riesens

Direktlänk till inlägg 28 december 2013

10 små ne*piip* pojkar!!

Av riesens - 28 december 2013 20:15

Vi började med att vara 8 st bokade för sök träning!

Sedan föll de bort.. en efter en efter en..

Vilken tur att vi var så många från början, för vi blev lagomt på slutet!   

Barnen fick sitt lördagsgodis i skogen.

 


Fick inte kort på alla, har så dålig kamera och det dåliga dagsljuset som är just nu gör inte saken bättre..

Men Kerstin och Tessie kom med.

Hon var riktigt duktig idag!

 


Stigmyset tog vi i skogen hos sista figgen!

 


Aino värmer upp in i det sista innan söket..


 

Redo!!!   


Lite blandad framgång var det idag.

Vissa saker gjordes bra, andra saker (i början) klickade inte direkt...

Men jag har en plan!   

 


Fick en rump bild på Tina och Fiffi.

Fast det var inte mycke till rumpbild..   

 


Direkt efter söket stannade några kvar och körde uppletande.

Hade jag nog kunnat hoppa över...

Aino fattade 0!!

Fast det är ju bra att få det bevisat att hon inte kan, om det inte sker vissa förberedande saker innan.

Det var ett herrans spring i benen!

Vi körde på samma stig som vi kört söket och det var lite klurigt..

Måste träna MYCKET mera på detta!!

Men några goda skratt fick vi iaf..

Därefter blev det ett stopp på McDonalds.

Vad gör man inte för att barnen ska orka någon timme till, eftersom jag tänkt spåra också..   

Aino spårade riktigt bra!.. igen!   

En liten filmsnutt.

Ätit en hög med godis, spårar några meter och tar en vinkel.

Roligare än så är det inte..   


Lite halvlångt spår blev det iaf.

Fast på bilden ser det ju ut som om man är fuller...?

Kan tydligen inte gå raka sträckor och inga 90 graders vinklar heller..

Korsade mitt eget spår längst ner i den högra hörnet, det kom med iaf.

 


Qbus fick gå Ainos begagnade spår.

Han kändes väldigt lugn och fin för att vara honom!

Men så letade han föremål i ett uppletande någon timme innan, och blev väldigt nöjd med det, så det kanske har sin förklaring.   

Kort filmklipp på hans spårande också.

Han gillade inte vattnet..   


  

En trevlig dag ute med barnen!

Hur fina är inte dom?   

Simon somnar i bilen när jag närmar mig spårmarkerna, Linnea pysslar med sin McDonalds "leksak"

och har inget emot att jag spårar med båda vovvarna.

"Okej mamma" är vad man får till svar..


Så har jag tagit igen en liten del av julens slappa och träningsfria dagar!   

Tack för det!


På återseende!
   

 
 
Alvis

Alvis

29 december 2013 11:54

Hej! Vilken jättefin och läsvärd blogg du har, Verkligen! :)

Kika gärna in på min blogg och lämna en kommentar eller två.

Vem vet, min blogg kanske är något i din smak? KOLLA GÄRNA!!

Ha en bra dag, kram ^^

http://PeaceOfLove.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av riesens - 10 december 2018 23:20

Det finns ett ställe som jag tycker är magiskt vackert i alla årstider! Päronlunden. En magiskt fruktodling med träd som är närmare 200 år gamla. Så häftigt! Runt om alla träd så harvas jorden några gånger per år så inget växer. Där brukar ...

Av riesens - 6 december 2018 09:27

Funderar på att ge detta en chans till, det här med att blogga. Har ju förr i tiden varit en rätt så aktiv bloggare men ansiktsboken (fb) tog över och jag blev lat. 😁 Kanske ska ta mig i kragen och uppdatera här nu när Lejonungarna kommit...

Av riesens - 4 januari 2016 12:06

Jaha, då var det 2016.. Vart tar tiden vägen? 16 år sedan millenniumskiftet??!!!! Galet..    Så vad har jag för tankar om 2016? Vingklippa Draken, poppar upp direkt i huvudet på mig.    Det är mycket som händer i den gossen just nu och ja...

Av riesens - 28 juli 2015 15:07

Bilderna säger allt! Ord är överflödigt!!                              På återseende!   ...

Av riesens - 27 juli 2015 16:19

Tiden springer iväg och semsetern är redan över.. Vart tog den vägen?? Helt galet.. Men när jag tittar igenom kort så har vi ju faktiskt gjort lite av varje. Vi åkte en dag till Furuvik!! Det fina med furuvik är att hundar får vara med in i...

Ovido - Quiz & Flashcards