet var tydligen allt som behövdes..

 


Vi har även lussat för våra hundägare.

Det bjuds på glögg och pepparkakor.

   


Igår blev jag sjuk också.

Galen feberfrossa och inga tabletter, fick ta barnens alvedon i stora doser.

Nu hoppas jag på bättre tider!

Saknar hundträningen..

Få se vad jag orkar göra i helgen.


På återseende!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av riesens - 10 december 2018 23:20

Det finns ett ställe som jag tycker är magiskt vackert i alla årstider! Päronlunden. En magiskt fruktodling med träd som är närmare 200 år gamla. Så häftigt! Runt om alla träd så harvas jorden några gånger per år så inget växer. Där brukar ...

Av riesens - 6 december 2018 09:27

Funderar på att ge detta en chans till, det här med att blogga. Har ju förr i tiden varit en rätt så aktiv bloggare men ansiktsboken (fb) tog över och jag blev lat. 😁 Kanske ska ta mig i kragen och uppdatera här nu när Lejonungarna kommit...

Av riesens - 4 januari 2016 12:06

Jaha, då var det 2016.. Vart tar tiden vägen? 16 år sedan millenniumskiftet??!!!! Galet..    Så vad har jag för tankar om 2016? Vingklippa Draken, poppar upp direkt i huvudet på mig.    Det är mycket som händer i den gossen just nu och ja...

Av riesens - 28 juli 2015 15:07

Bilderna säger allt! Ord är överflödigt!!                              På återseende!   ...

Av riesens - 27 juli 2015 16:19

Tiden springer iväg och semsetern är redan över.. Vart tog den vägen?? Helt galet.. Men när jag tittar igenom kort så har vi ju faktiskt gjort lite av varje. Vi åkte en dag till Furuvik!! Det fina med furuvik är att hundar får vara med in i...

Ovido - Quiz & Flashcards