riesens

Alla inlägg den 21 augusti 2012

Av riesens - 21 augusti 2012 19:45

..med uppdateringar..

Men det betyder inte att det inte händer saker!

Träningen fortsätter, det är spår, lydnad, sök, skydd och kondition.

 


I förra veckan var jag och Johanna iväg för att kolla upp våra unga hundar.

En friskhetskontroll, med andra ord.

Gå igenom alla muskler, leder och senor, samt få tips och råd om fortsatt träning.

Vi åkte till västerås och redog för att träffa Stefan Rosén.

Det är alltid skönt att höra att man har en frisk hund..

Värmer hjärtat.

Så med lite tips på träning därifrån, så har vi börjat med att belasta senor och muskler lite mer än vad jag hittills gjort.

Nyttigt.

Det har varit en sökträning med sslo, riesenklubben i stockholms området.

Mer om det senare.

Frans har återvänt hemåt och vilken snygging det blev efter en timme på trimbordet!

Han var ett riktigt troll innan...

 


Snygg kille!

   


Mot mina egna principer, så kommer jag att tävla Aino fler gånger i lydnadsklass 1 och få ett LP1.

Bara för att jag är så s*tans tävlingssugen!!!

Så vi tränar vidare med dom momenten, givetvis läggs grunden till fler och andra moment vid sidan av.

Qbus spårar på och det finns en hel del att ta tag i där..

Tyvärr har han fått göra lite som han själv vill, och självklart slukar han hela armen om man ger honom ett lillfinger...

Ingens fel, utom mitt eget.

Jag har en liten dröm om att kunna börja träna söket med honom igen, lite mer seriöst än de få gångerna han har fått kliva ut på stigen den senaste tiden.

Mycket att så i!

Till hösten blir det så även ett lydnadsläger, ser fram emot det!

Kul att det rör sig lite!


Avslutar med en härlig bild!

Hemodlade tomater, godis!!

 


På återseende!


Ovido - Quiz & Flashcards