riesens

Direktlänk till inlägg 28 mars 2012

Sökträning!

Av riesens - 28 mars 2012 10:15

...igen!

Klart man tränar sök!!

Fast detta är förra helgens sök, i helgen blev det inget för min del pga sjuka barn.

Men som sagt förra helgen körde jag.

Med denna gång var Leo med sin Vide.

Duktig vovve!

Kanske dax att prova på den fasta rullen..?

  

Kerstin och Tessie.

Vissa saker gick jätte bra, andra tappade hon lite sug..

Tänkte vi provar att köra lite konkurans övningar så kanske det händer något i damen!

Aino hade ett bra sök.

Känns som om det springs lite mindre och jobbas lite mer..

Däremot fick jag lov att tala om hur jag ville ha det på transporterna in, ganska bestämt fick jag tala om det också.. men tro inte att hon lyssnar..   

   

Maria och Kax

 

Bra fokus på uppgiften och sedan hans tass läkt så blev han sig själv igen!

Det är klart man gör mindre bra ifrån sig om man har lite ont, vilket vi upptäcker i slutet av ett sökpass för några veckor sedan.. ingen är felfri..   

   


Alltid roligt med sök!

Tycker ni jag tjatar...?

Ja det gör jag nog..

Men det ÄR roligt!

Mot nya träningar!


På återseende!

 
 
Ingen bild

Maria med Kax

28 mars 2012 23:38

Vi tränar rulle nu :) Äntligen! Tänk att det är så mycket roligare att träna rulle än att hämta den där dumma "apellträsaken" :) Kaxen är rolig ibland :D

riesens

29 mars 2012 17:54

Duktiga ni!!
Så klart den är roligare!.. men jag kan visa dig metoder som gör att även trä apporten roligt!! :-D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av riesens - 10 december 2018 23:20

Det finns ett ställe som jag tycker är magiskt vackert i alla årstider! Päronlunden. En magiskt fruktodling med träd som är närmare 200 år gamla. Så häftigt! Runt om alla träd så harvas jorden några gånger per år så inget växer. Där brukar ...

Av riesens - 6 december 2018 09:27

Funderar på att ge detta en chans till, det här med att blogga. Har ju förr i tiden varit en rätt så aktiv bloggare men ansiktsboken (fb) tog över och jag blev lat. 😁 Kanske ska ta mig i kragen och uppdatera här nu när Lejonungarna kommit...

Av riesens - 4 januari 2016 12:06

Jaha, då var det 2016.. Vart tar tiden vägen? 16 år sedan millenniumskiftet??!!!! Galet..    Så vad har jag för tankar om 2016? Vingklippa Draken, poppar upp direkt i huvudet på mig.    Det är mycket som händer i den gossen just nu och ja...

Av riesens - 28 juli 2015 15:07

Bilderna säger allt! Ord är överflödigt!!                              På återseende!   ...

Av riesens - 27 juli 2015 16:19

Tiden springer iväg och semsetern är redan över.. Vart tog den vägen?? Helt galet.. Men när jag tittar igenom kort så har vi ju faktiskt gjort lite av varje. Vi åkte en dag till Furuvik!! Det fina med furuvik är att hundar får vara med in i...

Ovido - Quiz & Flashcards