riesens

Alla inlägg den 23 juli 2013

Av riesens - 23 juli 2013 11:45

Tjohoo!!

Eller, nu är det ju över så vad tjohoo:ar jag om..??

Alltid lika spännande att rulla in mot scoutlägret, alltid lika tråkigt att åka därifrån..

Jag har så mycket bilder från lägret, så jag vet inte riktigt vart jag ska börja..

Mitt läger består av hundträning, bad och umgås socialt.

Så det är väl ungefär det alla bilder handlar om.

Jag börjar visa en bild från "mitt" badställe.

Numera verkar fler ha hittat dit, så jag är inte ensam längre.. 

Vackert!

 


Jag börjar med veckans träning.

Jag valde att vara med i sökgrupperna detta år.

Som jag redan berättat tidigare, tänkte jag försöka starta Aino i lägre söket i augusti och då passar det bra med en vecka intensiv träning i sök!

Sedan blev det väl inte riktigt som jag tänkt mig, men all träning är bra träning.. eller??
 


Jag styrde upp ett och annat på stigen denna vecka.

Kan ställa högre krav på transporterna in från figge, hon vill gärna glida fram.

Vi har även lagt om starterna, ett annat upplägg som passar Aino bättre.



En hel del kopplade påvis har det blivit.

   


Och mycke träning på dolda figgar.

Nu blev väl inte det riktigt som jag önskat, men vi provade oss fram för att se vilket sätt som skulle passa bäst.


 


Försnack och genomgång av alla hundar varje dag.

Jerker var våran gruppledare, en person med erfarenhet av olika typer av hundar, mycke noga med detaljer.

Riktigt givande!


 


Jag och Aino på väg till sökbanan.


 


Mysigt med belöning!



Jerker med sin tik Diva, som är syster med min Zlatan.

Himla roligt att få följa denna robusta dam under veckan!

   


En vanlig syn på riesen lägret!


Inte bara sök stod på schemat, utan även lydnadsträning.


   


Jag fick chansen att testa kameran lite under ett lydnads pass..


Här är Jerker med Diva.



Likaså här.

Jäddrans vad snyggt kryp hon hade!!


 


Jag fick hjälp med mitt kryp.

Körde även budföring med tyst skytt.

Skott tränades separat i Viken, vid två tillfällen under veckan.

Våran grupp fick även lite genomgång av det svenska skyddet av Affe Karlström.

Intressant och kul att se vovvarna bita lite.

 


Under veckan har jag även spårat, dock på eget initiativ.

Men jag lyckades få med mig några från Qulingens kennel! 

Vissa mer frivilligt än andra..   

Jag och Aino, Annika tar kort.



Hon spårade bra!

Den närmaste tiden nu med Ainos spårträning måste jag fixa till markeringarna av apporterna, hon gör inte som jag vill.


 

Får kanske mer kort på Aino när hon spårar, om Hasse får ändan ur..   


   


Här är Thomas med Fuska från Qulingens.

 


Det var en duktig flicka!

   


Det var träningen det.

Nu till badandet!

Två som gillar att bada..

 


Vackra varma dagar, då blir man ju liksom tvungen att simträna vovvarna.

 


En stegrandes Aino!


Qbus med "sin" boll..


 


Så var det bara det där sociala kvar!

Alla personer som man träffar!

Här är Qypz'Åvs egna Miss Purple!

Matte Cissi var med på lägret och körde bevakning.

 


Vi hade även en älg på besök, som var lite väl social..?

Kan inte 330 personer och 250 hundar vara tillräckligt avskräckande, så vet jag inte vad..?


 


Hittade även älgspår på "min" strand.

 


Kerstin bjöd på sommarmat en kväll.

Riktigt gott!


 


Pubkvällar och 30 års-jubileumsmiddag avklarades också under veckan!

Själv är jag på lägret för att träna, så alkohol det intogs näst sista kvällen inför den sista träningsdagen.

Fattar inte hur folk klarar av att festa OCH träna hund, själv har jag fullt upp med antingen eller..


 


Här väntar vi på jubileums middagen.


 


Det bjöds på underhållning också!

Lägrets alla unga hade gjort en parodi som framfördes till egna skrivna låtar och sketcher.

Hur roligt som helst!


 


Sista kvällen med gänget, dukas det upp till långbord!

Man äter och dricker upp det sista som finns kvar!   

 


Vacker måne..


 


De var de.

Nu är det ett helt år kvar tills nästa gång..

Känns alltid lite vemodigt..


Tack alla för ett fint läger!


På återseende!




Ovido - Quiz & Flashcards