riesens

Alla inlägg den 12 oktober 2014

Av riesens - 12 oktober 2014 19:15

Två gånger om året jobbar jag lördag på mitt jobb, igår var en sådan dag..

Så det gäller ju att boka upp sig på hundträning direkt efteråt och låtsas som om det är en helt vanlig lördag!   

Sök stod på schemat först!

Qbus blir så j*vla nöjd när han inser att det är faktiskt HANS dag!

Jag tänkte ta lite vackra kort innan söket i de vackra höstlöven... det gick ju bra...

I vanliga fall brukar han rulla sig efter väl utfört arbete, numera gör han det innan..?

             


Ett endaste litet futtigt kort av hundra såg någotsånär ut..

Dock blev det ett kort med icke så ren hund, men det är Qbus det!

 


Desto bättre gick det i söket!

Han är ju en klippa!!

Satan vad det är roligt med pensionärer!!

De kan allt!

Och det är en sådan härligt varm känsla som sprider sig i hela kroppen och får hjärtat att svämma över..

Det är jag som lärt honom allt!

Och jag har gjort det så jävla bra!

Det är liksom bara att hoppa på tåget och glida med!

Underbar känsla att alla dessa tusentals timmar, gråa hår och tårar ger utdelning såsmåning om!   

Fast det tog en sisodär 7 år...   

Nog med känslor och skryt!

Nu återgår vi till träningsdagen.

 


En liten korvbit där han minst anar det!   

 


Han fick gå mycke tomt detta pass, då han har de senaste fått gå system med träff på varje skick.

Så nu var det markering på alla de figgar han fick.


Qbus hade inte riktigt tid att vänta på att jag skulle ta ut rullen ur munnen på honom och så var den så pass långt ner så han fixade det själv en gång..

Då är det tydligen kört!

Då ska han få ut den själv varje gång han når stigen med tassarna, oavsett hur långt bort eller nära jag var, och det blir ett hysteriskt försökande!

Så lite rofas på sista figgen var behövligt.

   


Å så var vi ju tvugna att kolla resultat listorna från helgens SM i barmarksdrag mellan varven!!   

 


Alltid intressant att sätta kameran i andras händer på söket!

Det är alltid några kort som är lite annorlunda..

Jag har bjudit på sådana förr, de har varit allt från ett pekat finger (undra om jag ska ta det personligt?) till grimaserande selfies..

Men denna gång var det mest på natur.

 


En till..


Ännu en..

   


Och så en sista..

Undra om jag ska rekommendera en fotokurs..??   

 


Sedan hade vi en Rusa med oss i skogen också!

 


Här med matte som dagen till ära körde sina första två tomskick med vovven, vilket gick super!!


Lars och Rex.

De provade den svenska rullen och det satt som en smäck!

Den norska rullen tyckte Rex att det inte fanns en tillräckligt tydlig beskrivning till..

   


Rex.

 


Kerstin och Tessie.

 


Oj, oj, oj Tessie.. om du bara visste vad som väntar..

Snart är du utbytt!!   

Då kanske det blir riktigt med fart under dina galoscher?!

Fråga Qbus hur det känns att ha blivit nerpetad från plats nr 1...     

 


"Dig tänker jag bita!!!!" sa Tessie till svar..   


Tina och Fiffi.

Nu ska vi styra upp damens fyra små ben, så blir det svårlaget i skogen med detta ekipage!!   

   


Annika kom förbi på sökstigen, vi skulle spåra!

Tjohoo!

Jag tjoar åt Annika också..

Fina marker fick vi tag på!

 


Men älvorna och mörkret kom snabbt..

 


Annika och Heja har en liten rostund innan spåret.

 


Med blixten hade det tydligen börjat snöa i mörkret!   

Eller har jag så skitig lins...?

 



Tack alla för en super lördag!!!

Båda Qbus och Aino var nöjda efter dagens arbete, så även jag!   

Som en gammal kärring (jag är) haltade jag runt hemma resten av kvällen, fötterna och ryggen helt slut!


Mot nya äventyr!!


På återseende!

Ovido - Quiz & Flashcards