riesens

Alla inlägg den 2 september 2012

Av riesens - 2 september 2012 19:55

..tävling!!

Jag klev upp jätte tidigt, rastade vovvarna, Aino fick springa och härja precis så mycket som hon ville!

Vi packade för både tävling och ridning.

La ett spår till Aino på väg till tävlingen, för kanske, kanske så skulle jag kunna tävla och då vill jag inte ha piggare hund än nödvändigt..   

Väl på tävlingsplatsen fick jag reda på att jag fått startnr 1, och jag kommer hinna med både tävling och ridningen!

Platsen gick bra, lugn och fin.

Värmde upp Aino och hon kändes ok.

Gick in och gjorde en hyfsad lydnad.

Hon gick inte så bra i linförigheten, plogade mer än sist men inget blicksläpp, full fokus på mig! 8 poäng.

Läggandet gör jag tydligen ett dk..? 8 poäng.

Inkallningen, det är fortfarande inget bra avslut. 9 poäng.

Ställandet gick tydligen bra?

Det borde ha varit här som dk kom in, men inte enligt domaren. 9 poäng

Apporteringen, nja..

Hon lyfter sin lilla söta rumpa när hon ska ta apporten. 8,5 poäng.

Hopp över hinder. 9 poäng.

Helhetsintryck 9 poäng.

Summa 178,5 poäng och en 4:e placering.


Bilder från helgens träningar och aktiviteter kommer.

Skyddet ställdes in pga allt regn, väldigt halt i gräset.

Så eftermiddagen tillbringades inomhus med film!


På återseende!

Av riesens - 2 september 2012 07:13

Är det idag!

Linnea ska rida på ridskola för första gången.

Hon tycker det ska bli jätte spännande!

Första gången jag red på ridskola stegrade sig min häst tre gånger, den tredje gången lyckades jag sitta kvar.

Ridläraren tyckte det var fantastiskt att jag kom tillbaka veckan efter, trots två avkastningar..   

Nu får vi hoppas att Linneas start blir lite lugnare..

Det skulle ju även ha tävlats idag, men vi får se..

Startordningen är redan klar och jag har ett väldigt sent nr, vilket gör att jag inte hinner till ridskolan.

Ridskolan går före tävling.

Jag förbereder mig och åker till Knivsta bk, har jag tur kan det lösas på plats annars åker vi till stallet.

Aino har fått vara ute en halvtimme nu på morgonen och sprungit av sig lite.

Jag ska även lägga ett spår innan jag åker, så kanske damen är lite lugnare om det nu skulle bli så att jag tävlar.

Vi får se vad som händer!

Håll tummarna..


På återseende!

Ovido - Quiz & Flashcards