riesens

Alla inlägg under juni 2013

Av riesens - 9 juni 2013 13:00

Inga flaggor, eller picknick i det gröna..

Det blev bara hundträning med goa vänner!

Vissa dagar sätter mer spår än andra, det var det nog en sådan dag..

Röda spår..   

 


Det var skyddsträning hela dagen.

Fantastiskt roligt!

     


Efteråt åkte jag och Maria och åt lunch.

Hur gott som helst!


När Maria åkte hem så for jag tillbaka till klubben och körde lydnad.

Tur hade jag när jag upptäcker att Malin, Daniel och Annika var kvar.

Så det blev himla lyckat!
Sist ronderade jag 6 skjul ett par gånger innan jag åkte hem.

Aino var nöjd med dagen!

Här lekandes med sin boll...

                 


Hej på er!



Av riesens - 5 juni 2013 15:28

Det är en bra start på dagen när man kan starta den så här!!


Nu blir det lite ledigt imorgon, vilket ska bli skönt!

Hoppas ni firar nationaldagen på ett bra sätt, själv ska det bli hundträning.

Mycke bra sätt.


På återseende! 

Av riesens - 3 juni 2013 13:30

Så klart var det sökträning i helgen igen.

Tycker det är riktigt roligt att vi får ihop träningar varje helg numera, ett tag var det lite dåligt med folk i gruppen och träningarna blev mer sporadiska då.

Här snitslar vi stigen.

 


Saft och popcorn i skogen, bara bioduken som fattas..

 


Långkalsoner är bra både på vintern och sommaren!   


Aino fick gå ett systemsök.

Mycke spring för damen, något hon alltid uppskattar.

Men jag är inte helt nöjd.

Gick inte riktigt dit jag pekar, tror det får bli lite dirigeringsträning framöver..


 


Barnen hade ordnat en vägbom..?

Muntra de ser ut..   

 


Trött fialotta..


    


När vi gick igenom alla vovvar så passade Linnea och Simon på att träna med Ilon.

   


Söta barn, söt hund.

 


Träningen var inte slut för den dagen.

I hällregn körde vi ett tävlingsträningspass med tävlingsträningsgruppen!   

Daniel och Laser.

 


Hälsa på domare gick super för både Cissi och Annika!

 


På återseende!

Av riesens - 2 juni 2013 19:07

Underbara sommar!

För nu har vi plötsligt klivit in i en sommar månad, och visst känns det som sommar efter en sådan här dag?

Hästarna har fått gå ut i sommarhagarna, och visst är det vackert!

 


Här är hela ligan på väg ut i hagen.

 


Och en varsin häst fick de tag på också.


 


Fina Safir.



Som vanligt en trevlig stund i stallet!


På återseende!


Av riesens - 1 juni 2013 07:45

 Bevakningsträning med miljöstörning, kanske man kan säga..

Himla roligt är det iaf att träna hund!!!

Undra om mina arbetskamrater tycker likadant..??   


 

Måste erkänna att detta är tagning nr 2..

Första sprang hon glatt in och letade "MAT!!!"

Vi hade precis ätit lunch så det luktade väl gott kan jag tänka..   



På återseende!
 

Ovido - Quiz & Flashcards