riesens

Direktlänk till inlägg 29 juni 2013

En liten semester tripp till Norrköping!

Av riesens - 29 juni 2013 08:45

Till moster, Emma och kusin, Viktor.

Vi körde igång direkt efter ankomst, träning!

En sväng ner till Söderköpings bk, ny plan att träna "tävling".

      


Emmas Moj


   


Simon hittade en överväxt lekpark.. lite synd att det blir så.


 


"Ho ho.. mamma du är upp och ner!"


 




Linnea tränade Ilon.


   


Och busade..


 



Jag tog ut Aino 2 gånger och körde.

Först körde jag igenom IPO programmet.

Sedan lade jag henne plats medans Emma tränade Moi sitt andra pass.

Damen har börjat röra på sig lite i platsen, efter det att jag börjat träna kryp med henne..

Precis så var det med Ypso också, konstigt det där.

Andra passet tog jag ut henne och gjorde en plats med Moi, samt en lång budföring med "skytten Linnea" och kryp.

Krypet ser väl sådant ut för tillfället.

Måste lägga på ett kol om det ska bli klart till augusti!   


   


Som belöning åkte vi in till Söderköping och åt en glass, utan hundar.


 


Väldans gott tyckte barnen!


 


Tänk vilken lycka!

Det kom hästar ridandes efter kaj kanten.

 


Det blev en liten promenad fram och tillbaka utmed alla båtar.

Väldigt vackert!



Göta kanal.


   

Fast lite känslosamt var det allt att återuppleva Söderköping..

Det var här jag lämnade min Åj..

---

Himla söt staty..

 


Titta!

En bebis fälla!!


 


Vovvarna fick simma lite också.

Jag såg en blodigel och då åkte de upp illa kvickt!

Äckligt tyckte jag...

Tur att de hade simmat över 10 minuter innan jag upptäckte den..   


 


En tur till stranden blev det också!

Viktor smaskar på en smörgås.

 


Bada är livet!

Dock en lite tveksam Simon, som alltid..


 


Linnea och Hampus vräkte sig i!


 


Simon hängde väl med lite..

Sist i, först upp..   




Men sen kom även han igång!

   


Lite badleksaker gör badandet roligare!

 


 


Även Viktor badade, för första gången i sjö..

 


En vacker ek stod vid strandkanten.


 


Nice..


Tack för 2 trevliga dagar med varierande aktiviteter!

Barnen had det jätte roligt och ville inte åka hem..


Nu är jag på läger och bloggandet blir nog lite lidande..

Men tänk så mycket jag har att berätta om sen!   



På återseende alla!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av riesens - 10 december 2018 23:20

Det finns ett ställe som jag tycker är magiskt vackert i alla årstider! Päronlunden. En magiskt fruktodling med träd som är närmare 200 år gamla. Så häftigt! Runt om alla träd så harvas jorden några gånger per år så inget växer. Där brukar ...

Av riesens - 6 december 2018 09:27

Funderar på att ge detta en chans till, det här med att blogga. Har ju förr i tiden varit en rätt så aktiv bloggare men ansiktsboken (fb) tog över och jag blev lat. 😁 Kanske ska ta mig i kragen och uppdatera här nu när Lejonungarna kommit...

Av riesens - 4 januari 2016 12:06

Jaha, då var det 2016.. Vart tar tiden vägen? 16 år sedan millenniumskiftet??!!!! Galet..    Så vad har jag för tankar om 2016? Vingklippa Draken, poppar upp direkt i huvudet på mig.    Det är mycket som händer i den gossen just nu och ja...

Av riesens - 28 juli 2015 15:07

Bilderna säger allt! Ord är överflödigt!!                              På återseende!   ...

Av riesens - 27 juli 2015 16:19

Tiden springer iväg och semsetern är redan över.. Vart tog den vägen?? Helt galet.. Men när jag tittar igenom kort så har vi ju faktiskt gjort lite av varje. Vi åkte en dag till Furuvik!! Det fina med furuvik är att hundar får vara med in i...

Ovido - Quiz & Flashcards