riesens

Alla inlägg den 5 maj 2012

Av riesens - 5 maj 2012 19:15

Nu, flera dagar senare har jag återhämtat mig efter helgens äventyr!

Skulle kunna göra en sån här tripp en gång i månaden..

Hyra stuga, nya marker, trevligt folk, träna hund hela dagarna, prata hund på kvällarna, kan det bli bättre??

Nä.. inte i min värld!!

Här är delar av min sökgrupp, en fika stund mitt i.


En skall hund från ArbaQs kennel.

En Vilja valp.

Kul att se hur många likheter det faktiskt fanns.

  

Närsta ArbaQs hund.

En bror till den förra.

Duktiga vovvar med duktiga förare!

Lycka till på tävling!

    

Sara med sin Chili i fullt fläng på väg ut till figge!

Hur Sara klarade av att hålla samma tempo som sin hund på väg ut, utan att snubbla, är mig fortfarande ett mysterium..!!

 

Bosse med sin söta tik, Jaffa!

    

Kerstin med Xbo.

De ska ut och tävla snart och det kommer nog att gå väldigt bra!

Det såg mycket prydligt ut!


Lars med sin Rex.

   


Opus.

Snyggt söktäcke!

 

Lite gruppmys med Aino.

 

Vi hade också lägrets minsta medlem i våran grupp.

Hur söt som helst!!

Lilla Diva!

   


Det tränades även lite lydnad under helgen.

Tycker det var kul att se alla vovvar och mina två skötte sig också bra!

  

Underbart vackert!

Det är fantastiska skogar och marker där ute runt kloten.

Bara det gör besöket värt allt besvär!

   

Lite fjällen känsla fick man ibland.

   


En Qbus.

En söt Qbus.

   


Han väntade på att få köra lite sök!

Lilla killen, vad han tycker det är roligt!

Men eftersom han har en tå som krånglar, så spar jag på honom nu eftersom det närmar sig tävlingssäsong, så sökpassen har blivit mer och mer sällsynta.

   


Han var duktig, kommer ihåg allt han lärt sig!..

..och även lite nya saker..   

    

Men det är så roligt att se hur han verkligen njuter!!

Han fick gå 5-6 tomslag och sedan en träff!

 

Aino var som en liten skållad råtta i skogen alla dagar tre!

Inte en tillstymmelse till trött hund!.. knappt ens direkt efter passet..

Tröttsamt kan det vara ibland..

Första dagen var det lite ordning och reda.

Poppar i början som sedan blev dolda.

Andra dagen blev det spring, spring och bara roligt!

Flytande figgar på båda sidor, dolda som flyttade fram vart eftersom jag körde.

Jag stod kvar på stigen och klappade i händerna och kallade in henne från figge.

En mycket uppskattad övning om man tittar på hundarna..

Sista dagen körde jag bara lösrulle övningar, vilket gick jätte bra!

    

Det blev inte bara sök under helgen!

Själv gick jag upp och la skogspår åt Qbus varje morgon innan söket.

Sista morgonen fick Q demostrera hur ett IPO spår såg ut, eller iaf ett hum om hur det ska se ut när det är klart..

Qbus skötte väl sig sådär bra..  

Sedan var det upp till var och en att prova.

Jag instruerade de första övningarna och sedan lades det spår!

Vad roligt det ser ut!!   

   


En mycke trevlig helg!!

Med mycke trevligt sällskap!

Tack för denna gång!


På återseende!

Ovido - Quiz & Flashcards