riesens

Direktlänk till inlägg 30 maj 2012

En helg i dalarna..

Av riesens - 30 maj 2012 07:45

Ni kanske har märkt hur jag har undvikit att skriva om helgen som varit..

Dels beror det på minnesluckor, demensen som jag tidigare varit inne på..    samt en liten ovilja till att prata om mitt totala fjasko!!

Några inlägg tidigare gnäller jag om att anmäla och betala till tävlingar som det redan är väldigt många anmälningar till...

Men om jag inte ens kan dyka upp på tävlingar jag kommit med på, varför gnälla??!!!!!

En trevlig helg hade vi iaf om man räknar bort vissa utvalda delar.

Barnen njöt!


Hundarna likaså.

  


Det har badats också!

Här är morfar på väg i.

15,5 grad varmt, eller kallt vatten var det..

  

Linnea bangar aldrig bad!!

  

Fast lite kallt var det nog minsann...

Simon höll sig på land..

 


Jag har spårat med Qbus, både lördag och söndag.

Vackra skogar med högt blåbärsris!

Det gick kanon bra!

Synd bara att det inte var tävlingsspår...

 

Simtränade gjorde vi också alla dagarna, flera gånger.

 

Simon hade ett par sköna stilar framför tv:n under helgen, här är en..

 


En båt tur blev det också.

Linnea och morfar stack ut en sväng..

 


Fina Linnea i sin stråhatt!

 

Schlager kväll och Sinom blev lite trött..

Han fann sig en plats under bordet, det tyckte han var mysigt!

  


Avslutar med en bild från bilen.

Utsikten över Rättvik!

Det är vackert ner mot siljan..

Men vem bryr sig när man är på plats fel dag..

   


Mamma och pappa ska lägga nytt golv på hela undervåningen så det var lite rörigt, men vad gör det när man kan vara ute hela dagarna!

Tack för god mat!

Trevlig sällskap!

Kanske det blir fler tävlingar i dalarna så jag kommer på besök!

Fast då har jag utsett en hel panel med duktiga, ordningsamma personer som kommer att planera och påminna mig inför den kommande dagen!

Det kan jag lova!


På återseende!


 
 
Ingen bild

Anna & Lovis

3 juni 2012 17:34

Så tråkigt Sara! :(
Jag hade verkligen sett framemot att du o farbror Q skulle komma o tävla hos oss..
Svor verkligen lite o tyckte det var dålig stil när du inte dök upp på lördagen o inte hörde av dig..
Men snopna blev vi när du ringer på söndagsmorgonen när vi var ute i skogen med Skyddsgruppen o undrar var vi är?!?
Usch sånt misstag gör man nog bara en gång i livet..

Lycka till i fortsättningen!

/Anna & Lovis (Nedansiljans BK)

riesens

4 juni 2012 14:33

Jag hade också sett fram emot detta! Planerat, packat, förberett..
Var så galet säker på att det var söndagen, brukar ha koll men inte denna gång.. fattar inte...?
Jag blev så besviken!!
Hela lördagen gjorde jag inte ett jota , gick bara och väntade på söndagen. Klagade för mamma att jag skulle ju hellre tävlat idag (läs lördag) istället för imorgon (läs söndag) då det skulle vara så mycket varmare...
Fattar fortfarande inte hur jag kan blanda ihop dagar så...
Det är så pinsamt!!
Jag är verkligen ledsen att jag strulade till det.
Grämer mig ännu..
/Galet, snurriga Sara

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av riesens - 10 december 2018 23:20

Det finns ett ställe som jag tycker är magiskt vackert i alla årstider! Päronlunden. En magiskt fruktodling med träd som är närmare 200 år gamla. Så häftigt! Runt om alla träd så harvas jorden några gånger per år så inget växer. Där brukar ...

Av riesens - 6 december 2018 09:27

Funderar på att ge detta en chans till, det här med att blogga. Har ju förr i tiden varit en rätt så aktiv bloggare men ansiktsboken (fb) tog över och jag blev lat. 😁 Kanske ska ta mig i kragen och uppdatera här nu när Lejonungarna kommit...

Av riesens - 4 januari 2016 12:06

Jaha, då var det 2016.. Vart tar tiden vägen? 16 år sedan millenniumskiftet??!!!! Galet..    Så vad har jag för tankar om 2016? Vingklippa Draken, poppar upp direkt i huvudet på mig.    Det är mycket som händer i den gossen just nu och ja...

Av riesens - 28 juli 2015 15:07

Bilderna säger allt! Ord är överflödigt!!                              På återseende!   ...

Av riesens - 27 juli 2015 16:19

Tiden springer iväg och semsetern är redan över.. Vart tog den vägen?? Helt galet.. Men när jag tittar igenom kort så har vi ju faktiskt gjort lite av varje. Vi åkte en dag till Furuvik!! Det fina med furuvik är att hundar får vara med in i...

Ovido - Quiz & Flashcards