riesens

Alla inlägg den 4 mars 2012

Av riesens - 4 mars 2012 17:45

Spår.

Håll med om att det är bland det roligaste som finns, igentligen!

Nu var det ju spår jag skulle prata om och inte bebisar..

Men dessa bebisar, i olika åldrar, hänger också med på träningen.. vare sig de vill eller inte..    


Det jag skulle komma till, är att jag har spårat med Johanna...

 


...och Leo..

 


..och med mig själv med Camilla som fotograf i skogen.

Det är Qbus som får skogspår.

Jag börjar på löjliga, fjuttiga 200 meter men det är tillräkligt för honom så här i början.

Han har ingen som helst spårkondition och det ska jag nu jobba upp, sakta men säkert.


Apporterna har inte så högt värde just för tillfället, så det måste jag jobba lite på.  


Tar mig tid vid apporterna med bra, roliga och goda belöningar som faller en Q i smaken!

    


Grabben har verkligen ändrad spårteknik i skogen jämfört med åkermark.

Roligt att se att han spårar på ett sätt i skog och ett helt annat på äng, helt på eget initiativ.

 

Så roligt med spår!!!!

   


Här är Aino på väg till sitt spår.

Kontroll, kontroll, kontroll..

 


Många spår i näsan ska damen ha innan jag går vidare, ifrån där jag ligger nu, i träningen.

 


Spåret klart och även här vill jag ha kontroll.

Hon ska sluta spåra när spåret är slut, jag bestämmer.

Kolla in den blicken..

    


Så det var det.

I helgen var det mycket träning!.. precis som jag sa..

Klämt in 4 skyddspass, spår och sök.

Mer om det en annan gång!


På återseende!


Ovido - Quiz & Flashcards