riesens

Alla inlägg den 5 augusti 2011

Av riesens - 5 augusti 2011 06:45

Så här dagen före tävling..

Vänta nu, dagen före..?

Ojsan.. borde kanske tränat mera..

Det säger väl alla och så även jag.

Men denna gång stämmer det väldigt(!) bra.

Jag borde verkligen tränat, inte bara "mera" utan verkligen, tränat.

Jag har checkat av momenten, konstaterat att jo han gör som jag säger och förstår, men jag måste slipa till det hela så det blir tävlingsmässigt.

Nu tänker jag inte bara på framåtsändande, för det är ett moment vi verkligen inte har och jag har inte försökt få till något speciellt heller mer än att han ska få en målbild framåt.

Jag tänker på inkallning med ställande.

Checkat av och konstaterat att, jo han stannar nånstans på sträckan till slut, men han lyssnar och förstår iaf.

Behöver få en "inlärning" på det momentet, kanske kasta en boll över huvudet några gånger..

Framåtsändandet har jag redan pratat om.

Krypet gör han bra, men just nu så har han en tendens att glida en bit ifrån mig vilket inte varit tidigare, kanske något jag skulle tränat mer på...

Skall är väl ändå det som jag har tränat lite mer på, kanske..

Från att flaxa runt, hoppandes, liggandes sitter han nu bredvid mig och skäller på kommando men är det tävlingsklart? Nej.

Bara för en vecka sedan kom han som av sig och kunde inte skälla(?) så jag fick gå tillbaka och belöna ett skall och hetsa lite så nu lär han väl skälla hela tiden imorgon...

Apportering av tungt föremål.

Det fungerar väldigt bra!

Men är det tävlingsklart? Nej.

Apporterar gör han bra oavsett föremål så även med tungen men det syns att han är lite ovan med vikten.

Griper fint och galopperar in, håller fast tills mitt kommando loss men där blir han lite glad så det ibland är svårt att sitta still och vänta på sin belöning, om den kommer...

Så mest finlir inför tävling hade behövts.

Hopp över hinder, klart han hoppar(!) på mitt, eller tävlingsledarens kommando..

Hade behövt slipa lite där också.

Platsen.. ja vad ska jag säga om platsen..?

Borde jag kanske tränat eller?

Han ska få höra lite skott idag tänkte jag..

Så ser min träning ut.

Jag har nog mest fokuserat på spåret, upptaget och uppletandet för vi måste ju först komma runt spåret.

Men tänk så förvånad jag kommer att bli om vi fixar spåret och måste ta oss an lydnadsplanen, då kommer jag garanterat önskat mig några fler träningstillfällen i ryggen..  

Tänk vad korkad man kan vara...


Kommer nog hålla en tumme för oss imorgon ja..

På återseende! 

Ovido - Quiz & Flashcards