riesens

Direktlänk till inlägg 19 augusti 2011

Massa bilder från träningen igår!

Av riesens - 19 augusti 2011 15:15

Så tränades det igår på lunchen igen.

Lydnad stod på programmet.

Qbus var ut först.
Kryp, skall, inkallning med ställande, platsliggning..


Och här bakom står vi och trycker.

Ilon hängde med oss..  


Qbus fick klättra lite också, det gick sådär..  

Tur att han är söt för hur skulle man annars stå ut med denna vovve..   

 

Faktiskt blev det lite enklare då vi tog den stora stegen istället.

Han kommer att fixa detta galant!.. behövs bara lite träning.


En lite fördel han faktiskt har, är att ner går han mycket bra, inte bråttom alls och kliver på alla pinnar, utan det är uppåt han fuskar och har lite bråttom.  

  

Efter att Qbus klättrat på stegen ett antal gånger så blir han faktiskt ganska nöjd, tänk att jag inte kommit på det förr..??

Klättra lite och ha en trött Q..!

Ja ja, nu vet jag ju..   

Därefter är det en liten schäfers tur.

Denna tös ska väl in i löp när som och det märks i träningen, hon blir driftigare!

Kul att det är så och inte åt det andra hållet..

En serie i fotgåendet då hon har lite problem att gå normalt..

                              


Men hon är fin just nu, riktigt roligt att träna henne!


Vi tränar inför Bh och BSL så det är ett sättande, läggande..

   

 

Fina lägganden.

 

Sedan inkallning.

Hon tar i, vill jag lova.


Så även med apporten..  

   

Duktiga tjejan! 

 

Så då var två hundar avklarade!

Bara en liten Aino kvar.. bara och bara..

Hennes träning handlar mest om att ta det lugnt, tänka på vad vi gör och fokusera.

Tränar koncentrationen, inget hon egentligen har problem med, utan hennes problem sitter i att inte kunna sitta still och vänta på sin belöning

Så hon får vänta, länge väntar hon..

Det börjar bli bra, hon fattar snabbt.

Sedan tränar vi på fotgåendet, rumpan in.

Ingångar runt mig börjar hon också förstå.

Ligg på håll.

Ja det var väl ungefär det vi kör på just nu.

Försöker lite halvhjärtat med loss också..   

En störtskön tös detta är!

Min pärla...

Kamera kvinnan gick upp till jobbet så det blev inga kort tagna på stjärnan, men det kommer nån annan gång..

Bra träning även denna gång, duktiga hundar!


På återseende!




 
 
Ingen bild

Johanna

19 augusti 2011 18:55

Finfin tös lilla Ina!!! Ja du Sara, nu har du 3!! bra hundar.... Inte illa vill jag lova!=) Nu viill vi se lite fler tävlingsresultat i framtiden, hhihi. Ta kort och filma får vi göra nästa gång jag kommer och våldsgästar er på lunchen!!

Kram kram

riesens

20 augusti 2011 18:19

Ja jag kanske har det... inte riktigt tänkt så, 3 bra hundar..
Resultat ska det bli!.. men jag lovar inte att det blir bra resultat.. ;-)
Vi synes!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av riesens - 10 december 2018 23:20

Det finns ett ställe som jag tycker är magiskt vackert i alla årstider! Päronlunden. En magiskt fruktodling med träd som är närmare 200 år gamla. Så häftigt! Runt om alla träd så harvas jorden några gånger per år så inget växer. Där brukar ...

Av riesens - 6 december 2018 09:27

Funderar på att ge detta en chans till, det här med att blogga. Har ju förr i tiden varit en rätt så aktiv bloggare men ansiktsboken (fb) tog över och jag blev lat. 😁 Kanske ska ta mig i kragen och uppdatera här nu när Lejonungarna kommit...

Av riesens - 4 januari 2016 12:06

Jaha, då var det 2016.. Vart tar tiden vägen? 16 år sedan millenniumskiftet??!!!! Galet..    Så vad har jag för tankar om 2016? Vingklippa Draken, poppar upp direkt i huvudet på mig.    Det är mycket som händer i den gossen just nu och ja...

Av riesens - 28 juli 2015 15:07

Bilderna säger allt! Ord är överflödigt!!                              På återseende!   ...

Av riesens - 27 juli 2015 16:19

Tiden springer iväg och semsetern är redan över.. Vart tog den vägen?? Helt galet.. Men när jag tittar igenom kort så har vi ju faktiskt gjort lite av varje. Vi åkte en dag till Furuvik!! Det fina med furuvik är att hundar får vara med in i...

Ovido - Quiz & Flashcards