riesens

Alla inlägg under november 2012

Av riesens - 15 november 2012 07:15

Vi fick ett besök på jobbet, ett fint besök i början på veckan.

Ett Spackel..

     


Jossans nya lilla valp!

Gissa om den var söt!!

Mycke trevlig!

Den hoppas jag att man får se mer av!


Hej på er! 

Av riesens - 14 november 2012 07:45

I helgen blev det mestadels skydd.

Tre pass närmare bestämt.

Ett på fredagskvällen, ett på tidig lördagsmorgon (om 9.30 är tidigt?) samt ett till innan jag åkte hem på eftermiddagen.

Alltid jätte trevligt att vara ute hos Anders och Pia!

  


Det blev inte bara skydd.

Vi tränade lydnad också.

Fick några riktigt fina apportbilder, lägger upp dom här.


Jag kan ha fel, men det känns som att Aino har börjat styra upp sig lite mer efter gripandet.

Hon kommer rakare.

Få se om det bara har varit engångs företeelser hittills, eller om det faktiskt blivit bättre!

           


Tack för en väldigt trevlig helg!


På återseende!

Av riesens - 13 november 2012 16:15

..hästar iaf!

Eller hur??!

Så var det lite nya bilder från ridningen.

Denna gång red hon Casper.


Sist hon red honom ramlade hon av..

   



Hon var väldigt glad när lektionen var slut och hon inte hade ramlat av!

"Mamma, jag ramlade inte av idag!"


 

 


Linnea posar lite..

 

Glömde att Aino fyllde hela 2år igår.
Grattis!
Undra när hon tänkt mogna...

På återseende! 

Av riesens - 12 november 2012 08:00

..av Aino!

                           


Mattes lilla   


Hej på er! 

Av riesens - 11 november 2012 19:15

Så var det dax igen.

En eftermiddags träning på helgen!

Vi var några tappra som trotsade regnet.

Barnen var med!


Kerstin med Tessie.

 


Hon fick markera med lösrulle på figgarna denna gång

   


Trädkramaren Linnea!

 


Simon hittade intressanta pinnar och spännande små kryp...

 


Maria med Kax.

 


Linnea fick sitta figge med lösrulle åt Kax.

Tycker hon fixar det riktigt bra!

Belönar med godis när han kommar andra gången..

Tänk vad de kan lära sig genom att bara vara med, i ett helt liv ungefär..   

 


Kax är ingen liten kille men tar det iaf ganska försiktigt med Linnea...   

 


Aino fick en hel del figgar.

Hon skulle bara gå från A till B.

Inget annat fick damen pyssla med på vägen, vilket hon skötte finfint!

   


Denna helg blev det inge sökträning, tyvärr..

Men däremot 3 pass skydd!!

Satans så roligt det är!!

Mer om det kommer..


 På återseende!


Av riesens - 10 november 2012 21:58

Har varit hos Anders och Pia i helgen, mer om det kommer.

Jag fick lite gamla kort med mig hem.

Här är två underbara kort på barnen när de leker på studsmattan!


   


Hej på er!

Av riesens - 9 november 2012 12:00

Det har blivit mycke spår denna vecka!

Aino har spårat varje dag och Qbus har också gått på en del spår.

Här spårar han igår morse innan jobbet.


Några pass lydnad har det också varit.

 


Spåret handlar det om farten, som vanligt, på båda vovvarna.

Det måste bli lugnare utan att förlora intensiteten.

Aino tränas på apporterna i spåret också, vilket går bra!

I lydnaden lägger jag fortfarande ner väldigt mycke tid på apporteringarna.

Ingångar, A hinder och hopp över hinder.

Detta filmklipp visar verkligen det jag har försökt förklara.

Hon griper apporten för att sedan vända upp i full fart, men det blir som en stor lov.

Denna gång kanske det är lite mer än hon brukar göra, men det blir en bra demostrations video.

Jag tror hon griper slarvigt och får inte med sig apporten riktigt, det gör att hon glider ut innan hon riktar upp sig.

Förslag på åtgärd?   


Det har varit underbart sköna dagar denna november vecka!

Hoppas att det håller i sig ett tag.


På återseende!
 




Av riesens - 8 november 2012 17:15

Ännu en träff!

Riktig roligt!!

Jag låter bilderna tala för sig själva..

                 


Dessa träffar är roliga och ger mycket mer än jag trodde det skulle göra!

Tänk att ha ett helt gäng med folk, som under mina 15min bara ska ägna all uppmärksamhet åt mig och min hund.

Jag ger dem olika uppgifter och de gör som jag vill..   

Helt suveränt!


På återseende!

Ovido - Quiz & Flashcards