riesens

Alla inlägg den 1 februari 2011

Av riesens - 1 februari 2011 19:45

Det har varit en riktig lyxhelg!

Barnen var hos mormor och morfar, båda två och bara det, hur lyxigt är inte det!??

Så var det ju även läger under helgen och det passar utmärkt då jag slipper känna stress och passa tider.

Som sagt, läger för Micke Pauno.

Mycket trevligt folk!

Jag kände de flesta och det är så roligt att sammanstråla och träna hund tillsammans.

Det var liite mycke teori för min smak men å andra sidan var det tydligen en introduktions helg i IPO och den lilla detaljen hade jag missat..

Men när vi pratade ihop oss ett gäng så styrde vi upp det lite mer under söndagen som vi ville ha det så det hela avslutar på topp!

Det var Kax hela helgen!

Lilla skruttpojken, som jag vackert fick erfara inte är så liten i mina stackars icke befintliga muskler i armar och rygg.. aj..

Helgen började på fredagskvällen med lite info om IPO och då mest lydnadsdelen, vi presenterade oss och våra hundar för varann också och det var spännande att höra allt han hade att säga samt alla disskusioner som uppstod.

Lördags morgon bakade jag en kladdkaka som jag tog med och bjöd på, kanske mest för att det skulle finnas lite socker på plats ibland blir det lite tungt åt huvudet när man tränar en hel dag.

Vi började med skyddsteori som jag tyckte drog ut på tiden, för mycket som sas där inne kunde ha sagts ute i ridhuset.

Men så till slut blev det äntligen lite praktiska övningar.

Kax fick sitt första skyddspass.

Jag hade lekt med trasan en gång innan just för att han skulle iaf ha sett en sådan men vi körde såklart på kudden så det blev också nått nytt.

Jag hade inga förväntningar alls men jag tycker han var duktig!

Han hade en del tugg för sig och kunde inte hålla still men det kan jag träna bort själv.

Här nedanför kommer en del filmer från söndagens två skyddspass.

Han har en lite allvarligare sida också då figgen blir stilla och stirrar så skiftar han ton i skallet.

Dock är han inte så tuff (eller tillräkligt gammal för att ha utvecklat den sidan fullt ut än) så han vågar inte riktigt, det är ju lite lättare att vända bort blicken..    



  Dessa filmer är från hans livs andra skyddspass men söndagens första pass.


  När vi gick in för den andra gången var han riktigt trött innan vi ens hade satt igång.

Eller han var sådär skönt lugn..   

Det där med att springa, det är ju inte det lättaste..   

  
 Jag tränade även en hel del lydnad under helgen.

Då lördagen blev väldigt kort pga olika anledningar så tog vi ut våra vovvar och körde lydnad när vi ändå hade tillgång till ridhuset.

Såklart!

Jag tog först in Ina för att sedan ta in Kax.

Med Ina blev det mycke fritt följ, långa sträckor.

Lite tempoväxlingar, något sättande samt lite inkallningar.

Hon gick riktigt fint!

Vi filmade lite så jag kommer lägga upp lite film här senare.

Kax fick sig också ett pass i ridhuset bland andra ekipage som störning, hur bra som helst!

Det var tredje gången vi tränar med andra hundar som störning men det var inga problem, är bara koncentrerad på mig.

Jätte fin i fria följet, driftig och glad!

Roliga inkallningar, full kuling med avslut framför mig.

Var riktigt super nöjd!!   

Jädrans vad det kan vara roligt att träna hund ibland!

Förresten så körde jag lite kort lydnad med de båda innan vi började på söndagen och då hade vi sällskap av en häst!

Hur superbra var inte den störningen??!

Ina var lite sugen, Kax brydde sig inte.

Men å andra sdan så galopperade hästen runt när jag körde Ina och när Kax kom in så var hästen lite mer stilla..  


Nu är det sovdax för en sjukt trött jag!!

Godnatt!

Ovido - Quiz & Flashcards