riesens

Alla inlägg under februari 2013

Av riesens - 9 februari 2013 14:23

.. utan bilder..??

Är jag sjuk eller?

Ja, jo, det är jag iofs fortfarande..

Inte världens piggaste figge i skogen idag inte..

Men ändå ett genomfört sök med vovvarna!

Aino körde jag på lösrullar, kan alltid bli bättre.

Hon är lite väl speedad just nu, det blir aldrig bra sök med övertaggad hund.

Qbus fick också komma ut och lufta sig.

Gissa om han blir glad!!

Jag körde 5 skick tror jag.

4 tomskick och den sista på en nära figge i form av Madde.

Tack för det! säger Q.

Alltid sååå roligt med hundträning!

Nu hoppas jag att vi får till lite mer regelbundna sökträningar, jag ska ju tävla!!

Inte just nu kanske, men i en framtid..   


Jag vill bli frisk så jag orkar med vovvarna på allvar!

Hej vad vi ska köra då!


På återseende!

Av riesens - 7 februari 2013 13:30

..hund året.

Tävlingar, kurser, läger, aktiviteter..

Himla spännande och roligt!!

Man önskar att det fanns både tid och pengar till allt!

Närmast blir det lydnadshelg, senare sökhelg, och tävlingar..

Våren är snart här, det går fort nu, fast snön verkar inte försvinna tillräckligt fort nog, tyvärr..

Så ut och träna med er!!..

..det där sa jag nog mest till mig själv..   

Jag har faktiskt tränat lite lydnad idag, fråga mig inte hur jag orkade med det för det har jag inga svar på..

Jag kommer vara död ikväll, måste komma på något väldigt lättlagat till middag, finns ingen ork att vara

kreativ..   

Det där med middagsmat är inte enkelt..

Vad ska ni äta idag?

Kanske kan få något tips..


På återseende!




Av riesens - 6 februari 2013 10:30

Det känns som en evighet sedan man gjorde något sådant här med barnen.

Just nu är det bara lugn och ro som gäller, bli frisk!

Jag har varit orkeslös denna vecka också, men börjar repa mig nu..

Vill göra något!

Vad som helst!!

Fast det är fortfarande jobbigt med det fysiska, minsta lilla och jag drar igång och hostar tills jag kräks..

 Inte så trevligt..

Här är lite bilder från stallet, innan vi blev sjuka.

Linnea red Casper.

 


Aino fick vara i stallet också.

Lite miljöträning.

 


Hon tyckte det var spännande!

Och lite läskigt..

 


"Vart tog alla vägen"

 


Linnea åker skidor..

Det är inte alltid så enkelt.

   


På återseende!

Av riesens - 1 februari 2013 18:15

Synd bara att jag inte orkade leva ut den..

För ett par veckor sedan önskade jag mig barmark för spårträning så här i början av februari.

Önskan slog in!

Men någon spårträning är inte aktuellt, hur mycket jag än önskar..

Jag vinglar omkring här hemma, som en blekfis fyllskalle, ingen bra ide att försöka orka sig igenom ett spår när vägen till toa är en utmaning!

Måste försöka äta lite mer kanske..

Jag har varit ganska duktig idag, men det är svårt när man inte är hungrig..


Tillbaka till sängen!

Godkväll på er alla!

Ovido - Quiz & Flashcards