riesens

Alla inlägg den 10 januari 2013

Av riesens - 10 januari 2013 18:45

Så fick vi till en träning i helgen igen!

Det kändes skönt med ingen direkt snö i skogen..

Lätt jobbat för båda hundar, deras förare, men inte minst figgarna!   

Kerstin med Tessie var med!

Denna gång hade matte lagt upp en plan för att få lite mer fart på de fyra små benen!

Och bra gick det!!


Sedan var det min tur.

Tack vare snälla sök kompisar så fick jag köra 4 skick på Aino och 4 skick på Qbus.

Tog upp alla vovvar på stigen samtidigt, det blev lite familjeaktivering!   


   


Aino fick plocka in lösrullar från figgarna, vilket hon kom ihåg!

Känns som om det var länge sedan jag var seriös i min sökträning..



Qbus fick 4 poppar.

Han hade kunnat dött denna dagen, för då hade han dött lycklig!!

Lycklig, är nog lite dåligt beskriven känsla som Qbus befann sig i..


   


Han var i extas!!!

 


Euforisk, är ett annat ord..

 


Vet dock inte hur euforiska figgarna var som figgade för honom..   

Här är det stigmys.. jag håller lite fint i halsbandet, jag önskar våra figgar inget ont..

 


Mona och hennes malle tik var med också, första gången jag såg dom.

 Mycke trevliga!

 

Sedan var det Kax tur.
Bästa farmor var på plats!

 


Det gick riktigt bra denna gång!

Maria kan känna sig nöjd!

 


Sidt ut var Merlin, Carros lilla valp från Qulingens kennel.

Lycklig liten skit..

 


"Vad ska vi göra matte??"

 


"Söka!"

   


Duktiga vovvar, duktiga förare!

Tack för träningen!


På återseende!


Ovido - Quiz & Flashcards