riesens

Direktlänk till inlägg 22 september 2011

Ainos lydnadsträning på film!

Av riesens - 22 september 2011 11:30

Så har jag filmat lite lydnadsträning med Aino.

Det är klipp från två olika tillfällen under förra veckan.

Första filmklippet är lite fritt följ och från början på förra veckan.

Har börjat kunnat belöna med bollen vilket uppskattas från min sida!


 
 

Bakdelskontroll, den lilla rumpan måste in!

Ett pass i slutet av förra veckan.


Ingångar.


 

Vi kan loss!!!

Numera..   


 

Vi tränar ligg på håll, det är iaf det jag försöker träna..

Det går väl sådär.. hahaha..


 


 Några korta film snuttar.

Så bra att ha för att jämföra bla.

Måste verkligen bli bättre på att filma oftare!

Framför allt när man ofta tränar själv.


Kameran är med idag så få se om jag får till lite film.

Det är tjejerna som ska ner på plan strax för lydnadsträning.

Ina tränas på att sitta, svårt nog för en grå tydligen..   

Sedan ska jag se till att lägga lite spår också på eftermiddagen.

Det blir min dag det!

Hoppas ni får en trevlig eftermiddag gott folk!


På återseende!


 
 
Annika

Annika

22 september 2011 17:55

Ser ju jättefint ut det där! Hur fick du till loss...:0)
Ha det gött!

http://www.gazze.se

riesens

22 september 2011 20:48

Tror det kommer bli riktigt bra när/om jag någonsin blir klar. Hoppas hon tål att jag gasar upp henne lite mer längre fram i träningen, utan att hon flippar ur totalt. ;-)
Ja du det där med loss var inte lätt! Först var jag ju tvungen att träna... ;-)
Nä skämt och sido.. spottade lite godis och så fixade vi det! Det är en duktig tjeja och så är hon galen i mat!! :D

 
Annika

Annika

23 september 2011 08:58

Jag brukar trycka upp en köttbulle i näsan....men har hon bestämt sig så går det inte att lura med mat. Kör så det ryker!

http://www.gazze.se

riesens

23 september 2011 09:50

Mat fungerar alltid på denna tös! Däremot så har hon väldigt svårt att släppa bollen om man byter med en annan boll, typ katt och råtta. Hon vill verkligen släppa det syns på hela hunden, men har inte listat ut hur man låser upp käkarna runt den bollen som sitter i munnen.. ha ha ha.. ser ganska kul ut..

Klart vi kör så det ryker!! Du med antar jag när jag läser din blogg, Kul! Grattis!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av riesens - 10 december 2018 23:20

Det finns ett ställe som jag tycker är magiskt vackert i alla årstider! Päronlunden. En magiskt fruktodling med träd som är närmare 200 år gamla. Så häftigt! Runt om alla träd så harvas jorden några gånger per år så inget växer. Där brukar ...

Av riesens - 6 december 2018 09:27

Funderar på att ge detta en chans till, det här med att blogga. Har ju förr i tiden varit en rätt så aktiv bloggare men ansiktsboken (fb) tog över och jag blev lat. 😁 Kanske ska ta mig i kragen och uppdatera här nu när Lejonungarna kommit...

Av riesens - 4 januari 2016 12:06

Jaha, då var det 2016.. Vart tar tiden vägen? 16 år sedan millenniumskiftet??!!!! Galet..    Så vad har jag för tankar om 2016? Vingklippa Draken, poppar upp direkt i huvudet på mig.    Det är mycket som händer i den gossen just nu och ja...

Av riesens - 28 juli 2015 15:07

Bilderna säger allt! Ord är överflödigt!!                              På återseende!   ...

Av riesens - 27 juli 2015 16:19

Tiden springer iväg och semsetern är redan över.. Vart tog den vägen?? Helt galet.. Men när jag tittar igenom kort så har vi ju faktiskt gjort lite av varje. Vi åkte en dag till Furuvik!! Det fina med furuvik är att hundar får vara med in i...

Ovido - Quiz & Flashcards