riesens

Alla inlägg den 30 september 2011

Av riesens - 30 september 2011 16:45

GRATTIS SIMON!!



Hela två år!


Tiden går galet fort..


      


Av riesens - 30 september 2011 15:45

Ovanligt?

Nej.

Körde skydd igår med båda flickorna och det var himla skoj!

Ina växer på sig och har fina angrepp.

Bygger henne i skulet just nu.

Aino började vi med igår igen.

Hon har fått bli lite äldre, för mognare undrar jag om hon någonsin kommer

bli..   

Så den lilla tjejen jobbas nu i så låg drift vi bara kan, för tösen vet hur man driftar på av egen maskin..

Galna tjej!

Riktigt roligt!

Skulle nog bli en riktigt bra ringhund den där, för hon skiter i vart eller vad hon biter i, hon tar där hon får tag!

Så det gäller väl att lära henne bita i skyddsärmen, på rätt ställe..

Ska bli riktigt skoj att få följa med henne i utbildningen.

Nu hoppas jag bara på ett långt och friskt liv så kanske vi kommer ut på tävlingsbanorna nångång.

När vi gör det säger jag bara en sak, passa er!   

Vi tar er allihop!!

Ojsan, nu pyste det ut lite väl mycke osvenskt..

Jag menar att det kanske kommer att gå lite bra på tävlingsbanorna iaf..

Vi hoppas på godkänt resultat åtminstonde.

Kanske..

Tack.

Nu är jag lite mer svensk igen..

Ha ha ha..

Jag är inte så kaxig som jag låter, det kan jag lova er.

 Men det ska bli himla kul och se vad jag lyckas åstakomma med den lilla tiken, för där finns det resurser vill jag lova, nu hänger allt på mig..

Det var inte lite prestationsångset jag precis lade på mina egna axlar..   

Nog om det.

Qbus spårar jag mest med numera.

Ska köra igång honom i lydnaden igen tänkte jag.

Ner och träna stegen några gånger så har jag en trött hund på nolltid!   


Imorse spårade jag med vovvarna.

Fina långa spår fick de allihopa.

Det kommer ta några spår innan Qbus är i tävlingsskick igen, jisses vad den hunden tar för sig om man släpper taget i några korta sekunder..   

Ina kämpar på och gör framsteg för varje spår.

Det är en appell på gång så spåren ser lite annorlunda ut just nu.

Måste jobba på självförtroendet där.

Aino, ja vad ska jag säga om henne mer än att det finns ett stort spårintresse där!

Kul, för då går det lite lättare att forma spårarbetet som jag vill ha det.

Långa promenader har det blivit i veckan också, underbara väder!

I helgen är det skyddsträning, Bh prov, spår, lydnad och kanske sök.


På återseende!


Ovido - Quiz & Flashcards